اخبار داغ

معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران:

طرح «رسم ابرار» از 3 شهریور در مازندران اجرا می‌شود/ احیای یک سنت حسنه با حمایت از فقرا

طرح «رسم ابرار» از 3 شهریور در مازندران اجرا می‌شود/ احیای یک سنت حسنه با حمایت از فقرا
معاون فرهنگی سپاه کربلای مازندران از اجرای طرح «رسم ابرار» از 3 تا 5 شهریور در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان آهنگر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اجرای طرح رسم ابرار همزمان با سراسر کشور در استان مازندران اظهار کرد: روز 25 ذی‌الحجه روز نزول سوره «هل اتی یا انسان» است که در خصوص اعطای طعام اهل بیت(ع) به وقت افطار در سه روز متوالی صورت گرفته است.

وی افزود: بدین منظور و در جهت ترویج این سنت حسنه اهل بیت (ع) و بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه باید قلب مسئولان برای رفع محرومیت‌زدایی بتپد و غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ‌وجه پذیرفته شده نیست؛ این طرح از سوی سپاه کربلا و با همکاری دستگاه‌های مرتبط اقدام به اجرای طرح رسم ابرار کرد.

معاون فرهنگی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه  کمک به ایتام، مسکینان و زندانیان به رسم ابرار از سوم الی پنجم شهریور ماه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات قرآنی حضرت فاطمه (س) به واسطه بیماری حسن (ع) و حسین (ع)، 3 روز "روزه" نذر کردند که از 23 ذی الحجه آغاز و به 25 ذی الحجه ختم می شود و این بانوی بزرگوار روز نخست افطار خود را به مسکین، روز دوم به یتیم و روز سوم به اسیر دادند. 

آهنگر بیان کرد: بسیجیان به‌همراه خانواده‌های خود در تاریخ‌های 3 تا 5 شهریور که همزمان با روز 25 ذی‌الحجه و روز نزول سوره «انسان» است، روزه می‌گیرند و در پایان هر روز معادل قیمت غذای روزانه خود را به ترتیب برای فقرا، یتیمان و آزادسازی زندانیان در حساب‌های جداگانه اعلام شده توسط کمیته امداد و سازمان زندان‌ها واریز می‌کنند.

وی تصریح کرد: این طرح جهت ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) و احیای سنت حسنه کمک به نیازمندان و زندانیان و تحقق انتظارات امامین انقلاب در خصوص محرومیت زدایی است که با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی و کمک و مساعدت به وضعیت مستضعفان در سه بخش فقرا، ایتام و زندانیان انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی سپاه کربلای مازندران تشریح کرد: روز سوم شهریور ماه مصادف با اعطای افطار اهل بیت(ع) به مسکین و فقرا است که به همین منظور و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره حساب ویژه‌ای مشخص شده است تا روزه‌داران مبالغ خود را به شماره کارت 6037997950099102 ویژه اطعام مسکینان واریز کنند.

آهنگر ادامه داد: دوشنبه 4 شهریورماه نیز مصادف است با اعطای افطار اهل بیت(ع) به ایتام که جهت کمک به ایتام جامعه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره حساب جداگانه‌ای مشخص شده است تا روزه داران وجوه خود را به شماره کارت  6037997950000027 کمیته امداد واریز کنند.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه 5 شهریور ماه و همزمان با 25 ذی‌الحجه نیز که مصادف است با اعطای افطار اهل بیت(ع) به اسیر، با هماهنگی با سازمان زندان‌ها و دفاتر حمایت از زندانیان، شماره کارت جداگانه   6037997599039345 و یا کد دستوری #7777*780* به نام ستاد دیه کشور جهت واریز وجوه از سوی روزه‌داران این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی سپاه کربلای مازندران اعلام کرد: در این طرح کلیه اقشار بسیج نظیر بسیج رسانه، بسیج زنان، بسیج ادارات، بسیج اصناف، نواحی سپاه، بسیج محلات، فضای مجازی و سایر بسیجیان استان مشارکت دارند.

گفتنی است در طرح رسم ابرار با همکاری معاونت فرهنگی هنری سپاه پاسداران، کمیته امداد امام (ره) و سازمان زندان‌ها و ستاد دیه کمک هزینه‌های مردم در قالب اطعام افطاری به شماره حساب‌های اعلام شده به مساکین، ایتام و زندانیان واریز می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه