اخبار داغ

فرماندار شهرستان آبیک خبر داد

پیگیری پرونده انفجار غیرقانونی معدن در مراجع قضایی/ برداشت بی‌رویه از معادن به محیط زیست آبیک آسیب زده است

پیگیری پرونده انفجار غیرقانونی معدن در مراجع قضایی/ برداشت بی‌رویه از معادن به محیط زیست آبیک آسیب زده است
فرماندار شهرستان آبیک گفت: باید یک بازنگری جدی در خصوص فعالیت‌های معادن شمال شهر آبیک صورت گیرد زیرا شرایطی که اکنون وجود دارد از لحاظ محیط زیستی و همچنین روحی و جسمی آسیب‌های جدی به مردم وارد خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدپور در گفت‌وگو با شاخص، درباره انفجار معدن شمال شهرستان آبیک اظهار کرد: این معدن در گذشته هم فعال بوده که امسال قسمتی از پیمانکاری پروژه اتوبان چرمشهر را هم بر عهده دارد و برای زیرسازی این اتوبان از مصالح کوهستانی این منطقه استفاده می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: با توجه به حجم بالای پروژه و میزان تخریب بی‌رویه محیط زیست، این معدن هفته گذشته به دادگاه معرفی شده و پرونده آن در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

,

فرماندار شهرستان آبیک بیان کرد: شب عید غدیر کارگران این معدن به دلیل اینکه ایجاد گرد و غبار موجب اعتراض مردم نشود، ساعت هشت شب بدون هیچ اطلاع رسانی اقدام به انفجار می‌کنند که متاسفانه بر اثر صدای مهیب ناشی از انفجار، تعدادی از مردم که دچار ناراحتی قلبی بودند، روانه بیمارستان شدند.

,

احمدپور گفت: اکنون اعتراض ما به دلیل میزان بالای مواد منفجره استفاده شده و ساعت انفجار است که برخی انفجارها خیلی مهیب خواهد بود و می‌تواند خسارت مالی و جانی به مردم وارد سازد.

,

, , ,

وی خاطرنشان کرد: بر اثر آخرین انفجار صورت گرفته در این معدن، شوک بزرگی به مردم وارد شده و همچنین از لحاظ تخریب شیشه‌های منازل هم گزارشاتی به ما رسیده است اما با ورود به موقع دادستان و اعضای شورای تامین شهرستان، روز گذشته فعالیت این معدن متوقف شده است.

,

فرماندار شهرستان آبیک بیان کرد: در اولین جلسه شورای تأمین شهرستان در خصوص ادامه فعالیت معدن  تصمیمات لازم در این زمینه گرفته خواهد شد.

,

احمدپور افزود: این موضوع  با مدیران ارشد استان هم مطرح شده که یک بازنگری جدی در خصوص فعالیت‌های معادن شمال شهر آبیک صورت گیرد چراکه شرایطی که اکنون وجود دارد از لحاظ محیط زیستی و همچنین روحی و جسمی آسیب‌های جدی به مردم وارد خواهد کرد.

,

وی گفت: چندین بار در جلسات شورای تامین و شورای معادن استان مطرح کردیم که بر فعالیت معادن نظارت داشته باشند اما متاسفانه تاکنون هیچ گزارش شفافی در این خصوص به ما ارائه نشده حتی آقای دادستان هم این آمار را خواستند که آیا این برداشتی که از معادن صورت می‌گیرد برداشت قانونی و درست است یا خارج از عرف و مقررات قانونی و اجرایی به آن‌ها مجوز داده شده است؟

,

, , ,

این مسئول با بیان اینکه اکنون ۵ تا ۶ معدن فعال در شمال شهر آبیک وجود دارد، گفت: تمام معادن فعال مجوز دارند؛ متاسفانه این روزها شنیده شده که چند مجوز دیگردر زمینه فعالیت معدن صادر شده که هنوز آغاز به کار نکرده‌اند.

,

احمدپور در ادامه تصریح کرد: لذا ما خواستار بررسی مجوز فعالیت‌های معادن موجود و جلوگیری از هر گونه فعالیت برای معادن جدید هستیم تا قبل از شروع فعالیت معادن جدید، بازنگری لازم صورت گیرد چراکه باتوجه به حجم وسیع معادن، اگر بنا شود معادن دیگری هم فعال شود مشکلات عدیده‌‎ای را برای مردم به وجود می‌آورد که موجب اعتراضات آنان خواهد شد.

,

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: متاسفانه معادن فعال با برداشت بی‌رویه، سیمای کلی شهرستان را بر هم زدند به طوری که در مسیر تهران-قزوین در هیچ نقطه‌ای به این وسعت تخریب در طبیعت صورت نگرفته است.

,

وی بیان کرد: این معدن دقیقا مشرف به شهرستان آبیک واقع شده که علاوه بر اینکه جاذبه‌های طبیعی منطقه و شهرستان را تهدید کرده؛ بنا بر اظهارت کارشناسان محیط زیست نیز گونه‌های جانوری و گیاهی هم دچار آسیب جدی شدند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه