اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

صبر و بردباری امام موسی کاظم (ع) در جامعه ترویج شود

صبر و بردباری امام موسی کاظم (ع) در جامعه ترویج شود
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که مردم در دنیای امروز عصبانی و عجول شده‌اند، گفت: صبر و بردباری امام موسی کاظم(ع) در جامعه ترویج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: امام موسی کاظم در یک موقعیتی دیده به جهان گشودند که دنیای اسلام در سیطره و ظلم بنی‌عباس بود.

وی ادامه داد: بنی‌عباس با خاندان پیغمبر (ص) پیوند داشتند اما فرزندان بنی‌عباس نسبت به بنی‌هاشم کینه‌ای عجیبی داشتند و در طول تاریخ همواره این خاندان را مورد ظلم و ستم خودشان قراردادند.

بطحایی افزود: امام موسی کاظم (ع) در مدینه دیده به جهان گشودند، ایشان اخلاق ویژه‌ای داشتند به‌طوری‌که همواره در برابر مشکلات و ستم‌هایی که علیه ایشان می‌شد صبر و بردباری می‌کردند به همین جهت لقب مبارک ایشان کاظم بود.

وی بابیان این‌که ایشان بعد از امام جعفر صادق (ع) به امامت رسیدند، گفت: ایشان در مدینه زندگی می‌کردند و به خاطر اخلاق و رفتار نیکی که داشتند شدیداً به ایشان گرایش داشتند و به همین خاطر بنی‌عباس وجود مقدس این امام را تهدیدی برای حکومت فاسد خودشان می‌دانست.

عضو مجلس خبرگان تأکید کرد: هارون‌الرشید با وی نزاع و دشمنی دائمی داشت و علاوه بر این محبوبیت امام موجب دلسردی وی شده بود.

وی ادامه داد: نفوذ روزافزون در بین مردم و فریاد عدالت‌خواهی امام هفتم موجب شد که هارون وی را از مدینه به بغداد ببرد و در آنجا بود که ایشان را به شهادت رساندند.

بطحایی تأکید کرد: در دنیای امروز که مردم در جامعه عصبانی هستند ایشان ازنظر زندگی برای پیروانش الگو هستند به‌طوری‌که مؤمنان باید با تأسی از ایشان صبر و استقامت را در زندگی خودشان در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای کنونی باید اخلاق، سیره و سنت آن حضرت را به‌عنوان الگو قرار دهیم و همان راه و مسیری را در پیش بگیریم که ائمه و اهل‌بیت (ع) بر آن تأکید ویژه‌ای دارند.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از فرزندان ایشان هستند که مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی افتخار میزبانی از ایشان رادارند و همه‌ساله حرم این دو بزرگوار مملو از عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت (ع) می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه