اخبار داغ

تویسرکان خاستگاه منبت ایران زمین/راه برای جهانی شدن منبت گلریز هموار شد

تویسرکان خاستگاه منبت ایران زمین/راه برای جهانی شدن منبت گلریز هموار شد
تویسرکان را گرچه با نام گردو و سیرش می شناختند اما قدمت منبت در این شهرستان سبب شده تا این شهر به عنوان شهر ملی منبت گلریز نام و آوازه دیگری را برای خود رقم بزند و این روزها نماینده تویسرکان به جد دنبال جهانی شدن هنر دست هنرمندان این دیار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ طرح منبت گلریز، طرحی خلاقانه و هوشمندانه، زاییده ذهن و هنر دست هنرمندان تویسرکانی است که به علت ظرافت منحصر به فردش، دستگاه‌های تراشکاری چوب جدید هم توان ساخت آن را ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

بهترین، زیباترین و مبتکرانه ترین نمونه‌های طرح گلریز ایران را می توان در روستای اشترمل از توابع شهرستان تویسرکان مشاهده کرد.

,

و اما در این روزها که شاهد برپایی دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در این روستا هستیم با مدیر فنی خوشه مبل و منبت شهرستان تویسرکان به گفت و گو می نشینیم.

,

همدلی مردم و همراهی مسئولان عامل موفقیت اصلی جشنواره مبل و منبت روستایی کشور

, همدلی مردم و همراهی مسئولان عامل موفقیت اصلی جشنواره مبل و منبت روستایی کشور, همدلی مردم و همراهی مسئولان عامل موفقیت اصلی جشنواره مبل و منبت روستایی کشور,

بهرام ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار  عصرهمدان، از موفقیت آمیز بودن برگزاری جشنواره مبل و منبت روستایی در اشترمل خبر داد و گفت: در روزهای برگزاری جشنواره، هر روز شاهد حضور مردم بسیاری از سایر نقاط کشور بودیم و این مهم نشان دهنده وحدت و انسجام مسئولان استانی و مردم و به ویژه اهالی روستای اشترمل بود.

,

حمایت مفتح برای پخش تیزر جشنواره مبل و منبت از شبکه های سراسری

, حمایت مفتح برای پخش تیزر جشنواره مبل و منبت از شبکه های سراسری, حمایت مفتح برای پخش تیزر جشنواره مبل و منبت از شبکه های سراسری,

وی یکی دیگر از عوامل موفقیت در برپایی جشنواره را حضور فعال رسانه ها و پخش تیزر تبلیغاتی جشنواره از شبکه های تلویزیونی برشمرد و اظهار کرد: در این حوزه از تلاش های مفتح نماینده مرم تویسرکان در مجلس که با عوامل صدا و سیمای پایتخت برای پخش تیزر تبلیغاتی هماهنگی های لازم را انجام داده بود، باید قدردانی کرد.

,

مدیر فنی خوشه مبل و منبت شهرستان تویسرکان به پیگیری های دیگر مفتح برای حضور وزیر صمت در تویسرکان هم اشاره کرد و افزود: انعکاس حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و ابراز رضایتمندی او از این جشنواره بی نظیر و پخش آن در شبکه های سراسری و جام جم، نیز در جذب علاقمندان به هنر منبت از سایر نقاط کشور مؤثر بود.

,

اصرار بر حضور وزیر صمت در تویسرکان برای معرفی بیشتر صنعت منبت این شهرستان بود

, اصرار بر حضور وزیر صمت در تویسرکان برای معرفی بیشتر صنعت منبت این شهرستان بود, اصرار بر حضور وزیر صمت در تویسرکان برای معرفی بیشتر صنعت منبت این شهرستان بود,

ترکاشوند با بیان اینکه مردم تویسرکان و به ویژه اهالی هنرمند روستای اشترمل در سالیان گذشته از ظرفیت رسانه ها برای معرفی داشته های خود آن گونه که باید بهره نگرفته بودند، تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر خوشبختانه منبت این شهرستان در تمامی سطوح حرفی برای معرفی خود دارد، منبتی که حتی گاهی هم استانی ها هم از وجود آن در روستای اشترمل مطلع نبودند.

,

وی عنوان کرد: تأکید و اصرار بر حضور وزیر صمت در تویسرکان برای آن بود تا او از نزدیک توانمندی های مردم این دیار را در حوزه صنعت چوب لمس کند  و ما را در مسیر جهانی شدن مبل و منبت یاری رساند.

,

روستاهای پایلوت صنعت چوب برای ایجاد خوشه های جدید مبل و منبت به میدان بیایند

, روستاهای پایلوت صنعت چوب برای ایجاد خوشه های جدید مبل و منبت به میدان بیایند, روستاهای پایلوت صنعت چوب برای ایجاد خوشه های جدید مبل و منبت به میدان بیایند,

مدیر فنی خوشه مبل و منبت شهرستان تویسرکان همچنین با اشاره به اینکه مبل و منبت در روستاهای دیگر شهرستان از جمله سیدشهاب، جیجانکوه و عین آباد هم به خوبی تولید و عرضه می شود، گفت: باید به سمتی رفت تا بر تعداد خوشه های صنعتی مبل و مبنت تویسرکان با همکاری استادکاران منبت این روستاها افزوده شود.

,

ترکاشوند ادامه داد: اعتقاد داریم با برگزاری تنهای جشنواره به اهداف اصلی خود در ارتقاء جایگاه این هنر در تویسرکان نمی رسیم و باید بیشتر از این موارد برنامه ریزی شود، آن هم با افق باز به سمت آینده ای روشن و البته باید رسانه ها را هم برای پوشش مناسب برنامه ها ما را یاری رسانند.

,

به گزارش عصرهمدان؛ چندی پیش در گزارش سایت خبری عصرهمدان آمده بود که در شورای راهبردی ملی صنایع دستی کشور ، با توجه به قدمت و طرح خاص منبت، تویسرکان به عنوان شهرستان ملی منبت گلریز ثبت شد.
حال این گونه که مدبیر فنی خوشه مبل و منتب تویسرکان گفته؛ مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است تا تلاش های خود را در مسیر جهانی شدن منبت گلریز این شهرستان ادامه دهد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه