اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان:

کمک به نیازمندان از تعالیم والای اسلامی/ طرح "رسم ابرار" نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی

کمک به نیازمندان از تعالیم والای اسلامی/ طرح "رسم ابرار" نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی
امام جمعه موقت سمنان گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری توسط جوانان جهادی در خصوص طرح "رسم ابرار" در کشور صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام غلامرضا مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت درباره اجرای طرح "رسم ابرار" که با همت سازمان بسیج مستضعفان در راستای کمک به نیازمندان و فقرا اجرا می‌شود، گفت: در فرهنگ دینی اسلام،  کمک کردن به مستمندان و فقرا مورد تشویق و تحسین زیادی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه "ابرار" یک واژه قرآنی است، عنوان کرد: انسان ها در دنیا با عملکرد خود در گروه ابرار قرار می گیرند که در بهشت این افراد از آب های گوارا و زندگی خوب برخوردار هستند.

,

مهدوی نژاد با اشاره به اینکه مصداق ابرار در سوره انسان وارد شده است، مطرح کرد: حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) به همراه فرزندانشان افطار 3 روز خود را به یتیم، مسکین و اسیر دادند.

,

وی با تاکید بر اینکه اهل بیت به یک اسیر غیر مسلمان هم اجازه گرسنه ماندن نمی دهند و مسلمانان با تبعیت از اهل بیت باید این کار ارزشمند را پیش از پیش انجام دهند؛ افزود: با توجه به روایات درآن زمان در شهر مدینه اسرای مسلمان وجود نداشته و اهل بیت به اسرای غیر مسلمان کمک می کردند که این از تعالیم والای اسلامی است.

,

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: به دلیل ایثار اهل بیت سوره انسان در شان آن ها نازل شده است، گفت: کمک کردن اهل بیت و همه ی مسلمانان فقط برای رضایت و خشنودی خدا می باشد.

,

مهدوی نژاد با توجه به اینکه جزئی از اموالی که خداوند به ثروتمندان داده است حق فقیر، اسیر و یتیم می باشد و کمک فرد ثروتمند به یک فقیر در واقع منت فقیر را برای قبولی آن مال نشان می دهد، عنوان کرد: در سبک دینی فقرا در مال اغنیاء حقی بر گردن دارند و اغنیاء برای کمک، هیچ منتی نمی گذارند.

,

وی تاکید کرد: همه مردم و به خصوص جوانان با صرفه جویی در زندگی و تشویق وتبلیغ به دیگران باید برای کمک به فقرا و نیازمندان تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه