اخبار داغ

آیت الله جعفر سبحانی:

حوزه‌های علمیه نگهبان ایمان ملت هستند/ لزوم آمادگی مبلغین برای سوال‌های روز جامعه

حوزه‌های علمیه نگهبان ایمان ملت هستند/ لزوم آمادگی مبلغین برای سوال‌های روز جامعه
مرجع جهان تشیع وجود حوزه‌های علمیه در کشور را نگهبان ایمان ملت خواند و گفت: امیدوارم بتوانیم امانتی را که خداوند به دست ما داده است ازجمله مدرسه علمیه کاظمیه (ع) را قدر بدانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی ساعتی پیش در آیین افتتاحیه مدرسه کاظمیه (ع) یزد با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک ساخت این مدرسه علمیه به مردم یزد اظهار کرد: در قرن اخیر مفاخر زیاد و چشمگیری از این دیار برخاسته‌اند ازجمله مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی مؤلف عروة الوثقی تألیف 1330 قمری است که این کتاب الگویی برای مصریان برای تألیف کتاب دیگری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: تقریر آیت‌الله طباطبایی یزدی بر مکاسب بسیار مهم است و ایشان علاوه بر علم، سراپا زاهد است که مناجات معروفی هم دارد.

,

مرجع جهان تشیع ادامه داد: شخصیت بعدی آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم شهری بااین‌همه برکات است که این حوزه علمیه نگهبان ایمان این کشوراست و داماد آیت‌الله حایری یزدی هم بسیار عالم برجسته‌ای بود.

,

سبحانی برخی دیگر از علمای برجسته یزد ازجمله آیات عظام حسن یزدی، سید یحیی مدرسی، شهید آیت‌الله صدوقی (ره) سید جوادمدرسی را برشمرد و گفت: آیت‌الله مدرسی مورد توجه آیت‌الله بروجردی بود.

,

وی حوزه‌های علمیه را امانت خواند و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم امانتی را که خداوند به دست ما داده است ازجمله مدرسه علمیه کاظمیه (ع) را قدر بدانیم و یک تذکر می‌دهم که یک نفر نمی‌تواند در همه رشته‌ها استاد باشد و چون جهان امروز یک جهان توسعه‌یافته است پس در این مدرسه دو رشته باید باهم پیش برود.

,

سبحانی توسعه رشته فقاهت را به‌عنوان کیان شیعه در این مدرسه تازه تأسی خواستار شد و افزود: باید خودمان در برابر سؤالات جدید جامعه آماده کنیم و مسئله بیان حقایق نیازمند حضور مبلغان خوش‌لهجه و عالم بری مردم است.

,

وی تصریح کرد: یک مبلغ علاوه بر مشترکاتی در فقه و اصول نیازمند حفظ قرآن، آشنایی به تاریخ انبیاء و اولیاء، آشنا به تاریخ اسلام، آشنا به حقوق زن و مرد است که بتواند در مردم تأثیرگذار باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه