اخبار داغ

استاد دانشگاه ارومیه:

احسان و انفاق موجب برچیده شدن بسیاری از مشکلات می شود/ برقراری عدالت اجتماعی با «رسم ابرار»

احسان و انفاق موجب برچیده شدن بسیاری از مشکلات می شود/ برقراری عدالت اجتماعی با «رسم ابرار»
استاد دانشگاه ارومیه گفت: فقر یکی از آسیب های اجتماعی بوده و با احسان و انفاق عدالت اقتصادی برقرار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سیامک جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اجرای طرح «رسم ابرار» اظهار کرد: فقر یکی از آسیب های اجتماعی بوده و با احسان و انفاق عدالت اقتصادی برقرار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام و المسلمین سیامک جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اجرای طرح «رسم ابرار» اظهار کرد: فقر یکی از آسیب های اجتماعی بوده و با احسان و انفاق عدالت اقتصادی برقرار می شود., اروم نیوز،,

وی با اشاره به رعایت شرایط انفاق، تاکید کرد: محسنین نباید هیچ منتی بر نیازمندان از بابت انفاق و احسانی که می کنند داشته باشند و حتما در نظر داشته باشند که سائل گدا نیست در برخی اوقات تقاضای وام و قرض الحسنه دارد.

,

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای رسم ابرار برای اولین بار توسط سپاه با مشارکت برخی نهادها، تاکید کرد: روزی پیامبر اکرم (ص) به همراه امیر المومنین علی (ع)، حضرت زهرا (س) و حسنین (ع) روزه داشتند، مسکینی به خانه اهل بیت (ع) مراجعه می کند و این بزرگواران غذای خود را به او می دهند این اتفاق روز دوم و سوم هم رخ می دهد و اهل بیت (ع) غذای خود را به یتیم و اسیر می دهند در حالی که خود گرسنه هستند.

,

حجت الاسلام جعفرزاده ابراز کرد: با تفکر در آیات قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) می بینیم سبک زندگی و رفتار آن ها توجه به اطعام ایتام و نیازمندان است و دنبال زدودن غم از دل آن ها بودند، بنابراین ما مسلمانان نیز باید از سیره ائمه در زندگی خود الگوبرداری کرده و راه آنان را ادامه دهیم.

,

وی اذعان کرد: جامعه‌ای تحت عنوان حکومت علوی که ادعای پرچمداری از این خاندان را دارند، باید بیش از دیگران در تحقق این جایگاه مهم و سیره نیک الگو باشند.

,

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: مسئولان باید پیشقراولان جریان حمایت از محرومان باشند؛ حال اگر کسی در این مسیر کوتاهی کند به همان میزان کوتاهی ‌اش از جایگاه و درجه ارتباطی ‌اش با مقام ولایت عظمای الهی یعنی امیرالمومنین(ع) تنزل پیدا کرده است.

,

حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: با توجه به این مسئله که اوضاع اقتصادی در کشور مناسب نیست بخش زیادی از مردم تحت تاثیر فشار ناشی از مشکلات اقتصادی هستند و به سختی زندگی خود را سپری می کنند، بنابراین توصیه می شود اصلاحاتی در این خصوص صورت گیرد و توجه بیشتری به قشر مستضعف و نیازمند جامعه شود تا عبور از این شرایط سخت برای همگان امکان پذیر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه