اخبار داغ

سرلشکر سلامی:

حضور بیگانگان در خلیج فارس نافی امنیت است/ امنیت منطقه‌ای با مشارکت همه کشورهای منطقه میسر می‌شود

حضور بیگانگان در خلیج فارس نافی امنیت است/ امنیت منطقه‌ای با مشارکت همه کشورهای منطقه میسر می‌شود
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هیچ ائتلافی از کشورها قادر نیستند امنیت در این منطقه را برقرار کنند و ما معتقد بر نظام امنیت منطقه‌ای با مشارکت همه کشورهای منطقه هستیم و حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس را نافی امنیت می‌دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آیین افتتاح مجموعه آبی گلشن مشهد جمع خبرنگاران گفت: بیش از 5 سال است که بر اساس تأکیدات و اوامر رهبر معظم انقلاب در منطقه حاشیه شهر مشهد مأموریت ساماندهی و برقراری و حفظ امنیت و کاهش محرومیت و فقر را پیدا کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: قرارگاهی را با عنوان شهید برونسی اختصاصاً برای ساماندهی وضعیت حاشیه شهر مشهد شکل داده ایم که در این سال‌ها توفیقات بزرگی در زمینه‌های مختلف امنیتی، توسعه اقدامات فرهنگی، محرومیت زدایی و مبارزه با فقر آغاز شده است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به کسب تجربیات خوب و ادامه این کار با قدرت بیشتر در این فرآیند اظهار کرد: امروز سایر نهادهای استانی نیز همراه شدند و احساس مسئولیت در سازماندهی حاشیه شهر پیدا کرده اند.

,

وی با اشار به اینکه در این راستا شهرداری مشهد مجموعه های وزرشی در این منطقه تعریف کرده افزود: تلاش داریم با بر عهده گرفتن چند محله از حاشیه شهر مشهد و حل مسائل آن و توسعه زیرساخت‎های خدمات شهری، مبارزه با فقر و محرومیت مسئولیت های خودمان را انجام دهیم.

,

سرلشکر سلامی تصریح کرد: نظام امنیت خلیج فارس نظامی است که جز از طریق محوریت جمهوری اسلامی و سایر کشورهای پیرامونی قابل اجرا نیست.

,

وی افزود: تجربه دهه های اخیر نشان می دهد قدرت های دیگر با عنوان برقراری امنیت خواستند در خلیج فارس حضور پیدا کنند اما جز تشدید تنش ها و جنگ ها محصول دیگری نداشته است لذا این تلاش ها بی نتیجه است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: به جز کشورهای همین منطقه، هیچ ائتلافی از کشورها قادر نیستند امنیت در این منطقه را برقرار کنند و ما معتقد بر نظام امنیت منطقه ای با مشارکت همه کشورهای منطقه هستیم و حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس را نافی امنیت می دانیم.

,

وی با بیان اینکه کشور ایران در حال پیشرفت است افزود: نمادهای این پیشرفت را همگان می‌بینند و تحریم عامل توقف پیشرفت ها نیست و البته تحریم‌ها فضایی را بر ای توجه به ظرفیت‌های درونی ایحاد کرده است.

,

سرلشکر سلامی گفت: ما جز در فضای تحریم نمی توانستم به ظرفیت های بومی و ملی برگردیم و اگر تحریم ها نمی بود تعامل گسترده اقتصادی با سایر کشورها موجب می شد همچنان به اقتصاد دیگر کشورهای جهان متکی باشیم.

,

وی افزود: ایران مسیر استقلال و خوداتکایی اقتصادی که به تبع آن استقلال سیاسی و ضنعتی حاصل می شود را طی می کند و اصلا از تحریم‌ها نگران نیستیم و دغدغه نداریم.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: تحریم ها ابزار توسعه و پیشرفت کشور هستند و عامل تخریب و تضعیف نظام اقتصاد نخواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه