اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست استان یزد:

افزایش 28 برابری معادن شن و ماسه استان یزد

افزایش 28 برابری معادن شن و ماسه استان یزد
مدیرکل محیط زیست استان یزد اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام‌شده از سال 66 تا 88 تعداد معادن شن و ماسه استان یزد به 28 برابر افزایش‌یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، نیره پورملایی ظهر امروز در نشست شورای معادن استان یزد اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام‌شده از سال 66 تا 88 تعداد معادن شن و ماسه استان یزد به 28 برابر افزایش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی آلودگی شدید هوا و ایجاد گردوخاک را مهم‌ترین مشکل معادن شن و ماسه دانست و ادامه داد: با توجه به آن‌که در استان یزد رودخانه زیادی وجود ندارد این معادن شن و ماسه موردنیاز خود را با تخریب دشت‌ها به دست می‌آورند که به دلیل آبرفتی بودن همراه با خاک است و همین موضوع دلیل آلودگی شدید این معادن است.

,

مدیرکل محیط‌زیست استان یزد اظهار داشت: برای کاهش آلودگی‌های این معادن توصیه شد که از دستگاه‌های مه پاش و آب‌پاش استفاده کنند اما گفته می‌شود که استفاده از این دستگاه‌ها کیفیت مصالح را پایین می‌آورد.

,

پورملایی عنوان کرد: معادن شن و ماسه استان عمدتاً از دشت‌های آبرفتی استفاده می‌کنند و سالانه هکتارها از اراضی و دشت‌های استان را تخریب می‌کنند.

,

وی بابیان این‌که مصالح کوهی نسبت به رودخانه‌ای از استاندارد و کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار است خاطرنشان کرد: از دیدگاه محیط‌زیست و منابع طبیعی در استحصال مصالح کوهی سطح تخریب، مصرف آب و آلودگی کمتری نسبت به استحصال مصالح رودخانه‌ای اتفاق می‌افتد.

,

پورملایی اظهار داشت: در کارگروه امور زیربنایی استان در سال 93 و همچنینی کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی استان در سال 96 فعالیت معادن شن و ماسه آبرفتی به دلیل تخریب بی‌رویه دشت‌های استان ممنوع شده است.

,

وی افزود: ازاین‌رو ضروری است فرآیند تولید شن و ماسه در دشت‌های آبرفتی استان اصلاح و به سمت مصالح کوهی هدایت شود که این موضوع با توجه به ماده 12 قانون هوای پاک قابل‌بررسی و اقدام است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه