اخبار داغ

امام جمعه موقت قزوین:

اجرای طرح "رسم ابرار" اقدامی بسیار ارزشمند است/ مسئولان باید در صف مقدم حمایت از محرومان باشند

اجرای طرح "رسم ابرار" اقدامی بسیار ارزشمند است/ مسئولان باید در صف مقدم حمایت از محرومان باشند
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اجرای طرح "رسم ابرار" گفت: این کارِ شایسته‌ی خداپسند و کمک به کسانی که هیچ پناهی جز خدا ندارند در پیشگاه خدا اقدامی بسیار ارزشمند و در واقع زنده کردن راه علی ابن ابیطالب(ع) و سیره این خاندان بزرگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با صبح قزوین درباره اجرای طرح "رسم ابرار" که با همت سازمان بسیج مستضعفان در راستای کمک به نیازمندان و فقرا اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای وجود مقدس امیرالمومنین(ع) فضایل فراوانی به ویژه در ایام ماه ذی الحجه ذکر شده است؛ به طوریکه بیش از 10عنوان فضائل اخلاقی از امام‌علی(ع) در این ماه شریف بیان شده است که از جمله آن می‌توان به انتخاب و معرفی این امام بزرگوار به عنوان وصی رسول گرامی اسلام، بیعت با امیرالمومنین(ع)، نزول آیه تطهیر، جایگاه منزلت امیرالمومنین، انگشتر بخشی حضرت و نزول آیه ولایت اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در 25ماه ذی الحجه سوره مبارکه "هل اتی" که نام دیگرش سوره دهر است در شان این خاندان نازل شد.

,

وی با اشاره به فلسفه نزول این سوره بیان کرد: حضرت براساس نذری که برای فرزندانشان فرمودند روزه گرفتند اما طبق نقل قرآن، سه شب متوالی مسکین و یتیم و اسیر به درب خانه حضرت مراجعه کردند و ایشان غذای خود را به این افراد بخشیدند.

,

قابل در ادامه گفت: خداوند تبارک و تعالی به این عمل، لقب ابرار به معنای ایثار نیکوکان برای دیگران داده است؛ چراکه بدون هیچ انتظار یا چشم‌داشتی و فقط برای رضای خدا این عمل نیک را انجام دادند.

,

اجرای طرح "رسم ابرار"؛ زنده کردن سیره امیرمومنان

, اجرای طرح "رسم ابرار"؛ زنده کردن سیره امیرمومنان,

وی عنوان کرد: مردم ما نیز که توفیق پیروی از امیرالمومنین(ع) را دارند با تاسی از این امام بزرگوار در یاری رساندن به یتیمان، نیازمندان و مسکینان مشارکت می‌کنند و این کار شایسته‌ی خداپسند و کمک به کسانی که هیچ پناهی جز خدا ندارند در پیشگاه خدا اقدامی بسیار ارزشمند و در واقع زنده کردن راه علی ابن ابیطالب(ع) و سیره این خاندان بزرگ است.

,

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امیدواریم همه کسانی که عشق به امام علی(ع) و ولایت این خاندان را در دل دارند در چنین کار عظیم و بزرگی یعنی کمک به فقرا، مسکینان و ایتام بدون چشمداشت شرکت کنند.

,

وی عنوان کرد: جامعه‌ای تحت عنوان حکومت علوی که ادعای پرچمداری از این خاندان را دارند، باید بیش از دیگران در تحقق این جایگاه مهم و سیره نیک الگو باشند.

,

قابل تصریح کرد: مسئولان باید در صف مقدم جریان حمایت از محرومان باشند؛ حال اگر کسی در این مسیر کوتاهی کند به همان میزان کوتاهی‌اش از جایگاه و درجه ارتباطی‌اش با مقام ولایت عظمای الهی یعنی امیرالمومنین(ع) تنزل پیدا کرده است.

,

وی در پایان گفت: مسئولین باید با اقتدا به امیر مومنان(ع) این رویه‌ را زنده کنند و اگر از بیت المال کمک کنند که جای هیچگونه منت‌گذاری نیست؛ بلکه باید عذرخواهی کنند که ما دیر توانستیم حق شما را به شما برگردانیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه