اخبار داغ

واکنش پمپئو به آزمایش‌های موشکی کره شمالی

واکنش پمپئو به آزمایش‌های موشکی کره شمالی
وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی ابراز نگرانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای سه‌شنبه گفت آزمایش‌های موشکی کره شمالی برای دولت آمریکا مایه نگرانی هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پامپئو در مصاحبه با شبکه خبری CBS همچنین به بن‌بست در مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی اذعان کرد. او گفت: «ما به آن سرعتی که مایل بودیم سر میز مذاکره نیامدیم؛ ولی در تمام طول مسیر به روشنی گفته‌ایم که می‌دانیم موانعی بر سر راه وجود خواهند داشت.»
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا درباره ششمین دور آزمایش‌های موشکی آمریکا از زمان جولای نگران است یا خیر گفت: «بله، ای کاش این کار را انجام نمی‌دادند. رهبر کره شمالی در مذاکره با رئیس‌جمهور ترامپ در سنگاپور در ژوئن سال گذشته به او تعهد داد که آماده خلع سلاح هسته‌ای است.»
,
 
,
کره شمالی شنبه هفته جاری اعلام کرد «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور شخصاً بر آزمایش یک سلاح جدید که نوع آن مشخص نیست نظارت کرده است.
,
 
,
کره شمالی علی‌رغم دیدار اخیر رئیس جمهور این کشور و دونالد ترامپ در هفته‌های گذشته، 6 آزمایش موشکی انجام داد.
,
 
,
آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 
,
 
,
کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 
,
 
,
کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
,
 
,
منبع: فارس
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه