اخبار داغ

عضو کمیسیون صنعت‌معدن، تجارت مجلس:

رتبه اول آذربایجان شرقی در ذخایر معدنی کشور/ مقاومت عده‎ای در برابر انتقال گردش مالی معادن

رتبه اول آذربایجان شرقی در ذخایر معدنی کشور/ مقاومت عده‎ای در برابر انتقال گردش مالی معادن
فرهنگی نماینده مردم تبریز گفت: هر جا ذخایر معدنی است باید گردش مالی در همان منطقه انجام گیرد ولی متاسفانه شاهد این هستیم که برخی‌ها در برابر این امر مقاومت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی که در سالن این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع صنعت و تولید در کشور و استان یک موضوع مهم و حیاتی در مقطع کنونی است، الان مقطع اوج تخریب‌ها و فشارهاست و پذیرفتن مسوولیت در این شرایط ایثار می‌خواهد و باید گذشت‌هایی داشته باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌‌شرقی یک استان معدنی، صنعتی و تجاری است و در هر سه بعد وظایف مدیریتی این حوزه حرف زیادی برای گفتن دارد ولی مسیری که در آن قرار داریم در حد شان استان نیست. 

,

عضو کمیسیون صنعت‌معدن، تجارت مجلس با تاکید بر اینکه استان رتبه اول ذخایر کشور، رتبه سوم استخراج و استفاده از اکتشافات را داریم، تصریح کرد: در مجلس سعی شده برای  همه کشور نسخه مثبتی نوشت ولی با گذشت دو سال از اجرای برنامه هنوز کاستی‌هایی در استان و کشور وجود دارد. 

,

وی گفت: در ماده ۲۳ پیش‌بینی شده است که هر جا ذخایر معدنی است باید گردش مالی در همان منطقه انجام گیرد ولی متاسفانه شاهد این هستیم که برخی‌ها در برابر این امر مقاومت می‌کنند. 

,

فرهنگی  با بیان اینکه به خاطر آلایندگی قانون مصوب شده تا بخشی از درآمد برای رفع مشکلات زیست محیطی هزینه شود، تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز احکام روشن در قانون برنامه و بودجه پیش‌بینی شده است به طوریکه  طبق این برنامه، ۴۰ درصد منابع بانک‌ها باید صرف موضوعات صنعت شود برای این منظور باید نظارت انجام گرفته و فشارات وارد شود. 

,

وی تصریح کرد: ریاست جدید باید حرکت را به روان‌سازی، رفع موانع و فعال‌سازی ببرد تا گشایش در صندوق توسعه ملی داشته باشیم چراکه بهره استان از آن بهره ناچیز بوده است. 

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: امید است از مجموع سه بخشی که انتظار رشد و توسعه داریم، موفقیت‌های روزافزون و افتتاح‌های جدید و رفع موانع صنعت، معدن، تجارت را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه