اخبار داغ

طی مصوبه ای اعلام شد؛

آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بدهکار/ تعیین تکلیف بدهی خود را به روزهای آخر موکول نکنید

آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بدهکار/ تعیین تکلیف بدهی خود را به روزهای آخر موکول نکنید
کارفرمایان بدهکار تا ١٣ شهریور امسال فرصت دارند که بدهی مربوط به جرایم بیمه‌ای خود را تسویه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب از ١٣ خرداد سال جاری در شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور آغاز شده و مهلت اجرای این قانون ١٣ شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هیأت محترم وزیران در اجرای ماده (١٣) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیاز‌های کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرده است.

,

بلافاصله پس از ابلاغ این قانون به سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحد‌های اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است.

,

بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که "جرایم" آن‌ها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۶ باشد، چنانچه تا ۱۳ شهریور ۹۸ در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار خواهند شد.

,

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند، اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

,

تمامی "جرائم" لغایت ٢٩‏/١٢‏/٩٦ مشمول این بخشودگی خواهد بود و کارفرمایان بدهکار که در دوره‌های قبل، علی رغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری کرده‌اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و با رعایت ضوابط مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه