اخبار داغ

معاون اول قوه قضائیه:

سران عشایر نقش مهمی در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا دارند/ قضات پرونده اعمال خودشان را هم بررسی کنند

سران عشایر نقش مهمی در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا دارند/ قضات پرونده اعمال خودشان را هم بررسی کنند
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سران عشایر نقش مهمی در کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی دارند، عنوان کرد: بسیاری از مواردی که به دستگاه قضا ارجاع داده می‌شود میتواند توسط مردم و سران عشایر و با صلح و سازش حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب؛ صبح امروز مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان خوزستان با حضور معاون اول قوه قضائیه و جمعی از مسئولان استان، در اهواز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
 
,
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، در این مراسم با اشاره به لزوم پاکی دستگاه قضا، اظهار کرد: قضات ما همانگونه که پرونده های موجود را بررسی می کنند، باید پرونده اعمال خود را با عدالت امیرالمومنین (ع) سنجش نمایند، زیرا اگر ما از خودمان شروع نکنیم، نمی‌توانیم عدالت را برقرار کنیم.
,
 
,
وی افزود: قضاوت امری بسیار مهم و خطیر است و توقع مردم از قوه قضاییه برای جلوگیری از فساد در انواع مختلف آن بر حق است و این در حالی است که امروز در شرایطی هستیم که حق و باطل در هم آمیخته می‌شود و احقاق حق مشکل است.
,

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سران عشایر نقش مهمی در کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی دارند، عنوان کرد: بسیاری از مواردی که به دستگاه قضا ارجاع داده می‌شود میتواند توسط مردم و سران عشایر و با صلح و سازش حل شود؛ خیر و برکتی که در صلح و سازش وجود دارد شاید در دستگاه قضا به دست نیاید و اگر مواردی وجود دارد که قابل گذشت است قطعا عنایت خداوند در پی این بخشش مردم خواهد آمد.
,
,
 
,
وی افزود: تنها در سال 97 در بررسی چند مورد از دادخواست‌ها، 42هزار و 277فقره پرونده تشکیل شده است که اگر توسط سران عشایر، مردم و دستگاه‌های مختلف حل شده و به دستگاه قضا ارجاع داده نشود فرصت و دقت بیشتری به دستگاه قضا برای حل پرونده‌های اصلی خواهد داد.

محسنی اژه ای با مخاطب قرار دادن رئیس کل جدید دادگستری خوزستان، بیان کرد: شورای حل اختلاف فعلی باید توسعه پیدا کند و از ظرفیت حوزه، دانشگاه، استانداری، فرمانداری، بسیج و ... برای صلح و سازش و عدم تشکیل پرونده استفاده کنید.

وی افزود: ترتیبی اتخاذ کنید که از تمام امکانات استان با یک هم‌افزایی در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم چرا که همه ما باید خالصانه در خدمت مردم باشیم.

معاون اول قوه قضاییه، گفت: همه مدیران از هر بخشی دست به دست هم دهند و بررسی کنند که چگونه می‌توانیم به استان خوزستانی که از نعمت‌های بیشمار و از ظرفیت‌های بالای خدادای برخوردار است و از طرف دیگر به دلیل 8 سال جنگ تحمیلی و آسیب‌های زیست‌محیطی در رنج است، کمک کنیم.

وی افزود: بعضی از بازداشت‌های موقت طولانی شده است و من خواهشمندم که با یک برنامه‌ریزی، اقدام و ابتکار فوق‌العاده در ابتدا کسانی که ضرورتی برای بازداشتشان نیست را مشخص کرده و در وهله بعدی پرونده کسانی را که تا زمان رسیدگی پرونده شان باید در بازداشت باشند را سریع‌تر پیگیری کنید.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه