اخبار داغ

خشت روی خشت چیدن‌های جهادگرانی ‌که محرومیت زدایی می‌کنند/ اینجا جهادگران مشغول کارند

خشت روی خشت چیدن‌های جهادگرانی ‌که محرومیت زدایی می‌کنند/ اینجا جهادگران مشغول کارند
جهادگران بسیجی ملایر با همت والای خود، ۶۸ واحد مسکونی تخریب‌شده و آسیب‌دیده محرومین را بازسازی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ خدا رو شاکرم که سالمم و توانایی‌ام داده است” این جمله از یک پیرمردی روستایی و تحت پوشش یکی از نهادهای حمایتی می‌شنویم. پیرمردی که در سیلاب‌های ابتدای سال خانه‌اش تخریب‌شده است و امروز تنها دارایی‌اش یک گاو یک اتاق کوچک است و به‌اتفاق همسر و دو فرزندش در آن زندگی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

پیرمرد از روز حادثه می‌گوید روزی که براثر بارش‌های شدید توانست تنها دارایی‌اش یعنی یک گاو را قبل از ریزش آوار نجات دهد و می‌گوید خواست خدا بود.

,

می‌گوید بعد از بیرون آوردن گاو از طویله، این مکان تخریب شد و بازهم خدا رو شکر می‌گوید.

,

, ,

در گوشه‌ای از خانه این پیرمرد گروه‌های جهادی مشغول به فعالیت هستند و مدتی است که پس از آواربرداری و تخریب نقاط که احتمال ریزش دارد کار را شروع کرده‌اند.
بسیجیان ملایری این روزها در نقاط مختلف شهرستان با حضور در طرح جهاد همبستگی مشغول خدمات‌رسانی به محرومانی هستند که در اثر سیل خانه‌های آن‌ها تخریب یا آسیب‌دیده است.

,
,

, ,

فرمانده سپاه ملایر جهادگران بسیجی امروز را همچون رزمنده‌های ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی دانست اظهار کرد: امروز در کل شهرستان و در عرصه خدمت‌رسانی به محرومین بسیجیان پای‌کار آمده‌اند.

,

سید جواد حسینی افزود: از ابتدای انقلاب و پس از تشکیل نیروی بسیج، بسیجیان در همه عرصه‌ها باقدرت حضورداشته‌اند و امروز خدمت‌رسانی به محرومین در دستور کار بسیج قرارگرفته است.

,

وی تأکید کرد: نسل سوم انقلاب که نه جنگ تحمیلی را دیده است و رهبر کبیر انقلاب را با استفاده از مؤلفه‌های انقلاب که همان ایمان و ازخودگذشتگی است پای‌کار آمده‌اند.

,

فرمانده سپاه ملایر با خسارات سیل ابتدای سال ۹۸ در شهرستان اشاره کرد و گفت: بسیجیان از همان روزهای پس از سیل به یاری سیل‌زدگان آمدند و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شد.

,

, ,

وی گفت: با توجه به اینکه قشر محروم جامعه و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند و توانایی ساخت واحدهای خود را نداشتند بسیجیان با تفکر ناب برای خدمت به محرومین حاضر شدند.

,

حسینی گفت: پس از سیل ابتدای سال ۹۸ بیش از ۶۰۰ واحد در شهرستان دچار آسیب شد که ۲۸۰ مورد آن تخریبی بود.

,

وی افزود: از این تعداد ۶۸ واحد آن مربوط به افرادی بود که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودن و به کمک بسیج ساخته و تعمیر می‌شود.

,

فرمانده سپاه ملایر به کمک بسیج و سپاه به کمیته امداد امام خمینی(ره)، فرمانداری و بخشداری برای ساخت این منازل اشاره کرد و گفت: از تعداد ۶۸ مورد خانه‌های آسیب‌دیده ۲۹ مورد آن احداثی و ۳۲ مورد تعمیری است.

,

, ,

وی گفت: از تمامی این منازل آسیب‌دیده بازدید شده است و بسیجیان با همراهی کمیته امداد، دهیاران، بخشداران و بهزیستی واردشده و گروه‌های جهادی به‌صورت داوطلبانه در حال انجام فعالیت هستند.

,

حسینی تأکید کرد: برای مرتفع شدن مشکلات این واحدها و ساخت هر چه سریع‌تر آنان نیاز است تا همه اداره پای‌کار بیایند.

,

وی گفت: ۵۰ گروه جهادی و تخصصی در سطح شهرستان تشکیل‌شده است و در این نقاط مشغول خدمات‌رسانی هستند.

,

وی به تشکیل گروه‌های جهاد تخصصی نیز اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها نیز با حضور در روستاها و نقاط محروم خدماتی نظیر پزشکی، بهداشتی و آموزشی به مردم ارائه می‌دهند.

,

فرمانده سپاه ملایر با اشاره به گروه‌های جهادی دانشجویی از تهران در بازسازی خانه‌های تخریب‌شده بیان کرد: در این راستا از کمک خیرین نیز استفاده می‌شود و حضور بیشتر خیرین می‌تواند به رفع مشکلات بیشتر کمک کند.

,

وی به اجرای طرح هجرت در شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال این طرح در سه بخش ملایر، سامن و جوکار اجرا خواهد شد.

,

حسینی افزود: این طرح به‌صورت جغرافیا محور اجراشده است و تمام تمرکز طرح هجرت بر روی یک نقطه با اولویت محرومیت‌زدایی متمرکز می‌شود.

,

وی با اشاره به انتخاب مناطق محروم ۱۶ متری، نفت سیاه و امامزاده عبدالله(ع) به‌عنوان مناطق هدف اظهار کرد: تمام ظرفیت‌ها در این نقاط استفاده می‌شود.

,

فرمانده سپاه ملایر به انتخاب محله ۱۶ متری به‌عنوان محله تراز انقلاب اشاره کرد و گفت: در طرح محله تراز انقلاب در همه عرصه‌های محرومیت‌زدایی، آسیب‌های اجتماعی و کمک‌های مالی کار انجام می‌شود.

,

امروز بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی همه‌جانبه برای رفع مشکلات محرومین تلاش می‌کنند، این گروه‌ها در روستاهای بخش جوکار نیز فعال بوده و توانسته‌اند خدمات خوبی به مردم ارائه کنند.

,

در یکی دیگر از روستاهای بخش جوکار بسیجیان با آواربرداری و تخریب، دیوار قدیمی خانه پیرزن روستایی را بازسازی کرده‌اند.

,

پیرزن از جهادگران تشکر می‌کند و برای آن‌ها از خداوند طلب عاقبت‌به‌خیری می‌کند.

,

, ,

بسیجیان جوکاری در گروه‌های جهادی در حال فعالیت در ۲۱ واحد روستایی بوده که یا تخریب‌شده است و یا نیاز به تعمیر دارد.

,

فرمانده حوزه مقاومت محمد رسول‌الله(ص) جوکار با اشاره به حضور بسیجیان و گروه‌های جهادی این حوزه برای کمک به بازسازی خانه‌های تخریب‌شده محرومین بیان کرد: ۱۶ تیم جهادی ۷ نفره در بخش جوکار مشغول به فعالیت هستند.

,

علیرضا باقری گفت: این گروه‌های جهادی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کارهای تخریب و عمرانی را با کمترین هزینه انجام می‌دهند.

,

وی به همکاری بخشداری جوکار با این حوزه برای اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: یک هزار پاکت توسط بخشداری هماهنگ شده است که به‌نوبت و زیر نظر بسیج و کمیته امداد حواله صادرشده و به افراد موردنظر تخصیص می‌یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه