اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

اجرای طرح «رسم ابرار» در کشور قابل تقدیر است/ همه باید به این طرح مبارک بسیج در احیاری سنت حسنه اهل بیت(ع) بپیوندیم

اجرای طرح «رسم ابرار» در کشور قابل تقدیر است/ همه باید به این طرح مبارک بسیج در احیاری سنت حسنه اهل بیت(ع) بپیوندیم
استاد حوزه و دانشگاه‏ با اشاره به طرح رسم ابرار گفت: اجرای طرح «رسم ابرار» در کشور قابل تقدیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رحیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سوره هل اتی(انسان) اظهار کرد: شان نزول این آیه به خاطر یک اتفاق مبارکی است که در صدر اسلام رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به خاطر بیماری حسنین(ع) تصیم گرفتند نذری کرده و  برای بهبودی بیماری فرزندانشان سه روز روزه بگیرند، این بیماری برطرف شد و این سه روز روزه برگردن آن دو حضرت افتاد.

,

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه در روز اول ورزه این دو حضرت در وقت افطار مسکینی آمده و اعلام گرسنگی کرد، ابراز کرد: آن دو حضرت افطاریشان را به آن مسکین دادند، در روز دوم نیز هنگام افطار یتیمی تقاضای غذا کرد که دوباره حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) غذایشان را به این یتیم دادند تا اینکه در روز سوم هنگام افطار یک اسیری که ظاهرا جزو کفار تازه مسلمان شده بود آمد و درخواست غذا کرد که در این لحظه نیز آن دو حضرت افطاریشان را به آن اسیر دادند و خود گرسنه ماندند.

,

وی بیان کرد: در تکریم این عمل انسانی و والای اهل بیت(ع) سوره مبارکه هل اتی(انسان) نازل شده و از عمل آن دو حضرت تکریم به عمل آمد. در آیاتی که شرح این ماجرا آمده ابتدا از مومنین و ابرار سخن می‌گوید و بعد به موضوع وفای به نذر اشاره می‌کند یعنی از آن روزی که شر آن همه را دربرخواهد گرفت به خدا پناه می‌برند.

,

محمدی با بیان اینکه در ادامه این سوره به این موضوع اشاره شده که با وجود اینکه آن دو حضرت نیازمند آن غذا بوده و برایشان خوشایند بوده به نیازمندان داده‌اند، گفت: این موضوع معنای همان ایثار است. ایثار عبارت از این است که انسان دیگری را برخود مقدم کند با وجود اینکه خود به آن نیاز داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه آن دو حضرت با وجود دادن طعام به نیازمندان از اقدام خود خشنود بودند، خاطرنشان کرد: آن دو حضرت بخشش به نیازمندان را فقط برای خدا انجام دادند و حتی به دنبال یک تشکر هم نبودند یعنی اهل بیت(ع) طبق این آیه به مسکین، بتیم و اسیر فرمودند که ما حتی یک تشکر هم نیاز نداریم.

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ارزش این عمل اهل بیت(ع) در پیشگاه خداوند بسیار والاست، اظهار کرد: این ارزش به اندازه‌ای است که در شان آن سوره‌ای نازل شده است.

,

وی با اشاره به اینکه عمل مورد پسند خداوند متعال نیازمند فرهنگ سازی و تداوم دارد، تصریح کرد: ما که پیروان اهل بیت(ع) هستیم باید از این عمل پیروی کنیم یعنی در حد توان خود به دنبال احیای آن باشیم.

,

محمدی با تشکر از طرح معاونت فرهنگی سازمان بسیج در اجرای طرح ابرار خاطرنشان کرد: همه ما باید به این طرح بپیوندیم و با گرفتن روزه‌ها و پرداخت هزینه آن به ایتام در احیای این سنت حسنه اهل بیت سهیم باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه