اخبار داغ

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل خبرداد؛

شناسایی ۱۶ هزار معتاد در استان اردبیل/ قرص های جوانی، اعتیاد آور است

شناسایی ۱۶ هزار معتاد در استان اردبیل/ قرص های جوانی، اعتیاد آور است
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از شناسایی 16000 معتاد در سطح استان خبرداد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی توسط گروه های جهادی تأثیر به سزایی در کنترل و پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام بهشتی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به بیان نکات آموزشی برخورد با معتادان در خانواده ها پرداخت و گفت: متأسفانه خانواده ها زمانی متوجه اعتیاد  وابستگان خود می شوند که 5 سال از این حادثه گذشته و فرد گرفتار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی درباره استفاده از انواع مواد مخدر در آرایشگاه ها و باشگاه ها به خانواده ها هشدار داد و گفت: برخی از این اماکن بصورت مخفیانه جهت جذب مشتریان از مواد مخدر در فعالیت هایشان استفاده می کنند که افراد متوجه  هم نمی شوند.

,

این کارشناس مبارزه با مواد مخدر اغلب تبلیغات موجود در باشگاه ها مبنی بر چربی سوزی و لاغری را متوجه استفاده و بکارگیری نوعی از مواد مخدر عنوان کرد و گفت: این مواد و قرص ها که به مردم داده می شوند بر اثر نوع مواد مخدری که در آنها به کار رفته است به مرور به بدن انسان آسیب می زند.

,

قرص های جوانی اعتیاد اور است

, قرص های جوانی اعتیاد اور است, قرص های جوانی اعتیاد اور است,

بهشتی به مردم در خصوص استفاد از قرص های جوانی که در آرایشگاه ها ارائه می شود، هشدار داد و گفت: این طراو ت و زیبایی بر اثر مواد مخدر به کار رفته در قرص ها حاصل می شود که برای بدن مضر است و به بیماری های مختلف مبتلا می کند.

,

وی از مجالس خانوادگی و یا هیئت ها و محافل محلی بهترین فرصت برای تبیین و روشنگری این مسائل نام برد و گفت: اگر این مسائل با مستندات در میان مردم مطرح شود می توان تا حدود زیادی از اعتیاد جامعه به مواد مخدر کاست.

,

اغفالگری سوداگران مواد مخدر ازطریق ادبیات عامیانه

, اغفالگری سوداگران مواد مخدر ازطریق ادبیات عامیانه, اغفالگری سوداگران مواد مخدر ازطریق ادبیات عامیانه,

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل  در ادامه سخنان خود به دیالوگ های رایج بین جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع ادبیات کنایه ای که در گفتار جوانان و نوجوانان رایج است، خانواده ها نسبت به مکالمات فرزندان خود حساس باشند و از بکارگیری واژگانی چون توپ و قلم به راحتی عبور نکنند چراکه امروزه سوداگران مواد مخدر با رخنه در ادبیات گفتاری نوجوانان و جوانان مبادرت به اغفالگری می کنند و چون کلمات بکار رفته عامیانه است خانواده ها نیز متوجه نمی شوند.

,

وی به نوعی حلوا مشهور به حلوای شادی یا بیرجندی نیز اشاره کرد و گفت: به خاطر مصرف روغن شاهدانه در این حلوا، که به ظاهر موجب نشاط کاذب می شود، ولی در اصل در زمره مواد حامل مخدر قرار  دارد که مصرف آن اعتیاد آور است و به خاطر استفاده از مواد و اسانس های میوه  در آن مصرف کننده در اوایل متوجه اعتیاد خود نمی شود.

,

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود به ابزار های مدرن رواج اعتیاد در بین جوانان اشاره کرد و گفت: امروز با پیشرفت تکنولوژی ، قوه خانه ها نیز عمومی تر و جیبی تر شده و حتی ادوات استعمال هچون قلیان نیز در روزنامه فروشی ها به قیمت نازل در دسترس نوجوانان و جوانان است.

,

وی به نوعی از قلیان جیبی اشاره کرد و گفت: شکل این قلیان بصورت قلم لیزری است و با سیم موبایل نیز قابل شارژ است و به راحتی در محیط خانواده ها نیز قابل تشخیص نیست.

,

بهشتی با بیان اینکه اعتیاد به قلیان 1000 برابر مضرتر از سیگار است، گفت: والدین باید جدیت بیشتری در کنترل فرزندان خود به کار گیرند از آسیب های احتمالی بر سر راه فرزندان خود پیشگیری کنند.

,

این کارشناس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این ادوات دروازه ورود نوجوانان به دنیای اعتیاد است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده و توجیه آنها در خصوص وسایل پیشرفته اعتیاد آور ضروری و لازم است.

,

وی از کارگاه های اسیب شناسی اجتماعی و پیشگری از اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های گروه های جهادی دانشجویی نام برد و گفت: دانشجویان به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با جامعه دارند می توانند با روشنگری های خود در زمینه کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن ، نقش موثری ایفا کند.

,

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل  با بیان اینکه این ستاد در سطح استان بیش از 16000 معتاد شناسایی کرده است که در مرحله درمان هستند و ترک اعتیاد هستند، گفت: این تعددا حدود 64000 نفر از همشهریان ما را در معرض آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر همچون طلاق، خانواده آزاری، همسایه آزاری و کودکان کار قرار داده است.

,

وی با بیان اینکه نجات معتاد نجات جامعه است، خاطرنشان کرد: همه باید برای نجات یک معتاد تلاش کنند تا شاهد جامعه ای سالم  و متعالی شویم.

,

بهشتی با بیان اینکه ایران اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر 3811 نفر شهید تقدیم امنیت کشور کرده است، گفت: در این راه ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بیش از 12000 هزار جانباز داده است.

,

این کارشناس مبارزه با مواد مخدر در پایان سخنان خود از سامانه 09628 به عنوان خط ارتباطی مشاوره رایگان ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرداد و گفت: خانواده ها می توانند از ساعت 8 صبح تا 8 شب با تماس با این سامانه از خدمات مشاوره ای کارشناسان ما بهره مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه