اخبار داغ

گامی در جهت رسیدگی به محرومین؛

رسم ابرار برگرفته از سنت نبوی و آیات قرآن است/ ضرورت احیا این طرح در سبک زندگی اسلامی

رسم ابرار برگرفته از سنت نبوی و آیات قرآن است/ ضرورت احیا این طرح در سبک زندگی اسلامی
طرح رسم ابرار برگرفته از سنت نبوی و آیات کریمه قرآن است که اشاره به چند روز، روزه گرفتن امیرالمومنین علی (ع) و فاطمه الزهرا(س) دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و احیای این سنت حسنه، طرح رسم ابرار به همت معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان برگزار می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این طرح به مناسبت روز ۲۵ ذی الحجه و نزول آیه “وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً” در وصف خانواده امام علی (ع) است که در آیه مذکور حضرت فاطمه (س) به واسطه بیماری امام حسن (ع) و امام حسین (ع) سه روز “روزه” نذر کردند و این بانوی بزرگوار روز نخست افطار خود را به مسکین، روز دوم به یتیم و روز سوم به اسیر دادند.

,

به همین مناسبت، طرح  «رسم ابرار» برگزار می‌شود و آحاد بسیجیان به همراه خانواده های خود در تاریخ‌های ۳ تا ۵ شهریور روزه گرفته و در پایان هر روز قیمت غذای روزانه خود را به ترتیب برای فقرا، یتیمان و آزادسازی زندانیان در حساب‌های جداگانه اعلامی واریز می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

وظیفه اسلامی مسلمانان توجه به نیازمندان است

, وظیفه اسلامی مسلمانان توجه به نیازمندان است,

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی امام جمعه بم در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در این رابطه اظهار داشت: در آیات متعدد، خداوند پیامبران الهی را برای ما بهترین الگو و اسوه بیان می کند.

, راه آرمان,

وی با اشاره به این که خداوند رسول گرامی اسلام را برترین شخصیت عالم آفرینش دانسته است، گفت: علاوه بر پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین(ع) و فاطمه الزهرا(س) به عنوان بهترین الگو و سرمشق معرفی شده اند.

,

امام جمعه بم خاطر نشان کرد: انسان ها باید راه و رسم زندگی خود را در ابعاد مختلف با زندگی ائمه اطهار(ع) تطبیق دهند و مسلمانان در برابر دستورات الهی، باید ها و نباید هایی که خداوند فرموده مطیع باشند.

,

دانشی با بیان این که مسلمانان باید خواسته ها و سلیقه های خود را با زندگی ائمه اطهار(ع) تطبیق دهند، عنوان داشت: مسلمانان باید فرمایشات و رفتار آن ها را مورد توجه قرار دهند و از علما و مراجع دینی خود تقلید کنند .

,

وی توضیح داد: توجه به هم نوع از مواردی است که باید مسلمانان از ائمه اطهار(ع) یاد بگیرند و طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) هر کسی که فریاد مظلومی را بشنود و به داد آن نرسد مسلمان نیست.

,

امام جمعه بم افزود: بانو فاطمه الزهرا (س) به واسطه بیماری حسنین (ع) سه روز “روزه” نذر کردند که از ۲۳ دی الحجه آغاز و به ۲۵ ذی الحجه ختم می شود، این بانوی بزرگوار روز نخست افطار خود را به مسکین، روز دوم به یتیم و روز سوم به اسیر دادند و خود گرسنه ماندند.

,

دانشی یادآور شد: اکنون نیز این رفتار باید الگویی برای مسلمانان باشد تا در حد بضاعت و توان خود به نیازمندان و فقرا توجه داشته باشند؛ شایسته کشور و مسئولان نیست با توجه به شرایط اقتصادی مردم دغدغه معیشت داشته باشند؛ اگر مسئولان سرنوشت نظام و اقتصاد را به برجام گره نزده بودند و فرمایشات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار داده بودند امروزه این همه فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نمی شد.

,

رسم ابرار طرحی برای کاهش فاصله طبقاتی

, رسم ابرار طرحی برای کاهش فاصله طبقاتی,

وی اضافه کرد: آحاد ملت مسلمان باید به عنوان یک وظیفه اسلامی نسبت به نیازمندان پیرامون خود توجه داشته باشند؛ متاسفانه در کشور ما شکاف طبقاتی بین افراد جامعه وجود دارد که غیر قابل انکار است .

,

مسئولان باید حکومت را با سیره و روش ائمه معصومین(ع) اداره کنند

, مسئولان باید حکومت را با سیره و روش ائمه معصومین(ع) اداره کنند,

امام جمعه بم اظهار داشت: امروزه عده ای در کشور و حتی برخی از مسئولان زندگی اشرافی و آن چنانی دارند که این خود دردی برای مستضعفین و محرومین محسوب می شود زیرا خانواده هایی هستند که زندگی آن ها تنها وابسته به واریز یارانه ها است.

,

دانشی تصریح کرد: مسئولان باید در تصمیم گیری های خود برای رفع مشکلات افراد نیازمند اقدام کنند و حکومت را با سیره و روش ائمه معصومین(ع) اداره کنند.

,

 

,

, ,

 

,

رسم ابرار برگرفته از سنت نبوی و آیات قرآن است/ ضرورت احیا این طرح در سبک زندگی اسلامی

, رسم ابرار برگرفته از سنت نبوی و آیات قرآن است/ ضرورت احیا این طرح در سبک زندگی اسلامی,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: رسم ابرار برگرفته از سنت نبوی و آیات کریمه قرآن است که اشاره به چند روز، روزه گرفتن امیرالمومنین علی (ع) و فاطمه الزهرا(س) دارد.

,  راه آرمان,

وی گفت: این بزرگواران غذای چند روز خود را به فقیر، یتیم و مسکین دادند و در حقیقت این طرح بر آمده از آموزه های قرآنی است.

,

امام جمعه ریگان خاطر نشان کرد: باید این طرح را در سبک زندگی فاطمی، علوی، اسلامی و ایرانی احیا کنیم تا ذره ای با فقرا، محرومین، مستمندان و کسانی که در بند زندان هستند ابراز همدردی کنیم.

,

رنجبر ماهانی اضافه کرد: رسم ابرار خانواده فقرا، ایتام و زندانیان را شاد می کند و غمی را از دل آن ها می زداید.

,

ملت ایران در طرح ابرار به پیام ائمه معصومین(ع) لبیک بگویند

, ملت ایران در طرح ابرار به پیام ائمه معصومین(ع) لبیک بگویند,

وی توضیح داد: برای همه دست اندرکارانی که این طرح را برنامه ریزی و پیاده کرده اند آرزوی توفیق داریم و از ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار خود درخواست می کنیم که در این طرح به ائمه معصومین لبیک بگویند و آن ها را به عنوان الگوی رفتاری در زندگی خود پیاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه