اخبار داغ

گزارشی از جهادگرانی که خستگی ناپذیرند؛

ساخت ۵۰ خانه برای محرومین توسط جهادگران بسیجی استان همدان

ساخت ۵۰ خانه برای محرومین توسط جهادگران بسیجی استان همدان
عقب ماندگی های گسترده عمرانی ،بهداشتی و فرهنگی کشور در دوران طاغوتهای گذشته ایجاب میکرد تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکتهای جهادی و انقلابی برای کاهش دردها و محرومیت ها از جانب جوانان انقلابی آن دوران شکل بگیرد.این خود آغاز حرکتی بود که به درختی مهم و تنومند به نام جهاد سازندگی ختم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ هر چند به قول هاشمی رفسنجانی اصلاح طلبان جهاد سازندگی را جوان مرگ کردند و با تصویب دولت و مجلس اصلاحات جهاد سازندگی منحل شد اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با نگاهی عمیق جریان حرکتهای جهادی در کشور را بار دیگر بنا نهادند و بسیج سازندگی با حضور جوانان مومن و مخلصی که از راحتی و آسایش خود گذشتند تا محرومیتها درمان پذیرد، شکل گرفت.استان همدان و جوانان انقلابی آن در این سالها همواره دارای سهمی مهم از اردوهای جهادی و بسیج سازندگی برای ایران عزیز بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

امسال نیز این حرکتها با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد

, امسال نیز این حرکتها با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد, امسال نیز این حرکتها با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد,

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره تلاش جهادگران دانشجو در مناطق محروم استان گفت :امسال نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان استان در چهر عرصه عمرانی،بهداشتی،آموزشی و فرهنگی در ۵۰ نقطه شهرستانهای استان به فعالیتهای محرومیت زدایی میپردزند.

,

حسین عابدی مهر ادامه داد:۱۶ واحد  مسکونی در عرصه فعالیتهای عمرانی توسط جهادگران دانشجویی همدانی ساخته میشود که از این تعداد بخشی در هفته دفاع مقدس و بخشی در هفته بسیج به عزیزان هم استانی تحول و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

,

وی همچنین گفت :در عرصه بهداشتی آموزش بهداشت فردی و خود مراقبتی،خدمات رایگان دندانپزشکی و مامایی به مردم عزیز ارائه می شود.

,

, ,

عابدی از برگزاری یادواره های شهدا،جشنها مناسبتی و دیدار با خانواده شهدا در قالب عرصه فرهنگی توسط دانشجویان بسیجی در سراسر استان خبرداد و تاکید کرد:در عرصه فرهنگی نیز برگزاری کلاسهای تقویتی و کنکوری،آموزش قرآن و کلاسهای مهارتی از مهمترین برنامه ها واقدامات جهادگران خواهد بود.

,

وی هزینه ساخت هر واحد ساختمان را ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:اعتبار ساخت این پروژه ها توسط خیرین،بنیاد مسکن،بنیاد برکت کمیته امداد تامین خواهد شد.

,

همچنین علی قراباغی ،مسئول بسیج سازندگی و اردوهای جهادی استان همدان هم نیز با بیان اینکه ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور توسط بسیج در حال اجراست گفت: سهم استان همدان از این تعداد ۱۰۴۰ پروژه است.

,

در این رابطه سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه استان همدان با اشاره به خسارتهای وارده در سیل ابتدای امسال گفت:بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در  استان ۵۰ ساختمان برای ساخت و مرمت به  بسیج سازندگی سپاه استان سپرده شده است که از این مقدار نیمی ساخته خواهند شد و نیمی هم تعمیر خواهد شد.

,

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه  فرهنگیان استان هم نیز از استقرار ۶۰ مربی از این تشکل دانشجویی در چهار روستای شهرستان رزن خبر داد و گفت :ساخت چند واحد مسکونی در این شهرستان برای محرومین در دستور کار این جهادگران قرار دارد.

,

, ,

پیمان ابراهیمی همچنین برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی توسط دانشجویان بسیجی را در شهرستان رزن از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

,

به گزارش عصرهمدان؛ در حالی که جهاد گران بسیجی در سالهای گذشته کشور را به عرصه فعالیتهای متنوع و گسترده محرومیت زدایی تبدیل کردند دیدار هفته گذشته جمعی از جوانان جهادگر و بسیجی با رهبرانقلاب و تاکید ایشان بر استمرار این فعالیتها روح جدیدی در کالبد این حرکتها دمیده است و این جوانان با شور و انگیزه بیشتری به حرکتهای جهادی خود ادامه میدهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه