اخبار داغ

مسئول فضای مجازی سپاه لرستان:

شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود/لزوم تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز در فضای مجازی

شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود/لزوم تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز در فضای مجازی
مسئول فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شد شاهد ناهنجاری اجتماعی و امنیتی نبودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سرهنگ علی رشنو ظهر امروز در همایش فعالان فضای مجازی استان اظهار داشت: خاکریز اول ما فضای مجازی است و در این فضای غیر ملموس جنگی شکل گرفته که این جنگ خاموش شده ولی اثرات آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

وی افزود: اثرات آن از آسیب‌های شخصی و جسمانی تا آسیب‌های خانوادگی به شمار می‌رود و همچنین آسیب‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد و سبب تغییر ارزش‌ها می‌شود به طوری که ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل می‌شود و در جامعه اثراتی دارد که آن را به عنوان نافرمانی مدنی می‌شناسیم.

,

 

,

مسئول فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با بیان اینکه فضای مجازی قسمتی از جنگ نرم است عنوان کرد: مشکلاتی که در راه محقق شدن آرمان‌های ما وجود دارد و سبب شده به این وضعیت دچار شویم، گستردگی و عدم نظارت بر فضای مجازی است.

,

 

,

وی بیان کرد: فضای مجازی تاکنون دو حس‌ انسان را در بر گرفته و اگر استفاده درست از فضای مجازی نشود پنج حس دیگر را در بر می‌گیرد و الان دشمن روی این موضوع کار می‌کند؛ در کشورهای پیشرفته و کشورهای دیگر اینگونه نیست که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی برای هر سنی فراهم باشد.

,

 

,

سرهنگ رشنو تصریح کرد: الان به دلیل عدم نظارت و وجود قوانین این فضا به شکلی درآمده است که از هر قشری اینترنت در اختیار دارند و می‌توانند به تمام محتواها دسترسی پیدا کنند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی هنوز پس از گذشت 10 سال یکی از طرح‌هایی که ارائه شده را اجرا نکرده است، اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شد شاهد ناهنجاری اجتماعی و امنیتی نبودیم، این شبکه ما را از بیگانگان جدا می‌کند و بستر را در اختیار خودمان قرار می‌دهد، در بستر دشمن خیلی قدرت نداریم و در قوانینی به ما اجازه دسترسی نمی‌دهد.

,

 

,

مسئول فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: عدم وجود قوانین شفاف، عدم فرهنگ‌سازی مناسب از تکنولوژی‌های نوین، تلاش سازمان یافته زیرپوستی سیاست‌مداران از ابزار فضای مجازی، سوء استفاده برخی از جریانات فضای مجازی برای کسب آرا و تحمیل به دیگران، ضعف در نظارت و استفاده از لایه‌های فضای مجازی از جمله مشکلات است.

,

 

,

وی با بیان اینکه بنا است در شش لایه فضای مجازی فعالیت کنیم اظهار داشت: اگر شبکه‌سازی دقیق و منسجم نداشته باشیم قطعا نمی‌توانیم در فضای مجازی کاری انجام دهیم؛ یکی از ابزارها گردان‌های سایبری، استفاده از نیروهای بسیج و متخصصان فضای مجازی و ایجاد گروه‌های اندیشه‌ورز در فضای مجازی است.

,

 

,

سرهنگ رشنو افزود: فرماندهان باید اولویت ویژه‌ای را برای فضای مجازی مد نظر داشته باشند چرا که در فضای مجازی می‌توانیم خیلی از دغدغه‌ها را از بین ببریم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه