اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

آغاز برداشت گوجه ‌فرنگی در آذربایجان ‌غربی

آغاز برداشت گوجه ‌فرنگی در آذربایجان ‌غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گوجه‌فرنگی در مزارع آذربایجان غربی در مساحتی به وسعت چهار هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زراعی استان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاروم نیوز، رسول جلیلی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۹۲ هزار تن گوجه‌فرنگی از اراضی کشاورزی استان در ارقام مختلف مانند سان‌ست، کیمیا، وندا، متین، فورمونت، لونا، سوپر لونا، اناری و شیمیایی برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,
 
,

وی با بیان اینکه تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان ۱۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد، افزود: ۴۵ تا ۵۰ درصد این محصول در داخل استان به اشکال مختلف مصرف می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه ارومیه، میاندوآب و شاهین‌دژ بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌است، اضافه کرد: گوجه فرنگی در استان به صورت رب و سس بیشتر مصرف می‌شود و کار عمل‌آوری آن در کارخانه های داخل استان یا به صورت خانگی توسط اعضای خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

,

جلیلی گفت: متوسط عملکرد در هکتار این محصول ۴۰ تن در هکتار است که علاوه بر تامین نیاز مردم داخل استان، مازاد محصول تولید شده به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

,

وی با بیان اینکه سرانه مصرف این محصول در استان ۵۰ کیلوگرم است، اظهار داشت: ۶۰ هزار تن از گوجه فرنگی تولید شده در استان به صورت تازه خوری مصرف و بقیه توسط کارخانه‌های تبدیلی خریداری می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه