اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

انفاق و کمک به هم‌نوع لازمه برقراری عدل اجتماعی/ «رسم ابرار» مروج انفاق است

انفاق و کمک به هم‌نوع لازمه برقراری عدل اجتماعی/ «رسم ابرار» مروج انفاق است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری «رسم ابرار» را مروج انفاق عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اجرای طرح «رسم ابرار»، دستگیری از محرومان و نیازمندان را از دستورات موکد خداوند در قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: در بسیاری از سوره های قرآن کریم به کمک به محرومان تاکید شده و یکی از این سوره ها، سوره حدید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: این سوره به موضوع انفاق پرداخته است و خداوند متعال در این سوره به آن تاکید کرده است و انفاق را پس از ایمان به خدا و رسولش قرار داده است و فرموده اگر کسی به خدا و رسولش ایمان آورد، در راه خدا انفاق را باید انجام دهد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، افزود: صدقه و کمک به هم نوع لازمه برقراری زمینه قسط و عدل اجتماعی است، بنابر فرموده خداوند در قرآن کریم اگر مردم می خواهند در جامعه عدالت جاری شود باید از خود و بخشش اموالشان شروع کنند.

,

حجت الاسلام شبستری با تاکید بر اینکه کسی که از نظر مالی و امکانات متمکن است و یا در وضعیت مناسبی قرار دارد باید به هم نوع خود کمک کند، اذعان کرد: مهمترین سیره جاری در زندگی اهل بیت و ائمه اطهار(ع) انفاق است و نمونه بارز آن نیز کمک به فقیر، یتیم و اسیر است که در زندگی حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و فرزندانشان بوده که نمونه و مصداق بارزی برای همه مسلمانان است.

,

وی با اشاره به اجرای طرح «رسم ابرار» در راستای کمک به نیازمندان، ایتام و زندانیان، گفت: اجرای چنین طرح هایی موجب ترویج روحیه انفاق در جامعه شده و به نوعی می تواند یادآور و محرکی باشد که انسان در زندگی اش جایی را برای بخشش باز کند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: قطعا اجرای چنین طرح هایی جایگاه اجتماعی بالایی دارد و جدای از اینکه برای دریافت کننده این انفاق و کمک ثمراتی دارد، برای فرد خیر و انفاق کننده که از یک وعده طعام خود برای کمک به همنوع خود می گذرد نیز ثمراتی چون پرورش و تعالی روحی را در پی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه