اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

توسعه حوزه های علمیه در یزد از سفارشات رهبری بوده است

توسعه حوزه های علمیه در یزد از سفارشات رهبری بوده است
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یکی از تقاضاهای من و حتی یکی از سفارش‌های مقام معظم رهبری به بنده این بوده است که مسئله حوزه‌های علمیه در یزد تقویت شود و رونق بیشتری پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد اظهار داشت: سعی و کوشش دشمن بر این است که در استان‌های مذهبی و حساس مانند یزد حوزه‌های علمیه پا نگیرد و به دنبال زدایش معنویت و فرهنگ اصیل استان یزد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی وظیفه علماء و طلاب را در مقابله با نقشه‌های شوم دشمن را سنگین دانست و گفت: یکی از تقاضاهای من و حتی یکی از سفارش‌های مقام معظم رهبری به بنده این بوده است که مسئله حوزه‌های علمیه در یزد تقویت شود و رونق بیشتری پیدا کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار داشت: در استان یزد حدود 80 دانشگاه با ظرفیت حدود 100 هزار دانشجوی خوابگاهی وجود دارد که بیش از هزار هکتار زمین را به خود اختصاص داده‌اند و سالانه میلیاردها تومان برای آن‌ها هزینه می‌شود که البته مخالف و منکر آن نیستیم.

,

ناصری افزود: این در حالی است که اگر تمام حوزه‌های علمیه و علوم اسلامی خواهران و برادران که در ارتباط با دین و اعتقادات مردم است را احصا کنیم 100 هکتار هم نمی‌شود. در یزد چهار مدرسه علمیه داریم با ظرفیت فقط 360 نفر خوابگاهی در مقابل 100 هزار دانشجوی خوابگاهی که اصلاً قابل‌مقایسه با یکدیگر نیستند؛ بااین‌وجود وقتی صحبت از حوزه و مدرسه علمیه می‌شود بازهم عده‌ای شیطنت‌هایی می‌کنند.

,

وی با اشاره به‌ضرورت توسعه حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادهای فروان و اعتقادات بسیار خوب جوانان لازم است زمینه‌های جذب و رشد استعدادهای برتر در حوزه‌های علمیه ایجاد شود تا بتوان از استعدادهای خوب ، پاکی و ذات خوب جوانان استفاده شود و پس از تعلیم و تربیت حتی به استان‌ها و کشورهای دیگر فرستاده شوند تا منشأ اثر باشند.

,

ناصری با اشاره به این موضوع که استان یزد در قبولی‌های کنکور بیش از 20 سال است که رتبه نخست را به دست آورده است عنوان کرد: بسیاری از استعدادهای خوب  جذب کشورهای آمریکایی و اروپایی می‌شوند این در حالی است که باید بتوان این استعدادهای خوب را جذب حوزه‌های علمیه کرد و همین موضوع ضرورت توسعه حوزه‌های علمیه را می‌رساند.

,

وی بابیان ضرورت توسعه حوزه‌های علمیه در یزد و کشور گفت: امروز دشمن با تمام قوا برای خراب کردن بچه‌های ما برنامه‌ریزی کرده‌اند ازاین‌رو ما باید آن‌چنان قوی باشیم و افراد عالم، دانشمند و به‌روز داشته باشیم تا بتوانی در مقابل دشمن  بایستیم.

,

انتهای پیام/ق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه