اخبار داغ

امام‎جمعه موقت زنجان:

طرح رسم ابرار مانع ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه می‌‎شود

طرح رسم ابرار مانع ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه می‌‎شود
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اهمیت اجرای طرح رسم ابرار و تاثیر ان در جامعه گفت: طرح رسم ابرار مانع ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدرضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سوره هل آتی که در شان اهل بیت(ع) نازل شده است اظهار کرد: احسان و انفاقی که اهل بیت(ع) انجام داده اند در حقیقت فقرا، ضعفا و مساکین را به نفس خود مقدم داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: روزی پیامبر اسلام(ص) وارد منزل امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) شدند و با دیدن حال حسنین(ع) خطاب به امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) فرمودند: علی جان نذر کنید که سید جوانان اهل جنت از این بیماری فشا پیدا کنند و روزه بگیرید. امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) نذر کردند و حسنین شفا یافتند و حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به نذر خود وفا کردند.

,

وی با بیان اینکه امیرمومنان(ع)، حضرت زهرا(س)، حسنین و فضه برای ادای نذر خود روزه می گیرند افزود: برای افطار روزه داران حضرت زهرا(س) برای هرنفر یک قرص نان جو تهیه می کند و در زمان افطار روز اول یتیم و روز دوم مسکین و روز سوم اسیر مراجعه می کند و اظهار فقر و نیاز می کند و تمام خانواده افطار خود را در هر سه روز به آنان می  بخشند.

,

موسوی با اشاره به اینکه کارها باید برای خدا انجام گیرد و هر نیتی جز قرب الهی در نزد خدا هیچ ارزشی ندارد ادامه داد: این خاندان در زمان بخشیدن غذای خود به یتیم و مسکین واسیر می گویند ما نه از شما تشکر می خواهیم نه پاداش و این کار را ما برای رضای خدا انجام می دهیم.

,

وی با بیان اینکه کمترین کاری که برای خود انجام گیرد ارزش  بسیار بالایی را دارد خاطر نشان کرد: می بینیم که این خاندان سه روز گرسنه می مانند و در حالی که خود به غذا احتیاج دارند ولی دیگران را به خاطر خدا به نفس خود مقدم می دارند.

,

امام جمعه موقت زنجان ابراز کرد: در این مسئله نکاتی نهفته است که می توان به وفای به نذر اشاره کرد و هر مومنی اگر نذری کرد و نذرش ادا شد باید به نظر خود وفا کند. اهل بیت (ع) که بعد از پیامبر(ص) الگو و سرمشق تمام مردم عالم هستند این راه و روش را به ما می آموزند.

,

وی بیان اینکه اهل بیت(ع) نه تنها الگوی ما هستند بلکه امام الگوی جامعه بشری است افزود: خداوند اینان را پسندیده وبه طهارت و پاکی آنها شهادت داده است و آیه تطهیر سهل و ساده نیست این آیه در شان آنها نازل شده است و تمامی رفتار اهل بیت(ع) باید الگو مردم قرار گیرد.

,

موسوی با بیان اینکه این کار ساده نیست که سه روز افطار را این خانواده به فقیر و مسکین و اسیر بخشیده است ادامه داد: ما که ادعا می کنیم ادامه دهنده این مکتب هستیم باید به اندازه خودمان از حال فقرا باخبر و دستگیر نیازمندان باشیم و فقط به فکر خود نباشیم.

,

وی با بیان اینکه مسلمین نباید فقط به فکر خود و منیت داشته باشند ابراز کرد: منیت برای شیطان است و مسلمین باید ما بگویند یعنی به فکر جامعه باشند نه اینکه فقط به فکر خود و خانواده خود باشند.

,

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه شخصی که فقط به فکر خود است مانند جهنم می باشد و شکم و چشم آنان سیر نمی شود افزود: چقدر انسان برای این دنیا تلاش کند؟ آنان که صاحب ثروت کلان بودند چه شدند؟

,

موسوی با اشاره به اینکه شکاف طبقاتی ایجاد شده حقوق ضعفا و فقرا و نیازمندان است که به آنان برگردانده نشده است بیان کرد: امام علی(ع) می فرمایند که ثروت در یکجا جمع نمی شود مگر حقوق دیگران ضایع شود.

,

وی با بیان اینکه تفاوت باید در جامعه باشد خاطر نشان کرد: اگر مردم وجوهات مال خود را بپردازند نه تنها در ایران نیازمند پیدا نمی شود حتی تنها ملت ایران می تواند جهان اسلام را از فقر نجات دهد.

,

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه خداوند به ما نگفته است که تمام اموال خود را انفاق کنید بیان کرد: خداوند در مال ما حقی برای سائل و محروم قرار داده است که عبارت است از زکات، سهم امام، سهم سادات اگر تمامی این حقوق پرداخت شود نیازمندی در جهان اسلام وجود نخواهد داشت. و اگر به این دستورات عمل نشود این شکاف طبقاتی ایجاد شده بزرگ و بزرگتر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه