اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

دولتِ مدافع نظریه «فردا دنیای گفتمان‌ است، نه دنیای موشک‌» به صنعت دفاعی پناه برد!/ سرنگونی پهپاد آمریکایی پاشنه آشیل ترامپ در انتخابات می‎شود

دولتِ مدافع نظریه «فردا دنیای گفتمان‌ است، نه دنیای موشک‌» به صنعت دفاعی پناه برد!/ سرنگونی پهپاد آمریکایی پاشنه آشیل ترامپ در انتخابات می‎شود
حسن محبتی گفت: صنعت دفاعی به خوبی نشان داده است قدرت آن فراتر از سیاست‎گذاری چند نفر در اتاق کوچکی به نام دولت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یک استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی به مناسبت 31 مرداد ماه و روز صنعت دفاعی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: وجود یک رهبری واحد در نیروهای مسلح و فارغ از جناح بندی ها عامل پیشرفت صنایع دفاعی کشور بوده است زیرا رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا آن را مدیریت کردند و هیچگاه این عرصه وابسته به انتخابات نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حسن محبتی افزود: صنایع دفاعی خوشبختانه با تغییر دولت ها دچار تغییر موضع نشد و همواره در کشور ما دفاع از حریم مرزها اولویت نخست رهبر معظم انقلاب از سال های گذشته تا کنون بوده است و سپاه و نیروهای مسلح را طبق قانون در ید فرماندهی خویش قرار دادند، همچنین دولت هیچ نقشی در سیاست گذاری ها، تدوین راهبردها، انتصابات و ... در این حوزه نداشته است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه صنعت دفاعی کشور به واسطه روند مذکور در تمامی عرصه ها یک ید واحد محسوب می شوند، اظهار داشت: انرژی هسته ای در گام های نخست به دست نیروهای ارزشی و مسلح انجام گرفت و بعدها توسط سازمان انرژی اتمی دنبال شد، زمانی که سربازان گمنام در این مجموعه فعالیت داشتند سیاست گذاری های لازم را داشتند در حالیکه در زمان دولت اقای روحانی ناچار شدیم به واسطه توافقات برجام مقداری عقب نشینی داشته باشیم. 
,
 
,
محبتی تصریح کرد: دفاع موشکی و عرصه هوافضای ایران فراتر از مباحث کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه ای است و ابعاد جهانی دارند، امروز قدرت موشک ها و دفاع دوربرد ایران موجب شده است حتی رژیم صهیونیستی در مقابل کشورمان حرفی برای گفتن نداشته باشد و علی رغم داشتن کلاهک های هسته ای تهدیدی برای ایران به حساب نیاید. 
,
 
,
وی گفت: سال های دور اسرائیل، هند و پاکستان به واسطه داشتن کلاهک های هسته ای از مولفه های تهدید تلقی می شدند اما امروز می دانند در صورت استفاده از هر سلاحی جنگ جهانی رخ خواهد داد در حالی که موشک های دوربرد ایران برای دفاع از منطقه نیست بلکه به دفاع از حریم اسلام مرتبط می شود، امروز در یمن، سوریه و هر منطقه ای از خاورمیانه که در حق یک مظلوم ظلم می شود، ایرانی ها در قالب مستشار و دفاع وارد عمل می شوند. 
,
 
,
محبتی افزود: صنعت دفاعی روزی است برای یاداوری به جبهه استکبار تا بداند شاید در حریم اقتصادی ایران به علت رانت ها، نفوذ در دولت و اشرافیت به موفقیت هایی رسیده باشند اما در مبحث دفاعی و دفاع از حریم کشور هرگز بُردی نخواهند داشت زیرا امروز علم هسته ای، دفاعی، قدرت نظامی و تجهیزات ایران فراتر از یک کشور جهان سومی است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ممکن است امروز چینی ها در صنعت خودرو پیشرفت کرده باشند اما در صنعت موشک به پای ایران نخواهند رسید، اظهار داشت: قدرت تبیین سیاست گذاری ها و استفاده از دانش بومی در وزارت دفاع به خوبی اجرایی شده است و ظرفیت نخبگانی خوبی در این عرصه وجود دارد بدون اینکه ذره ای وابستگی به دولت داشته باشند به جز بحث مالی که البته وظیفه هر دولتی بوده و باید دکترین نظامی را یکی از مولفه های قدرت خود به حساب آورد. 
,
 
,
محبتی تصریح کرد: البته در دوره آقای روحانی سختی های برای اعتبارات دفاع وجود داشت و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اعلام کردند دوران، دوران موشک نیست، تمام دکترین دولت دوازدهم به سمت مسائل معیشتی و اقتصادی پیش رفت که جز شکستی سنگین ثمره ای نداشت و نشان دادند مردان میلیاردی دولت که خودشان آغشته به پول های رانتی دولت قبل و اصلاحات بودند چیزی در چنته برای مردم ندارند. 
,
 
,
وی گفت: امروز تنها پشت گرمی دولت در دفاع از حریم ایران به نیروهای ارزشی انقلاب و نیروهای مسلح است که موجبات شکست آمریکا در بازگشت کشتی توقیف شده را رقم زدند، صنعت دفاعی به خوبی نشان داده است قدرت آن فراتر از سیاست گذاری چند نفر در یک اتاق کوچکی به نام دولت خواهد بود. 
,
 
,
استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: تمام دنیا اذعان دارند که دکترین دفاعی ایران فراتر از کاغذ، روی میز و زیر میزِ آنها است و روزهای متمادی ترامپ در شوک سرنگونی پهباد آمریکایی خواهد ماند و یکی از مشکلاتی که برای انتخابات با آن مواجه خواهد شد سقوط پهپادی بود که در حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، البته این گوشه ای از اثرات چشم گیر ولایت فقیه و فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح است.  
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه