اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

متولیان مساجد ترکیبی از مردم و مسئولین باشند /فعالیت 900 مسجد در کرمانشاه

متولیان مساجد ترکیبی از مردم و مسئولین باشند /فعالیت 900 مسجد در کرمانشاه
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: متولیان مساجد باید ترکیبی از مردم و مسئولین باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسماعیل قبادی در گفتگو با مرصادنیوز به مناسبت روز جهانی مسجد و در خصوص وضعیت مساجد در استان کرمانشاه اظهار داشت: هم اکنون متولی واحدی برای مساجد وجود ندارد. بحث امام جماعت و روحانی مساجد را سازمان تبلیغات اسلامی به عهده داردَ اما مباحث مربوط به ساخت و ساز و تامین اعتبار مساجد بیشتر در اختیارات اوقاف و امور خیریه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت چندگانه بر مساجد حاکم است و به نظر می‌رسد این مدیریت چندگانه مساجد پسندیده نیست و توفیقی هم ندارد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: باید یک نهاد از صفر تا صد مسئولیت هدایت، نظارت و حمایت های معنوی مسجد را بر عهده داشته باشد.

,

حجت‌الاسلام قبادی افزود: این نهاد می تواند یک نهاد روحانی، یا زیر نظر رهبری  یا زیر نظر امام جمعه و حوزه های علمیه باشد.

,

لزوم وجود یک ناظر، حامی و سیاستگذار واحد در کنار مردم برای اداره مساجد

,

وی با بیان اینکه مساجد در جمهوری اسلامی دولتی نیستند، گفت: مساجد در کشور ما توسط مردم اداره می شود اما نیاز است یک ناظر، حامی و سیاستگذار اصلی در کنار این اداره مردمی مساجد وجود داشته باشد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای مساجد به ویژه در مناطقی چون استان ما که نیاز به حمایت دارد، باید یک نهاد رسمی متولی پاسخگویی به عملکرد و احداث مساجد باشد.

,

وی  گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به سهم خودش برای احداث مساجد، اعزام روحانیون به مساجد و برگزاری برنامه های فرهنگی در مساجد تلاش می کند، اما وضعیت مساجد در استان باید از وضعیت فعلی بهتر باشد و بهتر شود.

,

مردم باید آگاهی کافی نسبت به کارکردهای مساجد داشته باشند

, مردم باید آگاهی کافی نسبت به کارکردهای مساجد داشته باشند,

حجت الاسلام قبادی افزود: بخشی از وضعیت فعلی مساجد مربوط به نا آگاهی مردم از تکالیف شان نسبت به مساجد است و اگر مساجد توسط مردم اداره شود مردم باید آگاهی لازم را نسبت به کارکردهای آن داشته باشند.

,

این مسئول ادامه داد: امروز می‌بینیم افراد زیادی هستند که نسبت به کارکردها، فضیلت، قداست مسجد و اهمیت مسجد از دیدگاه اسلام واقف نیستند.

,

وی همچنین حضور، نشستن و حتی نفس کشیدن در مسجد را عبادت دانست و تاکید کرد: هیچ مکان عمومی چون مسجد نیست که هر روز مردم به آن وارد و خارج شوند و در آن نماز بگذارند.

,

متولیان مساجد ترکیبی از مردم و مسئولین باشند

, متولیان مساجد ترکیبی از مردم و مسئولین باشند,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پاسخ به اینکه برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد چه باید کرد؟ گفت: اگر متولیان و مسئولین مساجد ترکیبی از مردم و مسئولان باشند این موضوع قابل حل خواهد بود.

,

حجت الاسلام قبادی افزود: مشکل ما این است که مسئولین ما در مساجد حضور ندارند و در صفوف نماز جماعت کمتر مسئولین را می بینیم.

,

وی تاکید کرد: اگر مسئولین در صفوف نماز جماعت دیده شوند و نهادهایی چون آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری از مساجد برای برنامه های خود استفاده کنند این امر تحقق می یابد.

,

حجت‌الاسلام قبادی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند از ظرفیت مساجد حاشیه شهر مناطق دور افتاده برای برنامه های خود استفاده کند و کودکان و نوجوانان را به مساجد دعوت کند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: مساجد از امکانات لازم برای برگزاری برنامه‌ها برخوردار هستند لذا این نهادها می‌تواند از مساجد برای برنامه های خود استفاده کنند تا مساجد نیز رونق بگیرد.

,

وجود ۹۰۰ مسجد فعال در استان کرمانشاه

, وجود ۹۰۰ مسجد فعال در استان کرمانشاه,

این مسئول با بیان اینکه ما با مسجدی که تراز و مدنظر اسلام فاصله زیادی داریم، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که شارع مقدس و اسلام باشد و آن انتظاری که اسلام از ایجاد و احداث مسجد داشته است و اهدافی که از این  موضوع داشته برآورده شود.

,

وی تعداد مساجد استان کرمانشاه را ۱۲۰۰ مسجد عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۹۰۰ مسجد فعال است و مابقی مساجد یا نیمه کاره بوده یا در حال احداث تکمیل و بازسازی هستند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اغلب مساجد استان را مربوط به روستاها دانست و گفت: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مسجد شهری مابقی مساجد روستایی هستند.

,

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد مساجد در مناطق سنی‌نشین استان ساخته شده است، گفت: حدود ۷۵ درصد مساجد نیز در مناطق شیعه نشین استان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه