اخبار داغ

فرماندار رامسر:

باند جدید فرودگاه رامسر پاییز 98 افتتاح می‌شود/ کمک توسعه ناوبری هوایی به گردشگری منطقه

باند جدید فرودگاه رامسر پاییز 98 افتتاح می‌شود/ کمک توسعه ناوبری هوایی به گردشگری منطقه
فرماندار رامسر گفت: تا آذرماه امسال باند جدید فرودگاه رامسر افتتاح می‌شود و بر همین اساس رونق گردشگری و توسعه منطقه بیش از پیش تقویت خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه فرودگاه نیاز اساسی استان و شهرستان رامسر است که باند جدید باید در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اظهار کرد: آموزشکده ملاصدرا با قدمت چندین ساله تا آماده شدن ساختمان جدید در مکانی موقت و در شأن دانشجویان و اساتید و کارکنان شهرستان رامسر، باید با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا به جهت بهره برداری باند جدید فرودگاه تا اول مهرماه باید نسبت به تخلیه مکان فعلی اقدام نموده و موقتا در مکان پیش بینی شده استقرار یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر تصریح کرد: هرگونه تعلل در این موضوع به هیچ وجه از سوی هیچکس پذیرفتنی نیست و این خواست و نیاز اساسی مردم غرب استان به ویژه اهالی و ساکنین شهرستان رامسر است.

این مسئول افزود: باند جدید فرودگاه رامسر در گذشته آماده سازی شد و به جهت موانع پروازی مورد استفاده قرار نگرفت.

آزاد گفت: در باند قدیم فرودگاه با طول ۱۵۰۰ متر فقط برخی از هواپیماها کوچک مسافری مانند ای تی آر و فوکر ۵۰ میتوانند نشست و برخاست داشته باشند و با این شرایط خاص فرودگاه، نتوانستیم از آن بهره کافی ببریم.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر پیگیری های متعدد و مکرر جهت بهره برداری از باند جدید فرودگاه از سوی مسئولان ملی، استانی و شهرستانی انجام گرفت، گفت: با پیگیری وزارت راه و شهرسازی، استانداری مازندران و نماینده مجلس و مسئولان شهرستان جهت بهره برداری از باند جدید، توافقی بین آموزشکده  ملاصدرا و مسئولان فرودگاه بعمل آمد که منجر به امضا قراردادی در ماه های گذشته شده است.

فرماندار رامسر افزود: آموزشکده ملاصدرا توافق کرد بابت مستحدثات (اعیانی) با دریافت ۵ میلیارد تومان نسبت به تخلیه این مکان اقدام کند که ۳ و نیم میلیارد تومان وصول نمود و یک و نیم میلیارد تومان در زمان تخلیه پرداخت شود که این مبلغ از همان زمان قرارداد آماده پرداخت است و از بابت عرصه نیز زمینی به مساحت بالغ بر چهار هکتار در کتالم واگذار شد که هم اکنون ساختمان آن در حال ساخت است.

این مسئول تصریح کرد: جهت راه‌اندازی باند جدید فرودگاه مجموعه ملاصدرا باید این مکان را تخلیه کند و با آزاد سازی مستحدثات ملاصدرا و تجهیز ناوبری، باند جدید فرودگاه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آزاد گفت: با بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه هواپیماهای بزرگتر تا ایرباس ۳۲۰ در رامسر بر زمین خواهد نشست و برای اخذ مجوز "مرز هوایی" که در دستور کار وزارت کشور و استانداری قراردارد اقدام خواهد شد و امکان پروازهای خارجی از فرودگاه رامسر فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه از اهمیت خاصی در غرب استان مازندران و شرق گیلان برخوردار است و مسافران بسیار زیادی از آن استفاده میکنند، خاطر نشان کرد: شهرستان رامسر به جهت شرایط آب و هوایی و طبیعی و جغرافیایی از قبیل سواحل زیبای دریای خزر؛ باغ و بلوار تاریخی، آبگرمهای معدنی و طبی و درمانی سرد و گرم، هتل ها و اماکن پذیرایی و اقامتی سنتی و مدرن، تله کابین، روستاها و ییلاقات خوش آب وهوا،قلعه تاریخی مارکوه، جنگلهای انبوه هیرکانی، مردمانی مهمان نواز با یک قرن سابقه میزبانی، سابقه طولانی در برگزاری اجلاس ها، همایش ها و کنفرانسها و سمپوزیوم های استانی، ملی،وبین المللی و.. گردشگر پذیر بوده و سالیانه میزبان تعداد بسیار زیادی ازمهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

فرماندار رامسر افزود: از آنجایی که رامسر فاقد کنار گذر و کمربندی می باشد استفاده از خط هوایی مورد استقبال مردم عزیز کشورمان قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: تمهیدات لازم برای آموزشکده ملاصدرا در مکان مناسبی فراهم شده و بمدت یکسال در این مکان حضور داشته باشند تا ساختمان جدید بهره‌برداری شود.

آزاد تصریح کرد: باند جدید فرودگاه رامسر تا آذر ماه سال جاری راه‌اندازی می شود و همه مردم و مسولان و دلسوزان باید برای این کار بزرگ و پروژه ملی که برای کشور و استان مازندران و شهرستان رامسر حائز اهمیت است مشارکت و همکاری و همیاری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه