اخبار داغ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور:

صنایع دستی نقشی مهم در اشتغال و ارزآوری دارند

صنایع دستی نقشی مهم در اشتغال و ارزآوری دارند
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: صنایع دستی و هنرهای دستی نقش مهمی در مبحث اشتغال و ارزآوری در سال رونق تولید دارند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ پویا  محمویان شامگاه گذشته در آیین اختتامیه سومین جشنواره مبل و منبت ملایر در بوستان سیفیه این شهر  نقش صنایع دستی و هنرهای سنتی را در سال رونق تولید بسیار اساسی دانست و بیان کرد: در سال رونق تولید صنایع دستی و هنرهای دستی نقش مهمی در مبحث اشتغال و ارزآوری  و در حوزه ترویج مسائل فرهنگی و هنر این کشور ایفا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی با اشاره به روند جهانی شدن مبل منبت ملایر اظهار داشت: علت اصلی حضورم در شهر ملایر بررسی روند پرونده جهانی شدن شهر ملایر است.

,

محمودیان به روند ثبت ملی منبت ملایر اشاره کرد و افزود: پس از اینکه در دومین شورای راهبردی معاونت صنایع دستی  و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، شهر ملایر به عنوان شهر ملی مبل منبت انتخاب شد عزم تمامی مسئولین شهری و نمایندگان ملایر در مجلس شورای اسلامی و هنرمندان  بر جهانی شدن این شهر بود.

,

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جهانی شدن این شهر را جهانی مسلتزم داشتن یک سری زیرساخت ها  در این ملایر بود که بعد از آخرین بازدید شاهد تحول و اتفاقات خوشایندی در حوزه مبل  منبت بودم.

,

وی گفت: ایران  با داشتن 8 شهر و 2 روستای جهانی بر سکوی ابتدای دنیا  تکیه زده است  و ایران در ثبت شهر ها و روستاهای جهانی رتبه یک را به خودش اختصاص  داده  است.

,

وی تاکید کرد: امید است بتوانیم با ثبت های شهر های جهانی دیگر اقتدار ایران اسلامی  را در حوزه صنایع دستی و هنر های سنتی حفظ کنیم و امید است در آینده نه جندان دور شاهد خبر جهانی شدن مبل منبت ملایر باشیم.

,

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور به اثرگذاری ثبت ملی منبت در ملایر اشاره کرد و گفت: زمانی که ملایر به عنوان شهر ملی منبت انتخاب شد دوباره دیده شد و به آن هویت داده شد و داشته ای مثل مبل منبت که از نظر جوانان شهر خیلی به عنوان سرمایه به حساب نمی آمد امروز نقشی مهم در این شهر دارد.

,

وی گفت: ملی شدن ها و جهانی شدن ها گامی در راستای برندسازی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه