اخبار داغ

معاون فرهنگی هنری سپاه استان سمنان در گفتگو با مرآت:

طرح "رسم ابرار" در سراسر کشور اجرا می شود/ "رسم ابرار" طرحی در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی

طرح "رسم ابرار" در سراسر کشور اجرا می شود/ "رسم ابرار" طرحی در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی
معاون فرهنگی هنری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از اجرای طرحی با عنوان "رسم ابرار" با الگوگیری از سیره ائمه اطهار در راستای کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: این طرح در قالب سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی عبداللهی معاون فرهنگی هنری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، گفت: پیروی از سنت زندگی ائمه اطهار جزو سبک زندگی ایرانی اسلامی است که امام خامنه ای نیز بر پایبندی به این سبک زندگی بسیار تاکید داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه در راستای بررسی سنت زندگی ائمه، در قرآن کریم و در آیات 5 الی 8 سوره انسان به سنتی برمی خوریم که بسیار زیباست، اظهار کرد: این آیات به موضوعی اشاره می کند که حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) برای شفای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نذر می کنند از 23 ذی الحجه سه روز را روزه بگیرند.

,  ,

معاون فرهنگی هنری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در تشریح این ماجرا، بیان کرد: در روز اولی که این بزرگواران روزه می گیرند، در هنگام افطار مسکینی به منزل حضرت امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) مراجعه می کند و آنها افطار خود را به این مسکین می بخشند، در روز دوم نیز یتیمی مراجعه می کند و آنها افطاری آن روز را نیز به یتیم می دهند و روز سوم نیز هزینه افطاری خود را صرف آزادی اسیر می کنند.

,

عبداللهی با بیان اینکه در راستای الگو برداری از سیره این بزرگواران و با توجه به اینکه پیرو امیرالمومنین(ع) هستیم، برای اولین بار طرحی با عنوان "رسم ابرار" اجرا می شود، تصریح کرد: براساس این سنت از 23 الی 25 ذی الحجه را روزه می گیریم و هزینه اطعام آن روز را در روز اول صرف مساکین، در روز دوم صرف ایتام و در روز سوم نیز صرف آزادی زندانیان غیر عمد خواهیم کرد.

,

وی از همه آنهایی که خود را پیرو اهل بیت(ع) می دانند خواست این سه روز را که مصادف با سوم الی پنجم شهریور می شود، روزه بگیرند و به تاسی از ائمه، هزینه اطعام آن روز به مساکین، ایتام و زندانیان اختصاص یابد.

,

معاون فرهنگی هنری سپاه قائم آل محمد(عج)، این طرح را ابداعی از سوی معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج دانست و افزود: جلساتی در راستای همکاری نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد دیه و دفتر حمایت از آزادی زندانیان غیرعمد انجام شد.

,

عبداللهی با بیان اینکه در تلاش هستیم با همه ظرفیت هایی که در استان سمنان  دراختیار داریم، این طرح را پیاده کنیم، گفت: سعی شده در گام اول این طرح حداقل به مردم اطلاع رسانی و این سنت ترویج شود و سپس آن را برای مردم استان سمنان که به شهر دین و اخلاق معروف است، نهادینه سازی کنیم به امید اینکه اجرای طرح درسال های بعدی تداوم یابد.

,

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای معرفی این طرح در تبلیغات میدانی سطح شهر و صداوسیمای استان، افزود: برگزاری جلساتی با بسیج طلاب و ائمه جماعات مساجد برای معرفی و تبیین بیشتر طرح "رسم ابرار" در دستور کار است. 

,

معاون فرهنگی هنری سپاه قائم آل محمد(عج) با بیان اینکه همه این اقداماتی که در استان انجام می شود به صورت عمده تر در سطح کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش می کنیم طرح را برای ائمه جمعه استان ارسال تا نسبت به تشریح آن در خطبه های نماز جمعه اقدام کنند.  

,  ,

عبداللهی همچنین از رسانه ها خواست تا در راستای معرفی و همگانی شدن این طرح اقدام کنند و در شبکه های اجتماعی نیز طرح به اشتراک گذاشته شود.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

وی با اعلام شماره حساب هایی برای پرداخت هزینه اطعام شرکت کنندگان در این طرح، گفت: متقاضیانی که می خواهد در این طرح شرکت کنند، هزینه اطعام روز 23 ذی الحجه(سوم شهریور) برای کمک به مسکینان را به شماره کارت 6037997950099102 به نام کمیته امداد، هزینه اطعام روز 24 ذی الحجه(چهارم شهریور) برای کمک به یتیمان را به شماره کارت 6037997950000027 به نام کمیته امداد و هزینه روز 25 ذی الحجه(پنجم شهریور) برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد را به شماره کارت 6037997599039345 به نام ستاد دیه و یا با کد دستوری *780*7777#  پرداخت کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه