اخبار داغ

معاون وزیر دفاع:

باور ۳۷۳ برتر از سامانه پاتریوت آمریکاست

باور ۳۷۳ برتر از سامانه پاتریوت آمریکاست
رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع گفت: صفر تا ۱۰۰ سامانه موشکی باور ۳۷۳ با نبوغ و دانش دانشمندان نخبه کشور طراحی و ساخته شده وبرتر از سامانه پاتریوت آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صدا و سیما، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما درباره سامانه پدافند دفاعی باور ۳۷۳ افزود: این سامانه با توجه به نیاز کشور به پدافند دفاعی با برد بالا طراحی و ساخته شد و با توجه به اینکه تنفیذ ساخت این سامانه از سوی رهبر معظم انقلاب و اینکه با میلاد پیامبر اکرم (ص) همزمان شد، عدد ۳۷۳ عدد ابجد پیامبر اکرم (ص) است و کلمه «باور» هم به تبرک از کلام مقام معظم رهبری مبنی بر خودباوری، نامگذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: با توجه به افزایش تهدیدات، به سامانه ای قویتر از اس ۳۰۰ نیاز داشتیم از این رو سامانه باور ۳۷۳ طراحی و ساخته شد.
,
 
,
امیر سرتیپ شهرام افزود: این سامانه در مقایسه با سامانه اس ۳۰۰ از برد ردگیری، کشف و برد درگیری و قدرت جنگندگی و کشندگی بیشتری برخوردار است.
,
 
,
معاون وزیر دفاع گفت: این سامانه ابرسامانه است و زیرسامانه هایی را همراه خود دارد و متحرک است. یک رادار جستجو دارد که بیش از ۳۲۰ کیلومتر برد دارد و یک رادار ردگیر با بیش از ۲۵۰ کیلومتر برد دارد و با دقت بسیار بالا، هدف را دنبال می کند.
,
 
,
امیر سرتیپ شهرام افزود:​ این سامانه بیش از ۱۰ هزار المان (چشم مرکب) دارد که هر کدام یک رادار محسوب می شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه این سامانه در مقابله با موشک های بالستیک کاربرد دارد، اضافه کرد: سامانه موشکی باور ۳۷۳ از سامانه «پاتریوت» آمریکا بسیار برتر است.
,
 
,
معاون وزیر دفاع گفت: سامانه موشکی «تاد» بیشتر سامانه مراقبتی است و خانواده سامانه باور ۳۷۳ در کلاس بالاتر از آن است.
,
 
,
امیر سرتیپ شهرام افزود: پس از تست موفق سامانه، خط تولید آن با نگاه توسعه و تحقیق،​ عملیاتی و محقق می شود.
,
 
,
وی افزود: همگام با طراحی و تولید، نیروهای بهره بردار همراه تولیدکننده بوده است و با این کار هزینه نگهداری و خدمات پشتیبانی را به شدت کاهش می دهیم.
,
 
,
رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع گفت: فرازهایی برتر از سامانه باور ۳۷۳ را در دستور کار داریم که در آینده درباره آن خبررسانی می کنیم. 
,
 
,
امیرسرتیپ شهرام با اشاره به پیشرفت های طراحی و ساخت رادار در کشورمان افزود: علاوه بر اینکه رادارهای جنگنده ها را ارتقاء دادیم رادارهای بومی هواپایه را ایجاد کردیم تا تهدید دشمن را با تهدید و آفند را با آفند پاسخ دهیم که به زودی و پس از تولید انبوه، رسانه ای خواهد شد. 
,
 
,
وی گفت: در حوزه سامانه های توپخانه ای که بتوانیم حجم آتش و تحرک را بیشتر کنیم در ۲ بُعد از لیرز استفاده می کنیم یکی برای آماده سازی سامانه توپخانه ای و دوم در حوزه کُشندگی با لیزر توانستیم به جایی برسیم که اهدافی را که با لیزرهای پرتوان از جنس های خاصی هستند بتوانیم منهدم کنیم.
,
 
,
معاون وزیر دفاع افزود: لبه تکنولوژی دنیا در حوزه لیزر برای سامانه های دفاعی در دست نیروهای مسلح و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است.
,
 
,
امیر سرتیپ شهرام گفت: در موضوع ماهواره و ماهواره بر جزو ۱۰ کشور مطرح جهان هستیم. 
,
وی افزود: توسعه و تحقیق ساخت موشک های ماهواره بر و ساخت ماهواره با ماموریت های مختلف از برنامه های ماست و در صورت نیاز، آن ها را پس از ساخت، آزمایش می کنیم و نیازی نیست حتما رسانه ای کنیم.
,
 
,
رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح هم با اشاره به اینکه در سامانه باور ۳۷۳، عدد ۳۷۳ ابجد یا محمد رسول الله است، گفت: نخستین بار در سامانه های پدافندی در سال های اخیر از رادارهای آرای فازی استفاده می کنیم.
,
 
,
سردار محمد عزیزی دلشاد با اشاره به اینکه پهپاد پیشرفته آمریکایی به وسیله سامانه باور ۳۷۳ ساقط شد، افزود: اهداف پنهان کار با رادارهای این سامانه قابل کشف هستند و این سامانه می تواند علیه شش هدف درگیر شود و ۱۲ موشک را هدایت کند.
,
 
,
وی اضافه کرد: این سامانه پدافندی در تراز سامانه های کشورهای ابرقدرت است.
,
 
,
سردار عزیزی با اشاره به مشخصات و قابلیت های فنی سامانه باور ۳۷۳ گفت: خرید این سامانه برای دیگر کشورها جذاب است و منع بین المللی برای صادرات آن نداریم اما مجموعه دفاعی و امنیتی کشور تعیین خواهد کرد که چه چیزی را صادر کنیم. 
,
وی با بیان اینکه دریکسال گذشته در حوزه های موشکی دستاوردهای خوبی داشتیم،گفت: در حوزه های افزایش دقت، هوشمندی، افزایش قابلیت بقا در محیط های جنگ الکترونیک، افزایش اثربخشی سرجنگی ها و قدرت انفجار، دائم در حال رشد هستیم و آزمایش های آن طبق برنامه انجام می شود. 
,
 
,
رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح افزود: بهمن پارسال موشک راهبردی کروز برد بلند و هویزه رونمایی شد. 
,
 
,
سردار عزیزی اضافه کرد: در چارچوب ممنوعیت هایی که فرمانده معظم کل قوا تعیین کرده اند فعالیت می کنیم. 
,
 
,
وی با بیان اینکه زیردریایی «فاتح» قابلیت پرتاب موشک کروز را از زیر آب دارد، گفت: با توجه به واقعیت های کشور باید امنیت را به صورت اقتصادی تامین کنیم. 
,
 
,
سردار عزیزی افزود: بودجه دفاعی کشوری در منطقه ۹ برابر بودجه دفاعی ماست در حالی که یک سوم جمعیت کشورمان را دارد یعنی سرانه بودجه برای حفظ امنیت کشور، یک بیست و هفتم آن کشور است اما سطح اقتدار و بازدارندگی که ایجاد کردیم بسیار بیشتر است. 
,
 
,
وی ادامه داد: دفاع و امنیت را ارزان، جامع و موثر تولید و تامین می کنیم. 
,
 
,
رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح در پایان گفت: همه فناوری های مورد نیاز ساخت ناو و شناور سنگین، طراحی شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه