اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت سرباز:

اطعام مسکین و دستگیری از نیازمند، خصلت یک مسلمان واقعی است

اطعام مسکین و دستگیری از نیازمند، خصلت یک مسلمان واقعی است
امام جمعه اهل سنت سرباز با بیان اینکه اطعام و دستگیری از نیازمندان، خصلت یک مسلمان واقعی است گفت: چه زیباست اگر مومنان در این ماه عزیز، به سنت اطعام نیازمندان و گشودن گره از کار خلق توجه ویژه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت وگو با عصرهامون، گفت: یکی از مهم ترین معیارها و شاخصه های افراد برای قبول مسئولیت در نظام اسلامی، دغدغه مند بودن نسبت به مسائل محرومین و تلاش مجاهدانه برای رفع شکاف طبقاتی در بین اقشار مختلف جامعه است. نظام کشور ما برگرفته از اسلام است و پشتوانه و حامی آن مردم اند. در نظام اسلامی یک مسئول خود را خادم به ملت می داند این خدمت را فرصتی برای تبلیغ زیبایی های اسلام و معرفی کرامت های اخلاقی در این دین افضل و کامل می داند و می کوشد تا با عزم مجاهدانه در این مسیر، زمینه سعادت شخصی خود و رفاه و رضایت عمومی را فراهم کند.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن جوانان و جهادگران از سیره انبیا و اهل بیت در توجه و رسیدگی به محرومین افزود: در حال حاضر اولویت دشمنان برای مقابله با ملت و کشور، اعمال فشارهای اقتصادی است؛ در این شرایط بر ما واجب است تا بیشتر از هر زمان دیگری به کمک و دستگیری از افراد نیازمند توجه کنیم تا در گذر از این مسیر سخت که به فضل الهی در آن پیروزیم، هموطنانمان احساس تنهایی نکنند.

وی تصریح کرد: دین اسلام دین الفت، مهربانی، برادری و برابری است. از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرار گرفته و به تکرار به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. نهادینه شدن این سنت های حسنه در جامعه فواید و اثرات مطلوب زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد. مومنان واقعی و انسان های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده اندتا صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، را زینت بخش گوهر وجود خود کنند و از هم نوعان خود دستگیری کنند؛ ایثار و از خودگذشتگی و احسان و هم نوع دوستی مساله ای که در روایات، احادیث، سخنان و تذکره علمای دین نیز به وفور نسبت به آن توصیه و تاکید شده است.

رسول زاده اظهار کرد: انجام آشکار احسان و نیکوکاری نه تنها ثواب آن را باطل نمی کند و ریا به حساب نمی آید، بلکه حسنه آن را بیشتر هم می کند، چرا که موجب ترغیب سایرین به این مساله و تبلیغ ارزش های دینی می شود. توجه به احسان و انفاق در راه خدا از جمله مواردی است که قرآن واضح و مبرهن نسبت به آن تاکید کرده و بیش از 100 آیه درباره این موضوعات نازل شده است. از جمله این آیات آیه 274 سوره مبارکه بقره است که مفهوم آن این نکته است که از جمله عباداتی که می توان پنهانی و ظاهری انجام داد، همین انفاق، احسان و نیکوکاری است. همچنین خداوند متعال در سوره مبارکه انسان وعده عذاب برای کفار و سفره الوانی از انعام برای ابرار را داده است.

وی دستگیری از نیازمندان را جز لایمفک زندگی یک مسلمان و سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: چه زیباست اگر مومنان در این ماه عزیز، به سنت اطعام نیازمندان و گشودن گره از کار خلق توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه