اخبار داغ

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

اجرای طرح «رسم ابرار» موجب ترویج انفاق می‌شود

اجرای طرح «رسم ابرار» موجب ترویج انفاق می‌شود
رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح «رسم ابرار» موجب ترویج انفاق می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجید میرزایی در گفتگو با مرصادنیوز کمک به محرومان و نیازمندان را از تاکیدات خداوند در قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: از جمله سوره هایی که در آن به این موضوع اشاره شد، سوره حدید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اصل بحث و موضوع سوره حدید بحث انفاق است و خداوند متعال در این سوره به آن تاکید کرده است و انفاق را پس از ایمان به خدا و رسولش قرار داده است و فرموده اگر کسی به خدا و رسولش ایمان آورد، انفاق در راه خدا را باید انجام دهد.

رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: خداوند انفاق را به عنوان یک اصل اساسی از نظامات اقتصادی جامعه مطرح می کند.

وی افزود: برای برقراری زمینه قسط و عدل اجتماعی خداوند انفاق، صدقه و کمک به هم نوع را به عنوان مبنا قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: بنابر فرموده خداوند در قرآن کریم اگر مردم می خواهند در جامعه قسط جاری شود باید از خود و انفاق اموالشان شروع کنند و این اقامه قسط ابتدا باید از طرف مردم اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: کسی که از نظر مالی و امکانات متمکن است و یا در وضعیت مناسبی قرار دارد باید به هم نوع خود کمک کند.

حجت الاسلام میرزایی مهمترین سیره جاری در زندگی اهل بیت و ائمه اطهار(ع) را موضوع انفاق دانست و گفت: نمونه بارز آن نیز کمک به فقیر، یتیم و اسیر است که در زندگی حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و فرزندانشان بوده که در زندگی این بزرگواران جاری و ساری بوده که نمونه و مصداق مناسب و بارزی برای همه انسانها است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

این مسئول  با اشاره به طرح «رسم ابرار» برای کمک به نیازمندان، ایتام و زندانیان گفت: اجرای چنین طرح هایی موجب ترویج موضوع انفاق می شود و این طرح ها به نوعی می تواند یادآور و محرکی باشد که انسان در زندگی اش جایی را برای انفاق کردن باز کند.

,

وی  تاکید کرد: قطعا اجرای چنین طرح هایی جایگاه اجتماعی بالایی دارد و جدای از اینکه برای دریافت کننده این انفاق و کمک ثمراتی دارد، برای فرد خیر و انفاق کننده که از یک وعده طعام خود برای کمک به همنوع خود می گذرد نیز ثمراتی چون پرورش و تعالی روحی را در پی دارد.

رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اجرای چنین طرح هایی را زمینه ساز کمک های بزرگتر دانست و گفت: ما می توانیم در قالب چنین طرح هایی با یک مد طعام شروع کنیم و به کمک های بزرگتر برسیم و در زندگی مادی و معنوی محرومین و نیازمندان نقش ایفا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد، اینگونه طرح ها استمرار پیدا کند و توفیقی نصیب مسئولین و مردم شود تا با اجرای چنین طرح هایی به رفع مشکلات محرومین و نیازمندان کمک شود.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه