اخبار داغ

جزئیات جدید از تفاهم‌نامه‌ ‌بین ایران و عراق / حذف روادید سفر اربعین و بازگشایی مرز خسروی

جزئیات جدید از تفاهم‌نامه‌ ‌بین ایران و عراق / حذف روادید سفر اربعین و بازگشایی مرز خسروی
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده، حذف روادید و افزایش تعداد زائران حسینی، مرز خسروی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بازگشایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر مرادی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی در رشت اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین مقامات دو کشور ایران و عراق منعقد شده که حذف روادید سفر اربعین حسینی برای زائران ایرانی، اضافه‌شدن مرز خسروی برای پذیرایی از زائران و افزایش مدت زمان اربعین از شاخص‌های این تفاهم‌نامه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور با بیان اینکه امسال برخی موکب‌داران، اقلام مواد غذایی را برای پذیرایی از زائران حسینی از مرز خسروی به سمت عراق می‌برند گفت: با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین، فرمانداران بخش‌ها باید میزان تعامل خود با زائران را افزایش دهند تا روند افزایش جمعیت به درستی مدیریت شود.

,

مرادی با اشاره به اینکه سال گذشته در برخی موارد، 290 هزار زائر در یک روز از مرز مهران عبور کرده و وارد عراق می‌شدند افزود: کمیته حمل و نقل اربعین حسینی نیز جهت کنترل ترافیک ماشین‌ها در مرز مهران تدابیری را در نظر گرفته است و برای تأمین امکانات و زیرساخت‌ها نیز اعتبارات خوبی به استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه اختصاص یافت.

,

وی به میزان اعتبار 75 میلیارد تومان برای استان ایلام، 25 میلیارد تومان برای استان‌های خوزستان و کرمانشاه جهت خدمات‌رسانی به زائران حسینی اشاره کرد و گفت: از جایی که بسیاری از زائران خارجی از مرز آستارا وارد کشور می‌شوند لذا تلاش شد تا اعتبار مناسبی هم برای مرز آستارا پیش‌بینی شود.

,

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور با تأکید بر اینکه در برخی موارد عدم اطلاع برخی زائران ایرانی از فرهنگ و آداب مردم عراق مشکل‌ساز بوده است که باید با افزایش آگاهی‌ها‌ این مشکل را حل کرد افزود: سامانه "سماح" به زودی برای ثبت‌نام زائران فعال می‌شود و برای اینکه از حوادث غیرمتقربه جلوگیری شود زائران باید بیمه شوند.

,

به گزارش تسنیم مرادی با اشاره به خدمات بیمه زائران خاطرنشان کرد: حمل و نقل مصدومان، درمان سرپایی زائران مصدوم تا سقف 3 میلیون تومان و انجام دیگر درمانی زائران آسیب‌دیده با مبالغ بالاتر جزء خدمات بیمه زائران به شمار می‌رود لذا درمان سرپایی و تأمین 200 تن دارو نیز جزء وظایف کمیته امداد و نجات است.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه