اخبار داغ

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

اجرای عدالت در جامعه از اهداف اصلی نظام اسلامی/ طرح «رسم ابرار»الگوی مناسبی برای رفع فقر و محرومیت از جامعه است

اجرای عدالت در جامعه از اهداف اصلی نظام اسلامی/ طرح «رسم ابرار»الگوی مناسبی برای رفع فقر و محرومیت از جامعه است
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: طرح هایی مانند «رسم ابرار» می تواند در رفع فقر و محرومیت از جامعه بسیار کارگشا باشد لذا دولت و مردم باید تلاش کنند تا این فقر و تبعیض حذف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد: اجرای عدالت در جامعه و کاهش فاصله طبقاتی از اهداف اصلی نظام اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: البته جامعه بدون طبقه، تفکر مارکسیست ها است که ما آن را قبول نداریم چرا که به طور طبیعی اختلافاتی وجود دارد و همه نمی توانند یکسان باشند اما حاکمیتِ یک نظام سرمایه داری قابل پذیرش نیست لذا هم دولت و هم مردم باید تلاش کنند تا در جامعه فقر و تبعیض حذف شود.

,

حسینی با بیان اینکه بعد از انقلاب گام های خوبی در جهت کاهش فقر برداشته شده است، عنوان کرد: این اقدامات کافی نیست و دولت در زمینه خدمات به محرومین جامعه، وظایف سنگینی دارد که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است.

,

وی ادامه داد: البته این صحبت به این معنا نیست که مردم جدای از این مسئله باشند بلکه یکی از ویژگی های مردم در حکومت اسلامی، مشارکت در امور و مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و کمک به نیازمندان جامعه است.

,

 وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در زمینه برقراری عدالت در بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: کمیته امداد و جهاد سازندگی از جمله ارگان هایی هستند که بعد از انقلاب در محرومیت زدایی نقش موثری داشتند و در حال حاضرنیز جوانان در قالب بسیج با حضور در اردوهای سازندگی در این زمینه نقش ایفا می کنند.

,

حسینی با حمایت از طرح "رسم ابرار" سازمان بسیج مستضعفین، گفت: طرح های این چنینی می تواند در رفع فقر و محرومیت بسیار کارگشا باشد و همانطور که در سوره انسان اشاره شده است الگوهای موفقی از صدر اسلام در این زمینه داشتیم لذا اگر ما ادعا می کنیم پیرو اهل بیت هستیم رفتار ما هم باید با آن ها سنخیت داشته باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: حضور مردم در برنامه های گوناگون از جمله سیل و زلزله های اخیر نشان می دهد که مردم دراین زمینه آمادگی دارند لذا باید آن ها را تشویق کنیم تا در کارهای خیر از هم سبقت بگیرند.

,

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، عنوان کرد: رسانه ها نیز در این موضوع نقش مهمی دارند و باید افرادی را که زندگی و اموال خود را وقف کمک و خدمت به مردم می کنند، حتی اگر خود آن ها نخواهند به جامعه معرفی کنند  تا الگو سازی شود.

,

حسینی تاکید کرد: برای مشارکت در این طرح ها حتما نباید افراد ثروتمند باشند بلکه هر کسی می تواند حتی با یک دانه خرما شرکت کند و وقتی این قطرات خیر به هم بپیوندد دریایی از این کمک ها جمع می شود که می تواند تاثیر گذار باشد.

,

وی نگاه اسلام را مشارکت عمومی و بی تفاوت نبودن به اقشار ضعیف جامعه مطرح کرد و اظهار داشت: همه ما در یک کشتی هستیم که سرنوشت جامعه به هم ارتباط دارد و اگر به فقرا رسیدگی نشود ناهنجاری های اجتماعی از جمله سرقت، قتل و طلاق  را به دنبال دارد لذا می طلبد که در این زمینه برنامه های منسجم و هماهنگی را داشته باشیم.

,

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: ما در این چهار دهه فراز و نشیب های زیادی داشتیم و در مقایسه با بسیاری از کشورها شرایط بهتری داریم چراکه در برخی از کشورهای پیشرفته اقتصادی مثل آمریکا یا هند فاصله طبقاتی بسیار زیاد است و عده ای در فقر و فلاکت دست و پا می زنند ولی عده ای جزو ثروتمند ترین افراد جهان هستند.

,

حسینی بیان کرد: با نگاه به آرمان ها،اهداف نظام و انقلاب و اینکه شعار حکومت اسلامی برقراری عدالت بوده است باید امام علی(ع) را در این زمینه الگوی خود قرار داده و اگر ادعای زمینه سازی ظهور حضرت حجت را که قرار است مدینه عدل را برپا کند داریم باید در جهت کاهش این فاصله طبقاتی گام برداریم.

,

وی تاکید کرد: مسئولین باید مراقبت بیشتری کنند و در تصمیم گیری ها و اقداماتی که انجام می دهند کاری نکنند که این فاصله طبقاتی بیشتر شود ولی متاسفانه برخی تصمیمات اقتصادی از جمله نوسانات قیمت ارز و گرانی برخی کالاها در سال های اخیر، مشکلات زیادی را بر قشر ضعیف جامعه تحمیل کرده است.

,

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مطرح کرد: اگر مسئولان از ثروتمندان و مرفهین بی درد باشند کمتر به این مسائل توجه می کنند لذا باید هم در انتخاب مدیران دقت شود و هم قوانین باید به گونه ای باشد که مسئولین دستگاه های اجرایی نتوانند از قانون تخطی کنند تا شاهد کاهش فاصله طبقاتی در جامعه باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه