اخبار داغ

هانی زاده:

رژیم صهیونیستی با آتش زدن مسجدالاقصی جهان اسلام را به چالش کشید/ حفاظت از بیت المقدس نیازمند همگرایی ملت‌های مسلمان است

رژیم صهیونیستی با آتش زدن مسجدالاقصی جهان اسلام را به چالش کشید/ حفاظت از بیت المقدس نیازمند همگرایی ملت‌های مسلمان است
کارشناس مسائل بین الملل گفت: با توجه به اینکه دونالد ترامپ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تلقی کرده است لذا جهان اسلام باید از طریق همگرایی و کنار زدن اختلافات خود، توجه ویژه ای به بیت المقدس و مسجد الاقصی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ در خصوص سالروز آتش زدن مسجدالاقصی که به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، گفت: آتش زدن مسجد الاقصی توسط یک صهیونیست افراطی در سال 1962، حادثه دردناکی بود که جهان اسلام را تکان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: با توجه به اهمیت زیادی که برای بیت المقدس و مسجد الاقصی در جهان اسلام وجود داشت، بعد از حادثه آتش سوزی مسجد الاقصی، سازمان همکاری های اسلامی با حضور 53 کشور تشکیل و کمیته ای برای حفاظت از مسجد الاقصی و بیت المقدس پایه گذاری شد که نخستین نشست آن هم در مغرب تشکیل شد.

,

هانی زاده عنوان کرد: مسجد الاقصی که به عنوان نخستین قبله جهان اسلام و سومین حرمین شریفین در جهان اسلام تلقی می شود به لحاظ استراتژیک و اعتقادی از اهمیت بالایی برخوردار است و آتش زدن مسجد الاقصی در حقیقت به چالش کشیدن جهان اسلام از سوی رژیم صهیونیستی بود.

,

وی خاطرنشان کرد: با گذشت 50 سال از حادثه دردناک آتش زدن مسجد الاقصی، متاسفانه جهان اسلام به دلیل پراکندگی و تلاش رژیم های مرتجع عرب برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی از شرایط  مناسبی برخوردار نیست.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حفاظت از مسجد الاقصی و بیت المقدس نیازمند همگرایی اسلامی است، مطرح کرد: با توجه به اینکه دونالد ترامپ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تلقی کرده است شرایط دردناکی برای اراضی اشغالی حاکم است لذا جهان اسلام باید از طریق همگرایی و کنار زدن اختلافات خود، توجه ویژه ای به بیت المقدس و مسجد الاقصی داشته باشد.

,

هانی زاده در پایان اظهار کرد: جهان اسلام نباید اجازه دهد تا این حوادث تکرار شود لذا می توانند از طریق سازمان "همکاری ها اسلامی اتحادیه عرب" برای حفاظت از مسجد الاقصی، نیروهای مشترک بازدارنده اسلامی تشکیل دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه