اخبار داغ

حسن بیگی:

دیپلماسی مقاومت نفتکش "آدریان دریا" را آزاد کرد/ اقدام انگلیس خطری در جهت امنیت دریایی همه کشورها بود

دیپلماسی مقاومت نفتکش "آدریان دریا" را آزاد کرد/ اقدام انگلیس خطری در جهت امنیت دریایی همه کشورها بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیپلماسی مقاومت و انقلابی باعث آزادی نفتکش آدریان دریا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به رفع توقیف نفتکش آدریان دریا، اظهار داشت: خوشبختانه دولت جبل‌الطارق تقاضای آمریکا برای تمدید توقیف این نفتکش را رد و مجوز آزادی آن را صادر کرده در غیر این صورت اقدام آمریکایی‌ها قطعا مشمول مقابله به مثل می‌شد چرا که ایران حق مقابله به مثل داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خارج از منشور ملل متحد عمل نکرده است، توقیف کشتی انگلیسی در آب‌های خلیج فارس هم اقدام مقابله به مثل نبود، آنها مرتکب جرمی شده بودند، لذا در صورتی که از سوی آمریکایی‌ها اقدامی صورت بگیرد واکنش نشان می‌دهیم.

,

به گزارش تسنیم، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اقدام انگلیس خطری در جهت امنیت دریایی همه کشورها بود بنابراین جمهوری اسلامی ایران تصمیم به برخورد قاطع گرفت چرا که بسیاری از کشورها برای خرید نفت منطقه به خلیج فارس کشتی می‌فرستند و ما نمی‌توانستیم اجازه دهیم منطقه دچار بحران شود.

,

حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه دیپلماسی ایران در این رابطه مبتنی بر حفظ امنیت و منافع ملی بود، گفت: دیپلماسی مقاومت و انقلابی باعث آزادی نفتکش آدریان دریا شد.

,

انتهای‌ پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه