اخبار داغ

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

شکرانه‌ برکات الهی، انفاق و کمک به محرومان است

شکرانه‌ برکات الهی، انفاق و کمک به محرومان است
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه شکرانه‌ برکات الهی را انفاق و کمک به محرومان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد در گفتگو با مرصادنیوز با اشاره نزول سوره هل اتی در شان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: این بزرگواران ۳ روز روزه گرفتند و غذای خود را فقیر و یتیم و اسیر بخشیدند و انفاق کردند و آیه ای از قرآن در سوره انسان در شان اهل بیت و این بزرگواران نازل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,


وی اشاره ای نیز به طرح «رسم ابرار» به پیشنهاد معاونت فرهنگی بسیج داشت و گفت: در این طرح قرار شده از ۲۳ الی ۲۵ ذی الحجه که سالگرد مناسبت مذکور است، مومنین روزه بگیرند و غذای یک روز خود را برای کمک به نیازمندان، افراد یتیم و زندانیان کمک کنند که تاسی از این بزرگواران صورت گرفته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مشارکت مومنین در چنین طرح هایی می توان به یک سری افراد نیازمند و گرفتار با پرداخت این مبالغ ناچیز کمک کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت ها هم محدودیت های خاص خود را دارند، اجرای چنین طرح های در راستای انفاق به نیازمندان با مشارکت و حضور مردم می تواند در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان جامعه موثر باشد.

,
,
,
,
,
,

این مسئول تصریح کرد: مردم می توانند با چنین طرح هایی در کمک به محرومین حضور داشته باشند و با انفاق مال خود علاوه بر اینکه به درجه انفاق کنندگان می رسند، مشکلی از گرفتاران جامعه رفع شود.

حجت الاسلام فتح الهی نژاد در خصوص اثرگذاری چنین اقداماتی در رفع شکاف طبقاتی موجود در جامعه نیز گفت: با توجه به شرایطی که ما در آن زندگی می کنیم و وجود فشارهای خارجی و داخلی و مشکلاتی چون تورم، گرانی و بیکاری در جامعه، تنها راه رفع این مشکلات ورود خود مردم برای رفع این مشکلات است.

,
,
,

وی تصریح کرد: مردم خود به فکر یکدیگر بوده و اگر خداوند به آنها سلامتی و رزق و روزی داده، شکرانه آن را با انفاق به جای آورند که خداوند نیز نعمتش را بر آنها ارزانی بدارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه