اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد؛

شناسایی ۷۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی/ سهم استان ۲۲۰۰ حلقه چاه است

شناسایی ۷۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی/ سهم استان  ۲۲۰۰ حلقه چاه است
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از شناسایی ۷۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در استان خراسان رضوی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید ابراهیم علوی صبح امروز در روند بازدید از پروژه‌های آب منطقه‌ای سبزوار با اشاره به اینکه حفر چاه های غیر مجاز یکی از معضلات آب در منطقه است اظهارداشت: تاکنون ۷۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان خراسان رضوی شناسایی شده است که باید برای انسداد آنها اقدام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی اعمال قانون و مسدود شده است تصریح کرد: سهم استان خراسان رضوی دو هزار و دویست حلقه چاه است که باید تا پایان سال انجام شود.

,

علوی در ادامه با اشاره تهدیداتی که تنش های آبی کشاورزی استان را متاثر از تاثیرات خود کرده است تاکید کرد: متاسفانه این تهدیدات پایداری منابع آبی را مورد خطر قرار داده است.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح نجات آب در استان به تصویب رسیده است تشریح کرد: متاسفانه اضافه برداشت ها از منابع زیر زمینی باعث نشست زمین و کاهش حجم آب قنات‌ها می شود.

,

وی در ادامه به کنترل اضافه برداشت ها به حجم 598 میلیون مترمکعب از منابع زیر زمینی اشاره کرد و افزود: یکصد و هشتاد میلیون مترمکعب از این اضافه برداشت باید از طریق انسداد چاه‌های غیر مجاز استان حل شود که مورد توافق کشاورزان در استان نیز قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه