اخبار داغ

سارقان در کمین شهروندان سیستان و بلوچستان/افزایش آمار سرقت در استان نگران کننده است

سارقان در کمین شهروندان سیستان و بلوچستان/افزایش آمار سرقت در استان نگران کننده است
سرپرست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 3هزار و 900سارق در استان دستگیر شده اند اما همچنان افزایش آمار سرقت در سیستان و بلوچستان نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا باغ شیرین در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اینکه افزایش آمار سرقت در استان سیستان و بلوچستان نگران کننده است، گفت: طی 4ماهه اخیر با افزایش 32 درصدی سرقت در استان مواجه بوده ایم و این امر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با راهبرد افزایش توانمند سازی ساکنان استان را مضاعف می سازد.

وی با اشاره به شگرد های ارتکاب سرقت در استان، افزود: سرقت خودرو و تجهیزات مرتبط با آن، منزل، موتور سیکلت و کیف قاپی همچنان از شایع ترین مصادیق سرقت در استان قلمداد می شود و ضرورت دارد تا شهروندان با بهره گیری از کارزار رسانه ای و ارتقا آگاهی های همگانی سازوکارهای پیشگیری از سرقت را فرا گرفته و در زندگی خویش این سرفصل ها را مد نظر قرار دهند.

سرپرست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با بیان اینکه طی 4 ماهه نخست سال جاری 22 باند سرقت در استان متلاشی شده، بیان کرد: بیش از 51 درصد از سرقت های استان در زاهدان رخ می دهد و شهرهای ایرانشهر، زابل و چابهار پس از مرکز استان شایع ترین شهرهای وقوع سرقت محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد از سرقت های استان منجر به کشف می شود، خاطرنشان کرد: در 3 ماهه نخست سال جاری به واسطه افزایش طرح های انتظامی بیش از 3هزار و 900 سارق دستگیر و به محاکم قضایی ارجاع شده اند.

باغ شیرین در پایان با اشاره به رویکردهای پیشگیری از سرقت تصریح کرد: توسعه سامانه های پایش تصویری، ارتقا آموزش های حرفه ای در مراکز تامینی و تربیتی، جمع آوری بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، گسترش سازو کارهای آموزش حرفه ای در مراکزتامینی و تربیتی و حذف فضاهای بی دفاع شهری مهم ترین راهبردهای پیشگیری از وقوع سرقت و نا امن سازی محیط های ارتکاب جرم برای سارقین می باشد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه