اخبار داغ

روزه‌داری به نیت کمک به نیازمندان؛

«ابرار» رسمی به رنگ ایمان و همدلی/ مؤمنانی که عارفانه افطار خود را با نیازمندان تقسیم می‌کنند

«ابرار» رسمی به رنگ ایمان و همدلی/ مؤمنانی که عارفانه افطار خود را با نیازمندان تقسیم می‌کنند
«رسم ابرار» با هدف روزه داری و احیای سنت انفاق به نیازمندان و مستمندان از 23 تا 25 ماه ذی الحجه در سراسر کشور اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، دین اسلام همواره کمک به مستضعفین و نیازمندان را توصیه می کند، کم نیستند نیازمندانی که برای تهیه مایحتاج اولیه مشکلات زیادی دارند و براساس آیات و روایات بیان شده، مسلمان نیست کسی که شب با شکم سیر بخوابد و همسایه او گرسنه بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، , سفیر افلاک, .,

 

,

کمک به مستضعفین و نیازمندان در دنیا و آخرت پاداش و اجر فروانی دارد، از این رو ائمه اطهار(ع) همیشه در کمک به فقرا و نیازمندان پیش قدم بوده اند به طوری که حضرت علی(ع) شبها به صورت ناشناس مواد غذایی به در خانه نیازمندان می برد.

,

 

,

حضرت فاطمه(س) بزرگ بانوی اسلام و حضرت علی(ع) زمانی که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بیمار بودند نذر کردند که سه روز روزه بگیرند، روزهای 23 تا 25 ماه ذی الحجه را برای این کار برگزیدند اما حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) افطار روز اول خود را به مسکین، افطار روز دوم را به یتیم و افطار روز سوم خود را به اسیر دادند.

, .,

 

,

این اقدام بی نظیر حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) نشان دهنده اهمیت کمک به فقرا و نیازمندان است که بعد از یک روز روزه داری، افطاری خود را به نیازمندان می دهد.

, .,

 

,

سوره هل اتی در روز 25 ذی حجه در شان اهل بیت پیامبر(ص) نازل شد که پس از سه روز روزه داری و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند(نزول آیه وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیرا) در وصف خانواده حضرت علی(ع) است که امروز همه باید از این خانواده بزرگ الگو بگیریم.

, .,

 

,

در همین راستا با همکاری بسیج، کمیته امداد و سازمان زندانها قرار است امسال از 23 تا 25 ذی الحجه مصادف با روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه، افرادی که تمایل دارند روزه بگیرند و با الگو گیری از ائمه اطهار(ع) هزینه افطار خود را به نیازمندان اهدا کنند تا گام هایی در جهت کمک به مستضعفین، زندانیان جرائم غیر عمد و یتیمان باشد.

, .,

 

,

تروج سنت انفاق و کمک به نیازمندان از اهداف اصلی این طرح است و با روزه داری به نفع نیازمندان، یتیمان و زندانیان قطعا لبخند به آنها هدیه داده می شود.

,

 

,

ترویج فرهنگ انفاق با اجرای طرح "رسم ابرار"

, ترویج فرهنگ انفاق با اجرای طرح "رسم ابرار", ترویج فرهنگ انفاق با اجرای طرح "رسم ابرار",

 

,

سام ستایشی کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: رسم ابرار، اقدامی ارزشمند در جهت کمک به نیازمندان است و قطعا اجرای این طرح در ارتقای سطح اخلاق و فرهنگ جامعه اثرگذار است.

, .,

 

,

وی با اشاره به این که این طرح پیوند محبت بین مردم و اهل بیت(ع) را به دنبال دارد افزود: مردم و افرادی که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند از اهل بیت(ع) الگو می گیرند و می توانند در این مسیر اقدامات با ارزش دیگری هم انجام دهند.

, .,

 

,

ستایشی تصریح کرد: روزه داری با محوریت انفاق سبب می شود تا حقیقت دین داری در جامعه بیشتر بیان شود و وقتی در هر خانواده یک نفر این طرح را اجرا کند، در واقع این برنامه فرهنگی به درون خانواده کشیده می شود و احیای سنت انفاق بیشتر گسترش خواهد یافت.

, .,

 

,

وی بیان کرد: اتصال بیشتر با معارف دینی، ارتقاء سطح اخلاق، ترویج فرهنگ انفاق، الگو گیری از اهل بیت(ع) از اهداف طرح رسم ابرار است و با اجرای این گونه برنامه های فرهنگی قطعا مسائل و مشکلات در زندگی ها کمتر می شود.

, , .,

 

,

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به تاثیر دین در زندگی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح، روزه داران به نفع نیازمندان روزه می گیرند که از نتایج دینداری است و عده ای با شرکت در این طرح برای کمک به نیازمندان و همنوعان خود گام های بلندی برمی دارند.

, .,

 

,

وی گفت: در گام دوم انقلاب یکی از دغدغه های رهبری کمک به محرومین و محرومیت زدایی است که با اجرای این طرح، اقدامات بسیار بزرگی در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان صورت می گیرد.

,

 

,

نقش جهادگران در محرومیت زدایی

, نقش جهادگران در محرومیت زدایی, نقش جهادگران در محرومیت زدایی,

 

,

حجت الاسلام صادق جعفر پور کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: رسم ابرار ریشه در اسلام دارد و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در نذری که داشتند سه روز روزه گرفتند و افطاری خود را به نیازمندان اهدا کردند.

,

 

,

وی افزود: این طرح برگرفته از رفتار شایسته اهل بیت(ع) بوده که امروز الگویی برای همه است و با الگو گیری از اهل بیت(ع) می توان اقدامات شایسته ای را برای کمک به محرومین و نیازمندان انجام داد.

,

 

,

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: کمک به نیازمندان و یتیمان در اسلام از پاداش و ثواب بسیار بالایی برخوردار است و با ترویج این برنامه و گسترش آن می توان اثرگذاری این طرح را به خوبی در جامعه مشاهده کرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: امروز جوانان مومن و انقلابی تحت عنوان جهادگران در راستای محرومیت زدایی اقدامات قابل توجهی انجام می دهند و اجرای این طرح نیز از دیگر اقدامات در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان است.

,

 

,

555 زندانی جرائم غیر عمد در انتظار کمک خیرین

, 555 زندانی جرائم غیر عمد در انتظار کمک خیرین, 555 زندانی جرائم غیر عمد در انتظار کمک خیرین,

 

,

توکل شاکرمی رئیس ستاد دیه استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در حال حاضر 555 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان های لرستان هستند که از این تعداد 13 نفر خانم و 542 نفر آقا بوده و بدهی این تعداد زندانی 100 میلیارد تومان است.

, .,

 

,

وی افزود: بیشترین تعداد آمار زندانی جرائم غیر عمد مربوط به زندانیان مالی است که 410 نفر بدهکار مالی، 24 نفر بدهکار دیه و تصادفات، 100 نفر بدهکار مهریه و 13 نفر بدهکار نفقه هستند البته زندانیان مهریه در زندان نیستند اما همچنان بدهکاران بوده و به آنها مرخصی داده شده است.

, .,

 

,

رئیس ستاد دیه استان لرستان تصریح کرد: با توجه به این که 100 میلیارد تومان بدهی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد است اما با صلح و سازش و اقدامات شورای حل اختلاف می توان بخشی از بدهی را با پادرمیانی و صلح و سازش تامین و در مجموع با 30 میلیارد تومان به صورت نقدی این تعداد زندانی از زندانها آزاد می شوند.

, .,

 

,

وی گفت: از عید قربان تا عید غدیر خیرین یک میلیارد تومان کمک کردند و 12 زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

, .,

 

,

شاکرمی با اشاره به رسم ابرار تصریح کرد: هر طرحی که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد باشد، استقبال می کنیم و قطعا خیرینی که حتی مبلغ اندکی را برای آزادی این عزیزان هزینه کنند در مجموع این مبلغ ها جمع آوری شده و می تواند به آزادی تعدادی از زندانیان منجر شود.

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه