اخبار داغ

کارشناس فرهنگی:

اطعام نیازمندان از شاخص ترین سنت های اهل بیت است

اطعام نیازمندان از شاخص ترین سنت های اهل بیت است
یک کارشناس فرهنگی سنت حسنه اطعام افراد نیازمند را یکی از شاخص ترین سنت های  اهل بیت ع خواند و اظهار کرد: عظمت این عمل به قدری است که آیه 8 سوره مبارکه انسان  درباره این موضوع نازل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهمدان، سنت حسنه اطعام افراد نیازمند را یکی از شاخص ترین سنت ها و شیوه اهل بیت ع خواند و اظهار کرد: عظمت این عمل به قدری است که آیه ۸ سوره مبارکه انسان در شأن این خانواده گرامی و درباره این موضوع نازل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی گفت: امروزه بسیاری از مردم کشورهای اسلامی با تأسی از این شیوه در این عمل خداپسندانه مشارکت دارند که اوج آن در ماه های رمضان، محرم و صفر است البته به استناد آیه 8 سوره انسان میزان پذیرش الهی این عمل بسته به خلوص نیت آن دارد.

,

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: افعال این آیه مضارع و حالت استمرار دارد و نشانه آن است که این عمل حسنه باید همیشگی باشد نه منحصر به ایام و ماههای خاص.

,

وی افزود: طعام موقعی ارزش بیشتری دارد که انسان به دست خویش این عمل خیر را بدون واسطه انجام دهد و البته از چیزی باشد که مورد علاقه انسان است.

,

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه برگزاری سفره اطعام به معنی تجمل و اسراف نیست و هر فرد به اندازه وسع خود می‌تواند در این سنت حسنه سهیم باشد،  گفت: در کنار سفره‌های اطعام اجرای همایش، برنامه‌های فرهنگی برای تبیین اهمیت آن در سطح شهرستان اجرا شود.

,

وی خاطرنشان کرد: باید با شرمساری اعتراف کرد که علیرغم این تاکیدات از سوی حضرات معصومین (ع)، اطعام فقرا، در برخی اوقات سنت فراموش شده ای است، هرچند با اطلاع رسانی هایی که طی چند سال اخیر از سوی رسانه ها و مبلغان و خطبا انجام شده تا حدودی این سنت زیبا و پسندیده احیاء شده است.

,

نصرتی افزود: چه خوب است که هزینه افطارهایی که در طرح رسم ابرار به صورت کاملا برنامه ریزی شده و منسجم صرف برقراری سفره های مذکور آن هم فقط برای اقشار واقعا نیازمند شود و برای دقت در این موضوع می شود بر کمکهای ارگان هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی حساب باز کرد.

,

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده هر گاه در امور خیر و خداپسندانه سکان به دست جوانان مومن و جهادی واگذار شود ما شاهد بروز اتفاقات بسیار ارزشمندی هستیم، افزود: به خاطر نیروی جوانی و نشاط انقلابی و دینی در این قشر از جامعه و نمونه های فراوانی میشود ذکر کرد که أخرین آن در حادثه سیل لرستان و خوزستان رقم خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه