اخبار داغ

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

نمایش ایثار با معرفی اجرای سبک زندگی ابرار/ این سبک زندگی تنها راه نجات بشر از دست قدرت طلبان است

نمایش ایثار با معرفی اجرای سبک زندگی ابرار/ این سبک زندگی تنها راه نجات بشر از دست قدرت طلبان است
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند در سوره انسان سبک زندگی ابرار را معرفی می کند تا ارزش اخلاقی و متعالی تحت عنوان ایثار را به نمایش بگذارد و این سبک زندگی تنها راه نجات بشر از دست قدرت طلبان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو راه آرمان؛ با اشاره به اینکه توجه به سبک زندگی متعالی و برتر از جمله موضوعاتی است که قرآن کریم به آن پرداخته است، گفت: سوره مبارکه انسان در شأن امام علی علیه السلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حسنین علیه السلام نازل شده است که این سوره سبک زندگی ابرار را بیان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: در سوره انسان به آفرینش بشر اشاره شده است و در ادامه این سوره آمده است که ما انسان را از نطفه آفریدیم، به او شنوایی و بینایی دادیم، او را با عقل، فطرت، رسالت و نبوت هدایت کردیم که برخی این هدایت را پذیرفتند، شاکر این نعمت شدند و در مسیر هدایت الهی خود قرار گرفتند و برخی دیگر ناسپاسی کردند، کفر ورزیدند و سرانجام کافران مشخص شدند.

,

این مقام مسئول افزود: انسان نیاز به غذا دارد، برخی از انسان ها با خوردن غذای دیگران سفره آنان را کوچک و سفره خود را بزرگ می کنند که این گروه حرام خوارها هستند و این اقدام نوعی مواجه با مال است؛ یک مواجه دیگر این است که افراد به حق خود قانع هستند، در محدوده خود می خورند و کاری به دیگران ندارند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی اظهار کرد: گروهی دیگر از افراد هستند که خودشان می خورند و به دیگران نیز می دهند و همچنین افرادی دیگر نیز  وجود دارند که خود گرسنه هستند و دیگران نیز گرسنه هستند و در این شرایط دیگران را بر خود مقدم می دانند که این سبک زندگی در قرآن کریم برای ابرار یاد می شود.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: قرآن با این نوع پرورشِ انسان می خواهد که او به طور کامل از خود آزاد و صد در صد بنده و عبد خدا شود؛ انسانی که دیگران را بر خود و به خاطر رضای خدا ترجیح می دهد از اسارت نفس خود آزاد شده است.

,

وی بیان کرد: خداوند در سوره انسان سبک زندگی ابرار را معرفی می کند تا ارزش اخلاقی و متعالی تحت عنوان ایثار را به نمایش بگذارد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه مستکبران، حاکمان و قدرتمندان خود را بر دیگران مقدم می دارند، تصریح کرد: آنان حیات، غذا، مال دیگران را برای خود می خواهند و این در حالی است که قرآن با معرفی سبک زندگی ابرار عنوان می کند که ابرار کسانی هستند که دیگران را بر خود مقدم می دانند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تأکید کرد: قرآن کریم سبک زندگی متعالی ابرار را به بشریت نشان می دهد که چنانچه زمامداران عالم این سبک زندگی را داشته باشند هیچ حاکمیت و کشوری به خاطر دسترسی به منابع آن ملت حاضر نخواهد بود که نسلی را بکشد و این سبک زندگی تنها راه نجات بشر از دست قدرت طلبان است.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: سبک زندگی بیان شده در سوره انسان یک ارزش متعالی برای زندگی بشر و جلوه ای از رحمت خداوند است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه