اخبار داغ

نائب رئیس مجلس در گفتگو با دانا:

آستان قدس رضوی منظم ترین مودی در پرداخت مالیات است/ تاکنون یک سند درخصوص فرار مالیاتی بنیاد مستضعفان ارائه نشده است

آستان قدس رضوی منظم ترین مودی در پرداخت مالیات است/ تاکنون یک سند درخصوص فرار مالیاتی بنیاد مستضعفان ارائه نشده است
عبدالرضا مصری گفت: برخی اعلام کرده اند که آستان قدس مالیات نمی پردازد اما بررسی اسناد و مدارک نشان می دهد که آستان قدس رضوی منظم ترین در پرداخت مالیات است و البته بخشی از آن که مربوط به کمک های مستقیم مردمی است معاف از مالیات بوده ولی بخش های درآمدزای آن به طور منظم مالیات پرداخت می کند.
[

عبدالرضا مصری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص فرار مالیاتی و ادعای برخی مبنی بر کافی نبودن مجازات در زمینه فرار مالیاتی اظهار داشت: باید ابتدا بررسی کرد که کسانی که تا کنون فرار مالیاتی داشته اند، بر اساس همین قانون مجازات فعلی هم با آنها برخورد نشده است و وقتی قرار نیست با کسانی که از پرداخت مالیات طفره می روند برخوردی صورت بگیرد، تغییر قانون تأثیری در این مساله ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه شناسایی کسانی که فرار مالیاتی دارند اولویت بیشتری نسبت به تغییر قوانین مالیاتی دارد تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی ابزارهای لازم را برای شناسایی مودیان مالیاتی در اختیار دارد؛ در همین راستا اگر دولت فکر می کند که نیاز به اصلاح این قانون وجود دارد لایحه اصلاح آن را به مجلس ارائه بدهد.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اینکه گفته می شود این میزان فرار مالیاتی وجود دارد یعنی مشکل شناسایی وجود ندارد و تنها باید این رقم مالیات از مودیان مالیاتی اخذ شود؛ پس در همین رابطه نمی توان گفت در زمینه اخذ مالیات و یا مجازات کسانی که فرار مالیاتی دارند مشکل قانونی وجود دارد.

,

مصری با بیان این که زیرساخت های لازم برای اخذ مالیات از همه اقشار وجود ندارد تصریح کرد: از کل درآمد های یک خانواده اطلاعات دقیقی وجود ندارد و بسیاری از فعالیت های اقتصادی صورت گرفته قابل شناسایی نیست؛ مشخص نیست چه حجم سنگینی از پول در ارتباط با قاچاق، مواد مخدر و ... در کشور جا به جا می شود و همه این موارد و مشکل فرار مالیاتی ناشی از عدم شناسایی همه فعالیت های اقتصادی در کشور است.

,

وی در ادامه افزود: اگر 10 درصد از سود 25 درصدی فروش کالاهای قاچاق در کشور را در نظر بگیریم، رقمی بسیار کلان به دست می آید که بخش عظیمی از درآمدهای مالیاتی کشور را حل می‌کند و البته این رقم به جز درآمدهایی در کشور است که مشمول مالیات نیستند.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از معافیت های مالیاتی در کشور گفت: رقم معافیت های مالیاتی در کشور کم نیست که باید در بخشی از آنها بازنگری شود؛ طبیعی است که اگر سازمان های مالیاتی متوجه بشوند که چه کسانی فرار مالیاتی داشته اند طبیعی است که به سراغ آنها رفته و مالیات آنها را اخذ می کنند.

,

مصری همچنین تأکید کرد: اگر نمایندگان و یا هرکس دیگر خبر دارند که چه کسانی مالیات نمی دهند، موظف هستند که این افراد را به سازمان مالیات کشور معرفی کنند تا وضعیت آنها مشخص شود؛ نمی توان بدون ارائه سند چنین نظریاتی را مطرح کرد و کسانی که مستندات ندارند تنها باگفته های خود جامعه را متشنج می کنند.

,

وی در ادامه تأکید کرد: برخی اعلام کرده اند که آستان قدس مالیات نمی پردازد اما بررسی اسناد و مدارک نشان می دهد که آستان قدس رضوی منظم ترین در پرداخت مالیات است و البته بخشی از آن که مربوط به کمک های مستقیم مردمی است معاف از مالیات بوده ولی بخش های درآمدزای آن به طور منظم مالیات پرداخت می کند.

,

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بنیاد مستضعفان نیز منظم ترین دستگاه در پرداخت مالیات بوده و تا کنون یک ورق سند در خصوص فرار مالیاتی و یا بدهی مالیاتی این دستگاه به جایی ارائه نشده است؛ به طور کلی دستگاه های زیر نظر مقام معظم رهبری منظم ترین دستگاه ها در پرداخت مالیات خود هستند.

,

مصری در خصوص فرار مالیاتی پزشکان نیز اظهار داشت: برخی از پزشکان مردم را وادار می کردند که با یک کیسه پول به مطبآنها مراجعه کنند که در همین راستا قانون سال گذشته تصویب شد که یک دستگاه کارتخوان داشته باشند و این اقدام برای سهولت مردم بوده است؛ چرا که هنوز امکان اخذ مالیات از طریق دستگاه های کارت خوان وجود ندارد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه