اخبار داغ

اهدای عضو پسری که خودش نیازمند پیوند بود

اهدای عضو پسری که خودش نیازمند پیوند بود
کبد پسر نوجوان که نیازمند پیوند عضو بود، اهدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پسر نوجوان پس از 6 سال دیالیز امیدوار بود که شاید یک روز با انجام عمل پیوند فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند اما پایان داستان زندگی این پسرقهرمان با اهدای اعضای بدنش و جان بخشیدن به یک بیمار نیازمند نوشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کلیه‌های علیرضا از 11 سالگی از کار افتاد و باعث شد او برای دیالیز  پایش به بیمارستان باز شود.

,

زندگی روی سخت خود را به علیرضا نشان داده بود و او برای اینکه مانند هم سن و سالانش باشد باید تن به دیالیز می‌داد آن هم به این امید که شاید روزی شرایط پیوند عضو را پیدا کند و با پیوندکلیه سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

,

اما سرنوشت علیرضا طور دیگری رقم خورده بود، مردادماه امسال حال علیرضا بد شد و خانواده‌اش او را به بیمارستان بهارلو تهران منتقل کردند. 

,

در معاینات پزشکان مشخص شد که این بار  فشار خون بالا کار دست پسر نوجوان داده؛ دچار خونریزی مغزی شده و تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتنش بی‌فایده بود.

,

حالا ماجرا فرق کرده بود تا چند روز پیش علیرضا و خانواده‌اش چشم انتظار بودند تا او شرایط پیوند اعضا را پیدا کند اما حالا باید خانواده‌اش رضایت می‌دادند تا اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند جان دوباره‌ای ببخشد. 

,

دکتر ساناز دهقانی؛ رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند بیمارستان سینا در این باره می‌گوید: با اعلام مرگ مغزی این بیمار تیم رضایت‌گیری واحد فراهم‌آوری در جلسه‌ای  با پدر بیمار، موفق به گرفتن رضایت برای اهدای عضو شدند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دو کلیه و قلب بیمار شرایط اهدا شدن را نداشت با تلاش تیم  پزشکی بیمارستان سینا کبد پسر نوجوان به یک بیمار نیازمند اهدا شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه