اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی قوچان:

۱۴۱ تن کلزا در قوچان برداشت شد

۱۴۱ تن کلزا در قوچان برداشت شد
رئیس جهاد کشاورزی قوچان گفت: در سال جاری بیش از 64 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت و باتوجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید کلزا و کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی، تلاش داریم تا سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان را تا 15 برابر افزایش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد کنعانی، رئیس اداره جهاد کشاورزی قوچان در گفتگو با صبح توس اظهار داشت: تمام شاخص های بخش کشاورزی بررسی و آن را با شهرهای هم تراز و شاخص های سال های قبل این شهرستان مقایسه کرده ایم و تلاش داریم با برنامه ریزی مناسب و همدلی همکاران و کشاورزان و دامپروران بتوانیم تمام شاخص های بخش کشاورزی و دامپروری را ارتقا دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به رشد شاخص تولید کلزا در این شهرستان ادامه داد: متاسفانه در بخش روغن، کشور ما بیش از 90 درصد وابستگی دارد و باتوجه به سیاست وزارت جهادکشاورزی طی دو سال اخیر برای رشد تولید دانه های روغنی به ویژه کلزا، تلاش داریم تا سطح زیر کشت این محصول را در شهرستان افزایش دهیم.

,

وی افزود: در سال جاری 64 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت و خوشبختانه حدود 141 تن کلزا نیز برداشت کردیم اما باتوجه به سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت این محصول در شهرستان باید افزایش یابد.

,

کنعانی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها می بایست سطح زیر کشت کلزار به 10 تا 15 برابر ظرفیت موجود افزایش یابد، تصریح کرد: از تمام کشاورزان و علاقه مندان دعوت می کنیم که در صورت تمایل و توانایی کشت کلزار با این نهاد همکاری کنند.

,

رئیس جهاد کشاورزی قوچان در پایان  گفت: باتوجه به اینکه شهرستان قوچان از نظر آب و هوایی جزء مناطق سردسیر محسوب می شود می بایست کشت کلزا تا پیش از پنجم مهرماه انجام و سپس آبیاری شود و اگر به موقع کشت و آبیاری شود تا دمای منفی 18 درجه سانتیگراد را نیز تحمل خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه