اخبار داغ

امام جمعه مهرشهر کرج:

رسم ابرار، انفاقی است که جامعه را از آفات اجتماعی مصون می کند/ احیاء سنت های الهی در گرو تاسی از سیره اهل بیت (ع) است

رسم ابرار، انفاقی است که جامعه را از آفات اجتماعی مصون می کند/ احیاء سنت های الهی در گرو تاسی از سیره اهل بیت (ع) است
حجت الاسلام یدالله رضایی گفت: انفاق یک احساس متعالی است که در فطرت بشریت وجود دارد و باید شکوفا شود در نتیجه اگر همانند اعتکاف به یک فرهنگ جاری و متداول تبدیل شود نقش موثری در اعتلای فرهنگ جامعه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امام جمعه مهرشهر کرج با اشاره به اینکه انفاق یکی از برجسته ترین موضوعات قرانی است درباره طرح رسم ابرار به خبرنگار تیتریک، گفت: همان ابتدای سوره بقره آمده است وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ‌ به این معنا که از علائم برجسته اهل تقوا این است که در راه خدای متعال انفاق می کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام یدالله رضایی افزود: در سوره الانسان، "هَلْ أَتى عَلَى الْإِنْسانِ حینٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُنْ شَیْئاً مَذْکُوراً" نوعی سبک زندگی علوی، فاطمی و اهل بیتی است که ترجمان ایثارِ عینیت یافته را نشان می دهد زیرا در حالی که خودشان نیاز به طعام دارند و گرسنه هستند افطار خود را به نیازمندهای واقعی در قالب مسکین، یتیم و زندانی می دهند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: این یک سیره قرانی و اهل بیتی است و ابراری که (إِنَّ الْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً ) در سوره الانسان آمده است اهل بیت (ع) هستند اما انفاق منحصر به آنها نخواهد بود و اهل بیت (ع) تنها یک نماد، اسوه و الگو و نقشه راه هستند برای اینکه مسیر سعادت را برای پیروان خود، شیعیان و در مجموع بشریت باز کنند. 
,
 
,
امام جمعه مهرشهر کرج در خاتمه تصریح کرد: انفاق یک احساس متعالی است که در فطرت بشریت وجود دارد و باید شکوفا شود، در نتیجه اگر همانند اعتکاف به یک فرهنگ جاری و متداول تبدیل شود نقش موثری در اعتلای فرهنگ جامعه خواهد داشت زیرا هر میزان این سنت ها احیا شود جامعه را از خطرات، آفات و آسیب ها مصون نگاه می دارد.  
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه