اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نمازجمعه امروز؛

اقدامات دستگاه قضا موجب دلگرمی مردم و دلسوزان نظام است/ لزوم التزام عملی دولتمردان به شعارهای انقلاب

اقدامات دستگاه قضا موجب دلگرمی مردم و دلسوزان نظام است/ لزوم التزام عملی دولتمردان به شعارهای انقلاب
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد. ائمه جمعه با تقدیر از اقدامات خوب دستگاه قضا، مبارزه با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم، امنیت و آرامش جامعه را بهترین راه برای برون رفت از مشکلات موجود کشور دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

تهران

, تهران,
آیت‌‌الله امامی‌کاشانی: سامانه باور 373 نشان داد باید باور کنیم که می‌توانیم
, آیت‌‌الله امامی‌کاشانی: سامانه باور 373 نشان داد باید باور کنیم که می‌توانیم,

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات بسیار آموزنده و مهمی در فرمایشات‌شان به اعضای هیئت دولت مطرح کردند.

,
وی، یکی از نکات مورد اشاره رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت را مسئله اقتصاد دانست و افزود: باید اقتصاد را رونق داد، ایشان فرمودند نباید اقتصاد مثل کشورهایی که سرمایه‌داری و آمریکاست، باشد، به طوری که سرمایه‌داران یک طرف و فقرا یک طرف باشند.
,
 
,
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: سرمایه گذاشتن و تولید کردن و کار ایجاد کردن خوب است، البته آن کسی که پول دارد، می‌خواهد سود ببرد و در این حرفی نیست، اما باید پول را صرف کارهایی کند که برای کشور مفید است، نباید طوری باشد که فقط خرید و فروش باشد، بلکه باید این سرمایه برای کشور مفید باشد، صرفا خرید و فروش برای کشور مفید نیست.
,
 
,
آیت‌الله امامی‌کاشانی به دولت و مجلس توصیه کرد که قوانین دست و پاگیر را از پیش پای سرمایه‌گذاران بردارند و گفت: امنیت سرمایه‌گذاری باید در کشور زیاد شود، کار و اشتغال رونق یابد، از طرفی هم باید به تولیدکننده کمک شود، زیرا وقتی پول باشد، مالیات و خمس و زکات پرداخت می‌شود،؛ اینها کمک است و همه کشور توانگر می‌شوند، اگر یک کارخانه دار دو خورش در سفره‌اش دارد، کارگر نیز حداقل باید یک خورش داشته باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: بایستی طوری باشد که در کشور فقر نباشد، فقر بسیار بد است، باید از اقتصاد کشور مراقبت کرد و جلوی احتکار را گرفت، اگر انسان ذره‌ای ولایتمدار باشد و بویی از امام عصر(عج) اسشتمام کند،؛ پول را به بانک‌های خارج نمی‌فرستد و یا احتکار و یا گران‌فروشی نمی‌کند؛ این همه فساد مالی نشان‌دهنده غفلت از خداست، در دنیا و آخرت بدبختی و ذلت می‌آورد.
,
 
,
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به نکته دیگری از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و گفت: برای اینکه فرهنگ اسلام رشد کند و به کمال برسد، باید اخلاق‌ها را رصد کنیم، مثلا مراکز علمی که می‌توانند آمار تهیه کنند، بگویند که امسال مساجد و نماز جماعت‌ها را مقایسه کنند، در دانشگاه‌ها و غیر دانشگاه‌ها چطور بوده است.
,
 
,
آیت‌‌الله امامی‌کاشانی تصریخ کرد: باید مراکز علمی و دانشگاهی رصد کنند که حجاب چطور بوده است،؛ اگر به حجاب توجه نشده، چه باید کرد، این یک رصد کردن اخلاق در جامعه است؛ باید رصد شود که آیا رباخواری و یا دروغ کم شده یا زیاد شده است؟ باید در قضا و احکام قضایی نیز رصد شود و  صداوسیما هم بر روی نتایج آن کار کار کند و افرادی که وارد هستند را به صداوسیما بیاورند تا آنهابرای مردم صحبت کنند.
,
 
,
به گزارش تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش‌های وزارت دفاع و مجموعه نیروهای مسلح برای تولید سامانه باور 373 اشاره کرد و گفت: وزارت دفاع در چند سال پیش خدمت رهبر انقلاب بودند، ایشان فرمودند خودتان بروید درباره مسائل دفاعی فکر کنید؛ آنها هم طراحی کردند که از جمله آن پدافند باور 373 بود با همه قدرت ایجاد شده است.
,
 
,
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: سامانه باور 373 نشان داد که باید باور کنیم که می‌توانیم در برابر دشمن استقامت کنیم، دشمن فکر می‌کند ملت ما با جنگ اقتصادی دست از انقلاب بر می‌دارد، در حالی که دست امام عصر(عج) بالای این کشور است و ملت ما امید به آینده، ایستادگی و صبر دارند، اما دست‌اندرکاران نیز باید برای این مردم فکری و تأمل کنند.
,
 
,
آیت‌‌الله امامی‌کاشانی اضافه کرد: این ملت بزرگ و دارای اقتدار علمی، نظامی، در تمام فنون است، ما می‌‌خواهیم با تمام دنیا در صلح باشیم، ما دشمن را می‌خواهیم کنار بزنیم، اما جمهوری اسلامی هموراه با دنیا در صلح بوده است، در این 40 سال هم آمریکا و اقمار آنها جنایات خودشان را نشان دادند؛ دشمن امروز به استقامت ما پی برده است، جمهوری اسلامی ایرلان امروز با مقاومت به این اقتدار رسیده است. 
,
 
,
وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ترامپ، تو خودت ابله هستی، تو ابلهی خودت را به دنیا نشان دادی، اما جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران شجاع هستند، امام و رهبری این شجاعت را در جوانان و ملت ایران، با پیروی از اهل بیت تبیین کردند، الحمدالله از گردنه مشکلات اقفتصادی نیز به حول و قوه الهی نجات پیدا خواهیم کرد.
,
 
,
 خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن توصیه به پدران و مادران، خاطرنشان کرد: پدران و مادران از جدل‌ها و بحث‌های بیهوده در محیط خانواده پرهیز کنند و فضایی امن برای رشد فرزندان ایجاد کنند؛ فرزندآوری نیز نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
آیت‌الله امامی‌کاشانی در پایان به دختران و مادران توصیه کرد که فرزندآوری و تربیت فرزند و نسلی سالم را در کنار تحصیل و دیگر امور در اولویت قرار دهند.
,
 
,
 
,
قم
, قم,

امام جمعه قم: دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت/ ملت ایران دشمنان را در عرصه فرهنگی زمین‌گیر خواهند کرد

, امام جمعه قم: دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت/ ملت ایران دشمنان را در عرصه فرهنگی زمین‌گیر خواهند کرد,

به گزارش قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه امروز اول شهریور ما اظهار کرد: خداوند  در تفسیر آیه 10 سوره توبه می‌فرماید مشرکان به عهد خود پایبند نیستند و این‌ها همان متجاوزان هستند این آیه برای همه مؤمنان برای همه زمان‌ها است، البته  خداوند برای 3 دسته از مشرکان استثنا قائل می شود که با این 3 گروه نباید جنگید مشرکانی که توبه کنند و ایمان بیاورند، مشرکانی که هنوز توبه نکردند اما درباره حقانیت اسلام در حال تحقیق هستند و دسته سوم کسانی هرچند توبه نکردند اما به عهد و پیمانی که با شما داشتند وفا دارند.

, قم فردا,

وی بیان کرد: خداوند می فرماید اما با مشرکانی که پای عهد و پیمان نیستند و مرتب در حال توطئه هستند و مرتب با اسلام در حال جنگ هستند باید با آن‌ها به جدال پرداخت.

امام جمعه قم افزود: یکی از خصوصیات این دسته از مشرکان که خداوند به آن اشاره کرده است این است آن‌ها به هیچ یک از حقوق و پیمانی که امضا کرده‌اند پایبند نیستید، در این زمان هم شاهد رفتار این مشرکان هستیم که با عهد  و پیمان و مذاکره خود وفادار نیستند مسلمانان خواهان کسب حقوق ازدست‌رفته خود توسط مشرکان هستند اما تعرض و تحریم مشرکان علیه مسلمانان بیشتر می شود و باکمال پرویی از مسلمان می خواهد به سندهای ننگین آنها مانند ستد2030 عمل کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: مخالفت مشرکان با مسلمان بر اساس تعصبات جاهلیت قدیم و مدرن نیست حتی بر اساس نژاد و قومیت هم نیست بلکه آن‌ها از ریشه با باورهای مسلمانان مخالف هستند به همین جهت به هر طریقی که بتوانند با اسلام مبارزه می‌کنند و هر نظامی که بر اساس اسلام باشد می‌خواهد براندازی کنند پس مسلمانان با شناختی که خداوند به آن‌ها داده است  از انجام هرگونه پیمان و قراردادی که موجب تسلط مشرکان شوند پرهیز کنند.

اما جمعه با تبریک روز پزشک ادامه داد: پزشکان به کار خود به عنوان یک امر مقدس و یک امر الهی  و خدمت به مردم  نگاه کنند و رعایت حال مردم را داشته باشند.

وی ضمن گرامی داشت هفته دولت بیان کرد: در هفته دولتمردان میان مردم می آیند همچنین طرح هایی را هم افتتاح می کنند این سنت حسنه به پاس شهادت شهیدان بزرگ اسلام رجائی و باهنر کلید خورد، دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت  و 2 سال پایانی مهلت انجام کارهای نیمه‌تمام را دارند که صحبت های  رهبر انقلاب باید چراغ راه دولتمردان باشد.

سعیدی همچنین یاد و خاطره شهید اندرزگو را به عنوان شهید متدین و مخلص و محبوب قبل از انقلاب و شهید لاجوردی و عراقی و فرزندش را گرامی داشته  و افزود:23  ذی‌الحجه سالروز وفات شیخ عباس قمی صاحب کتاب مفاتیح‌الجنان در عصر خود خالق آثار بزرگی بود که باید الگوی محققان امروز باشد.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: 24 ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر با مسیحیان نجران روز همچنین انگشتر بخشی امیرالمؤمنین(ع) و روز نزول آیه ولایت و سوره "هل اتی" درشان اهل بیت است، این مناسبت های شادی بخش ازجمله عید غدیر فرصت های خوبی برای تاسی به اهل بیت و اثبات تشیع و محب بودن خودمان است که باید ثابت کنیم غدیر عبرت ها و درس ها دارد.

وی تأکید کرد: مخالفت با عید غدیر مخالفت باخدا، مخالفت با پیامبر و مخالفت با امیرالمومنین(ع) و مخالفت با ولایت‌فقیه است باید بر ولایت اهل‌بیت باید ثابت‌قدم بمانیم.

سعیدی گفت: 5شهریور روز تکریم خانواده است خانواده نقش اساسی در حفظ دیانت فرزندان را دارند همان‌طور که غم معیشت را دارد بیشتر از آن باید غم دیانت و طهارت آن‌ها را داشته باشد،همچنین  آموزش‌وپرورش و صداوسیما نقش اساسی در این فرهنگ‌سازی دارند، امام علی(ع) می فرماید مردم به مسئولان شبیه ترند تا به پدران خود این یعنی مسئولان باید درست رفتار و عمل کنند.

 امام جمعه قم تصریح کرد: اسلام‌ستیزان به سوی فرهنگ جامعه نشانه رفته و می خواهد روی اعتقادات مردم شبهه پراکنی کند و جوانان کشور را به سمت هوس های بی ارزش سوق دهد امروز جبهه اصلی نظام جبهه های فرهنگی است شما ملت در 8سال دفاع مقدس دشمن را به خاک سیاه نشاندید در فتنه 88 هست فتنه نگران را شکست دادید این روزها  خاک‌ریزها باید در جبهه فرهنگی ایجاد شود و  بدخواهان نظام بداند بسیجیان و ملت ولایت مدار در این عرصه دشمن را زمین‌گیر و به شکست خواهد کشاند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سیستان و بلوچستان

, سیستان و بلوچستان,
مبارزه با مفسدین اقتصادی بهترین راه تحقق عدالت اجتماعی/اقدامات دستگاه قضا موجب دلگرمی مردم و دلسوزان نظام است
, مبارزه با مفسدین اقتصادی بهترین راه تحقق عدالت اجتماعی/اقدامات دستگاه قضا موجب دلگرمی مردم و دلسوزان نظام است,

به گزارش عصرهامون، ائمه جمعه سیستان و بلوچستان با تقدیر از اقدامات خوب دستگاه قضا، مبارزه با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم، امنیت و آرامش جامعه را بهترین راه برای برون رفت از مشکلات موجود کشور دانستند.

, عصرهامون,

حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی قدس زاهدان برگزار شد، با اشاره به هفته دولت بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر بسیار مهربان ، رئوف و دلسوز بوده و در بسیاری از کمالات و فضائل سرآمد بودند و امروز دولتمردان ما نیاز بیشتری دارند که از این دو شهید درس بگیرند.

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی، هر دولتی که روی کار آمده نکات مثبتی داشته و البته کاستی هایی هم به همراه داشته است. دولت کنونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و البته از تلاش مسئولان دلسوز و خدمتگذار نیز نمی توان گذشت و از آنها تقدیر و تشکر میکنم.

وی ادامه داد: البته از کم کاری برخی و کم توجهی عده ای از مسئولان به مشکلات مردم نمی توان گذشت زیرا عدم نظارت وکنترل قیمت ها ، رشد بی حساب و کتاب قیمت ها ، رواج فساد اداری، ضعف نظارت و کنترل و برخی از آسیب های دیگر مورد گلایه مردم است که همه مسئولان باید آن را مدنظر قرار داده و برای رفع آنها تلاش کنند.

,
,
,
,
,

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: البته توطئه دشمنان ، محاصره اقتصادی و کمبود منابع برای مردم ما قابل درک است و هزینه ای است که برای حریت و آزادگی و استقلالمان می پردازیم اما آنچه که قابل تحمل نیست کم کاری و عدم توزیع مناسب قدرت و عدم نظارت ومدیریت صحیح است.

وی در ادامه بیان کرد: درواقع در استان فعالیت های خوب و گسترده ای نیز انجام گرفته و فعالیت های تاثیرگذارتری نیز درحال انجام است که از مسئولان استان تشکر میکنم اما مشکلات فراوانی همچون بیکاری، ریزگردها، آب آشامیدنی، محرومیت ها، آموزش و پرورش و مشکلات دیگری همچنان در جای جای استان داریم که از مسئولان محترم میخواهیم فرصت باقیمانده در این دولت را مغتنم شمرده و برای رفع این کمبودها و مشکلات مردم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان از تمامی مسئولان استان درخواست کرد تا اقدامات خود را اطلاع رسانی کنند و ادامه داد:با این اطلاع رسانی، مردم نسبت به اقدامات آنها درجریان قرار گرفته و به رشد جامعه امیدوار می شوند و همچنین مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و اگر درجایی اشکالی وارد است، آن اشکال را پذیرا باشند.

وی از ائمه محترم جمعه و همه آحاد مردم درخواست کرد تا نقد منصفانه داشته باشند و خاطرنشان کرد: همه باید درفضای صمیمی و دوستانه مشکلات را بیان کنند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد زیرا در فضای صمیمی دوطرف به هم اعتماد میکنند و سود بیشتری نیز به مردم خواهد رسید.

حجت الاسلام محامی در پایان عنوان کرد: مقام معظم رهبری این هشدار را به مردم و مسئولان داده بود که از دو قطبی شدن جامعه بپرهیزید زیرا اگر دوقطبی سیاسی یا مذهبی و قومی در استان به راه افتد، به مصلحت استان و کشور نیست و حتی اگر نزدیک انتخابات عده ای با دو قطبی کردن جامعه خواستند سود ببرند نباید ما آنها را دنبال کنیم چون شاید این قوم سود اندکی نیز ببرد اما برای آنها یک منفعت زودگذر خواهد بود و اگر استان پیشرفت نکند و امنیتی شود همه ضرر خواهیم کرد.

 امام جمعه دلگان: از برگزارکنندگان آیین بازسازی غدیر خم تجلیل شود

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  امام جمعه دلگان: از برگزارکنندگان آیین بازسازی غدیر خم تجلیل شود,

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دلگان با اشاره به آیین بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان، بیان کرد: این برنامه عظیم برای هفتمین سال متوالی با زحمت و تلاش شبانه روزی بسیجیان و پاسداران در شهرستان دلگان برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از کارشناسان و برنامه سازان محلی و کشوری ، آیین بازسازی واقعه غدیر خم شهرستان دلگان یکی از برترین برنامه ها در سطح استان و کشور است.

امام جمعه موقت دلگان اضافه کرد: مسئولان دلگان در مراسمی باید از مجریان، نقش آفرینان و عوامل آیین بازسازی واقعه غدیر خم این شهرستان تجلیل و قدردانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک در ادامه به اقدامات موثر رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: در وضعیت کنونی مبارزه با فساد ضروری ترین اقدام قوه قضاییه در راستای امیدآفرینی و عدالت گستری خواهد بود.

وی تصریح کرد: آشکار شدن عزم و اراده عزم و اراده جدی رییس قوه قضاییه برای مبارزه با فساد در اشکال مختلف، برافراشته شدن پرچم دفاع از حقوق عامه مردم در دستگاه قضا، گشودن پرونده های پر رمز و راز فساد و رسیدگی به مفسدین دانه درشت حتی در خود دستگاه قضا برای نظام و مردم امیدآفرین بوده است.

خطیب این هفته نماز جمعه دلگان گفت: استمرار این نگاه و رویکرد کفه عدالت را نسبت به گذشته پررنگ تر خواهد کرد؛ مردم تشنه عدالت هستند و یکی از بهترین راه های تحقق عدالت در کنار دهها اقدام دیگر، مبارزه جدی و بی امان با مفسدان مالی و اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک در ادامه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را برای مردم شهرستان دلگان تبیین و تشریح کردند.

امام جمعه سراوان: ولنگاری فضای فرهنگی کشور مدیریت شود

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام جمعه سراوان: ولنگاری فضای فرهنگی کشور مدیریت شود,

حجت اسلام و المسلمین مجتبی بامری در خطبه های این هفته نماز جمعه سراوان با اشاره به دیدار رئیس جمهور و  هیئت دولت با مقام معظم رهبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام شهید باهنر و شهید رجایی، بیان کرد:  شهید باهنر و شهید رجایی از شخصیت های انقلابی، دلداده دین و پرشتاب مردمی بودند که به شهادت رسیدند.

 وی با بیان اینکه قدر مسئولیت و خدمت به مردم را باید بدانیم، افزود: خدمت به مردم فرصت بی بدیل و بی نظیر است که فرد مسئول می تواند با خدمت جهادی و بی منت به مردم قیامت خود را بیمه کند.

 امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه موضوعات فرهنگی و اقتصادی از مباحث مهم در کشور هستند، ادامه داد:  دولت مردان باید به صورت شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران  تلاش کنند چرا که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خون هزاران شهید برافراشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به اینکه دشمن در حال تلاش و توطئه در راستای دلسرد کردن و نا امید کردن مردم از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: دشمن قصد دارد با ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران، دنیای اسلام را چپاول کند تا به اهداف شوم خود رسد.

وی ضمن قدر دانی از برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدین و رانت خواران، گفت:  امید است قوه قضاییه با  قدرت و قوت هم در داخل قوه قضاییه و هم در جامعه،  با چپاول گران بیت المال، رانت خواران و مفسدین

,
,
,
,
,
,
,
,
,

برخورد کند و با نظارت بیشتر انسان های انقلابی، معتقد و جهادی دارای مسئولیت شوند.

امام جمعه شهرستان سراوان از هرج و مرج و نابسامانی بازار شهرستان ابراز گلایه و خواستار نظارت بیشتر و دقیق تر دستگاه های متولی و مربوطه شد.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری تصریح کرد: دشمن با نفوذ فرهنگی سازمان یافته بر اذهان ملت ایران به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که از دولتمردان انتظار می رود ولنگاری فضای فرهنگی را به درستی مدیریت کنند.

وی با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم، خواستار فضا سازی مناسب شهر از ادارات مربوطه شد و اذعان کرد: هویت ما در گرو محرم است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت محرم تشکیل شده است، محرم باید با شور و شعف مضاعف زنده نگه داشته شود.

امام جمعه شهرستان سراوان به مسئولین توصیه کرد تا از دشمن نترسند چرا که در این برهه از زمان اقتدار و قدرت فوق العاده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم در جهان و هم در خلیج فارس روی انگلیس و آمریکا سایه افکنده است.

امام جمعه زایل: هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات است

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام جمعه زایل: هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات است,
حجت الاسلام وحیدی امام جمعه موقت شهرستان زابل در خطبه های این هفته از نماز جمعه گفت:هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان بتوانند زحمات خود را به استحضار مردم برسانند.

وی افزود: در تاریخ هر ملت،فراز و نشیب های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین کننده ی سرنوشت و سازنده ی فرهنگ آن ملت است.

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده و همچنین جان فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم،حرکت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: در این میان شهادت دو شخصیت فداکار اسلام،رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند،فصلی به نام هفته دولت در تاریخ انقلاب اسلامی گشود.

امام جمعه موقت زابل تصریح کرد: علت نام گذاری چنین هفته ای بر این است که دولت شهید رجایی نخستین دولت مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال ها بر کشور،عهده دار امور شد.

وی گفت: این دولت در آن دوران بحرانی بیشترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد تا آن جا که جان خویش را در این را فدا کرد.

امام جمعه موقت زابل خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد شهیدان رجایی و باهنر می فرمایند که شهید باهنر مرد بی تظاهری بود که که هیچ کس از ظاهر آرام او نمیفهمد که در باطن،ذهن و اندیشه مواج او چه می گذرد.

وی ادامه داد: شهید رجایی با صبر،متانت،حوصله ی زیاد و با قبول دردها و رنج های قلبی و غیر قابل افشایی که داشت،توانست بنی صدر خائن را رسوا کند و به زمین بکوبد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,

مازندران

, مازندران,

امام جمعه موقت ساری: مردم نباید برای تهیه دارو رنج بکشند

,

امام جمعه موقت ساری: مردم نباید برای تهیه دارو رنج بکشند

, امام جمعه موقت ساری: مردم نباید برای تهیه دارو رنج بکشند,

به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در جامعه دینی به‌سر‌می‌بریم و این جامعه دارای تعریف و هدف ویژه‌ای است، اظهار کرد: جامعه دینی به معنی جامعه دین محور، دین باور و دین‌مدار است و تمام شئون اجتماعی جامعه دینی در مسائل اعتقادی و رفتاری و اجتماعی بر پایه دین مقدس الهی است.

وی افزود: هدف دین تکامل انسان است و عزت دنیای انسان و سعادت آخرت انسان از جایگاه تکامل است که خداوند برای انسان تبیین کرده است.

امام جمعه موقت مرکز مازندران با بیان اینکه دین الهی اسلام، دنیا و آخرت را در کنار هم دارد تصریح کرد: نمایش بزرگی و عظمت خداوند از شاخصه‌های جامعه دینی است.

این مسئول اظهار کرد: هیچ صفتی نمی‌تواند خدا را محدود کند و خداوند اداره‌کننده دنیاست و کسی نمی‌تواند به چنین جایگاهی برسد.

یوسف‌پور با بیان اینکه خداوند جایگاهی دارد که هرکسی نمی‌تواند این جایگاه را درک کند افزود: مشکل اصلی جامعه جاهلیت این بود که خداوند را کوچک نشان می‌دادند و اکنون هم مشکل اصلی جامعه امروزی و مدرن هم با چنین تفکری است و دارای مشکل هستند.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت دوم تا هشتم شهریورماه گفت: در ایران اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور و در مازندران ۱۰۶ شهید ترور داریم که به دست آمریکا و گروهک منافقین به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت مرکز مازندران بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت به اقتصاد ، رونق تولید و قطع وابستگی از فروش نفت و مسئله حجاب اسلامی تاکید کردند.

این مسئول ادامه داد: اقتصاد کشور را چرخاندن و حل مشکلات را کلید زدن کار آسانی نیست و به همین منظور رهبری فرمودند چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست اما باید آن را انجام داد.

یوسف‌پور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن با جنگ نظامی و اقتصادی نمی‌تواند مردم را از پای دربیاورد و به جنگ فرهنگی روی آورد و ارزش‌های الهی و اخلاق و حجاب را زیرسوال می‌برد تا مردم را از دین الهی جدا کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در دیدار با کابینه دولت فرمودند با ولنگاری نمی‌توانیم سازش کنیم و با ولنگاری فرهنگی مخالفت داریم و نسبت به آن بی‌تفاوت نیستیم چراکه بی‌حجابی بنیان خانواده را به هم می‌ریزد‌ و ام الفساد جامعه است.

امام جمعه موقت مرکز مازندران اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر بهترین اسوه و الگو در مسئله مدیریت در جامعه هستند و  طبق فرمایش رهبری مصداق بارز دلیری و شهادت و پرکاری هستند و مدیران ما هم باید این دو شهید را الگوی خود قرار دهند.

این مسئول اظهار کرد: انگلیس به نیابت از امریکا کشتی ایران را در آب‌های بین‌المللی توقیف کرد و خیال می‌کردند با توقیف کشتی، ایران عذرخواهی می‌کند و تقاضا بر آزادی کشتی دارند اما نیروی دریایی ایران با قدرت و اقتدار کشتی انگلیسی را توقیف کرد.

یوسف‌پور افزود: کشتی ایران آزاد شد و کشتی انگلیس هنوز در دست ایران است.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی در بخش دیگری گفت: مسئله سلامت، دارو و درمان از مشکلات جدی کشور است و سزاوار نیست مردم برای تهیه دارو رنج بکشند و انتظارمان این است جامعه پزشکی به این مسئله توجه کنند.

,

 

,

امام جمعه فریدون‌کنار: برخی فسادها از نقض قوانین نظام بانکی است

, امام جمعه فریدون‌کنار: برخی فسادها از نقض قوانین نظام بانکی است, امام جمعه فریدون‌کنار: برخی فسادها از نقض قوانین نظام بانکی است,

امام جمعه فریدونکنار نیز گفت: نظام بانکی نیاز به اصلاح دارد و فسادی که وجود دارد باید با آن مبارزه کرد که برخی از این فسادها مربوط به قوانین بانکی است.

,

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: نظام بانکی نیاز به اصلاح دارد و فسادی که وجود دارد باید با آن مبارزه کرد که برخی از این فسادها مربوط به قوانین بانکی است و لازم است مسئولان مربوطه اقداماتی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که به رونق تولید صدمه می‌زند واردات بی رویه است اگر در یک بخشی توان تولید و نیاز مبرم بود مانعی برای واردات نداریم اما زمانی که کالاهایی مانند کفش و لباس در داخل قدرت تولید دارد نباید از دیگر کشورها وارد کرد.

امام جمعه فریدونکنار بر لزوم همبستگی و وحدت بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه هر از چندگاهی اتفاقاتی در سطح جامعه رخ می‌دهد که ناپسند است و این امر درحالی صورت می‌گیرد که مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت تاکید دارند.

جلالی تصریح کرد: دشمنان درحال تلاش هستند تا بین ما تفرقه بیاندازند و ارکان نظام را با هم درگیر کنند که نباید ما در زمین دشمن بازی کنیم.

وی یادآور شد: در هفته گذشته 10 پهباد یمنی توانستند تاسیسات نفتی عربستان را مورد هدف قرار دهند که این رویداد پیام مهمی دارد که دشمنان پیام را دریافت کردند و به دنبال میانجی‌گری هستند؛ پیام این حمله این است که آل سعود باید بداند که در تمامی نقاط در دسترس جبهه مقاومت است.

امام جمعه فریدونکنار افزود: بنابر نظرسنجی صورت گرفته 62 درصد مردم آمریکا 62 با ترامپ مخالفند و البته بسیاری از کشورها هم با سیاست‌های آمریکا مخالفت می‌کنند که نشان از افول ابهت این کشور است.

جلالی اظهار کرد: پیروزی‌هایی مانند توقیف نفتکش انگلیس و آزادی نفتکش ایرانی نشان از عزت کشور و ملت ایران است و همچنین قدرت کشورهای استکباری به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

زنجان

, زنجان,
امام جمعه موقت زنجان: دولتمردان به شعارهای انقلاب التزام عملی داشته باشند/ مردم از عملکرد مثبت قوه قضاییه احساس امید می‌کنند
, امام جمعه موقت زنجان: دولتمردان به شعارهای انقلاب التزام عملی داشته باشند/ مردم از عملکرد مثبت قوه قضاییه احساس امید می‌کنند,

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد خدیری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را تبریک گفت.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه هفته دولت باید هفته گره گشایی از مشکلات مردم باشد، ابراز کرد: در خصوص نگرانی مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ دولتمردان باید موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.

,

امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر توجه دولتمردان به موضوع اقتصاد عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که دولت باید به آن توجه جای کند.

,

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نسبت به حجاب کم توجه هستند، وضعیت حجاب و فرهنگ در بیمارستانها، ادارات و نهاد نامناسب بوده و صدای مراجع را درآورده است.

,

حجت‌الاسلام خدیری با تاکید بر توجه به اشتغال جوانان تصریح کرد: دولت باید نسبت به اشتغال جوانان فکری کند چرا که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نگران شغل و آینده خود هستند.

,

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از آن مستضعفان است، گفت: التزام عملی به شعارهای انقلاب باید توسط دولتمردان دنبال شود و حرکت جدی درر این زمینه صورت گیرد.

,

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی، اتکا به درون و جوانگرایی را برای دولت طزار انقلاب اسلامی  ضروری دانست.

,

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها برای جلوگیری از ایجاد کانون فساد اظهار کرد: از قوه قضائیه بخاطر عملکرد مثبت قدردانی کرد چرا که مردم احساس امید می‌کنند و خواب از چشم مفسدان اقتصادی گرفته شده و هر کس در هر پستی از برخورد قوه قضائیه مصون نیست.

,

 

,

سمنان

, سمنان,

امام جمعه سمنان: دولت باید گرانی را کنترل کند/ با شادی مخالف نیستیم

, امام جمعه سمنان: دولت باید گرانی را کنترل کند/ با شادی مخالف نیستیم,

به گزارش مرآت، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن تقدیر و تشکر از مجریان برگزاری نمایش میدانی فصل شیدایی گفت: این نمایش به مدت ۱۰ شب با نشاطی که رنگ معنوی داشت، در شهرستان سمنان برگزار شد.

, مرآت,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین افزود: این نمایش هر شب مورد استقبال بیش از ۶ هزار نفر از مردم شهر قرار گرفت.

,

وی با بیان اینکه هیچ آخوندی با نشاط مخالف نیست، اظهار کرد: هیچ فردی با نشاطی که رنگ دینی و خدایی داشته باشد مخالفت نخواهد کرد.

,

شاهچراغی با اشاره به در آستانه قرار داشتن هفته دولت بیان کرد: همانطور که رهبری چندین بار تاکید کردند دولت باید از حاشیه سازی ها فاصله بگیرد.

,

امام جمعه سمنان، اقتصاد و فرهنگ را دو مشکل اصلی کشور عنوان کرد و گفت: در حوزه عفاف و حجاب همه ادارات باید در خط مقدم باشند.

,

وی با انتقاد از سکوت برخی در مقابل بی حجابی ها اظهار کرد: در جایی که قانون انجام نمی شود باید با تذکر جلوی آن گرفته شود.

,

شاهچراغی با اشاره به گرانی های موجود در سطح کشور، گفت: دولتمردان باید مسئله گرانی را کنترل کنند چراکه مردم قدرت خرید ندارند و زندکی‌شان با مشکل روبرو شده است.

,

وی با توجه به روز پزشک به افتخارات کسب شده توسط پزشکان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه پزشکی به خودکفایی رسیده ایم و دیکر لازم نیست بیماران برای درمان خود به خارج اعزام شوند.

,

امام جمعه سمنان از پزشکان خواست که به فکر بیماران باشند چراکه بیماران علاوه بر غم و اندوه بیماری خود، مشکلات مالی هم دارند که توان درمان بیماری‌شان را ندارند.

,

شاهچراغی همچنین تصریح کرد: برخی از پزشکان نیز به صورت رایگان به بیماران خدماتی همچون ویزیت، جراحی و... ارائه می دهند.

,

 

,

ایلام

, ایلام,

امام جمعه ایلام: سرمایه گذاران داخلی رزمندگان جنگ اقتصادی هستند/ رونق تولید بهترین راه مقابله با تحریم

,

امام جمعه ایلام: سرمایه گذاران داخلی رزمندگان جنگ اقتصادی هستند/ رونق تولید بهترین راه مقابله با تحریم

,

امام جمعه ایلام: سرمایه گذاران داخلی رزمندگان جنگ اقتصادی هستند/ رونق تولید بهترین راه مقابله با تحریم

,

امام جمعه ایلام: سرمایه گذاران داخلی رزمندگان جنگ اقتصادی هستند/ رونق تولید بهترین راه مقابله با تحریم

, امام جمعه ایلام: سرمایه گذاران داخلی رزمندگان جنگ اقتصادی هستند/ رونق تولید بهترین راه مقابله با تحریم,

به گزارش ایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام گفت: در ایلام ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و مسئولان موظف هستند زمینه حضور سرمایه گذاران در این استان را فراهم سازند.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایلام دارند بنده به عنوان خدمتگزار نظام با تمام وجود از طرح‌های آنان در راستای اشتغال‌زایی جوانان این استان حمایت خواهیم کرد.

,

کریمی تبار افزود: در شرایط فعلی که کشور در جنگ اقتصادی قراردارد، عدم سرمایه گذاری سرمایه گذاران و نبود برنامه ریزی مناسب به مشکل بزرگی برای اقتصاد کشور تبدیل شده است، بنابراین در راستای استفاده بهتر و بیشتر از طرفیت‌های موجود باید تلاش شود.

,

امام جمعه ایلام گفت: : شعار سال «رونق تولید» با استقلال حفظ می‌شود اگر مسئولان این موضوع را راس برنامه‌های خود قرار دهند بدون شک تحریم دشمن برای کشور تاثیرگذار نخواهد بود، بنابراین مسئولان دولت زمینه حضور سرمایه‌گذاران در این استان را فراهم سازند.

,

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیات دولت فرمودند بهترین راه مقابله با تحریم رونق تولید است، موفقیت این موضوع در کشور ملزم به تقویت تولیدات داخلی است.

,

کریمی تبار ادامه داد: سرمایه گذاران داخلی رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و باید با تمام توان از آنان حمایت کرد و از پشتیبانی مسئولان برخوردار شوند.

,

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند با نفوذ به فرهنگ و بنیان خانواده عفت و پاکدامنی را از جامعه بردارد و از طریق فیلم، کتاب، هنر و سینما اهداف خود را دنبال می‌کند تا با حرمت شکنی موجب فروپاشی خانواده‌ها شود.

,

وی با تبریک هفته دولت و روز کارمند گفت: خداوند فرصت خدمتگذاری را در اختیار کارمندان و دولتمردان قرار داده تا بتوانند در کنار مردم به آنان خدمت کنند

,

کریمی تبار با اشاره به جایگاه صبر در پیشگاه خداوند گفت: صبر زندگی را در برابر سختی‌ها و مشقت‌ها شیرین می‌کند و جایگاه انسان را نزد خداوند ارتقا می‌دهد

,

امام جمعه ایلام در پایان گفت: اگر فردی تقوا داشته باشد نباید کوچکترین مشکل این دنیا را برای خود سخت کند و اقدام به خودکشی کند.

,

 

,

اصفهان

, اصفهان ,

امام جمعه اصفهان: نجات‌دهنده اقتصادی جامعه با ۷۰ خوان رستم مواجه است/ قوه قضائیه امروز محکم در برابر مفاسد ایستاده است

, امام جمعه اصفهان: نجات‌دهنده اقتصادی جامعه با ۷۰ خوان رستم مواجه است/ قوه قضائیه امروز محکم در برابر مفاسد ایستاده است,

به گزارش صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی می‌گویند باید سند ۲۰۳۰ را پذیرفت زیرا همه جهان آن پذیرفت درحالی‌که این حرف غلطی است که می‌زنند، اظهار کرد: دفاع از حق یک اصل اسلامی است، مگر ما تابع جهانی هستیم که می‌بینیم جز دشمنی با ما راهی ندارند.

, صاحب نیوز,

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر دشمن دم از امتیاز می‌زند اول فریبکار هستند و دوم این امتیازی که قرار است ما را از دین و ایمان جدا کند توی سرشان بخورد؛ آن‌ها یک‌عمر از طریق جنگ نظامی به مقابله با کشور ما برخاستند و پیش نبردند و امروز از در جنگ اقتصادی و فرهنگی برای ضربه زدن به ارزش‌ها وارد می‌شوند.

,

وی افزود: برخی نیز به بهانه گسترش شادی در جامعه به نقشه‌های دشمن دامن می‌زنند درحالی‌که باید بدانند گناه شادی‌آور نیست زیرا مردمی که مسئولان را به مسند نشاندند جوانان خود را تقدیم اسلام کردند.

,

حجت‌الاسلام میردامادی اضافه کرد: برخی به دنبال گسترش گناه در جامعه هستند، امروز بدحجابی نقشه استعماری است که می‌خواهد جامعه را به گناه و شهوت بکشند.

,

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص تولید و تولیدگران، بیان کرد: متأسفانه تولیدی که نجات دهنده جامعه است امروز با ۷۰ خوان رستم مواجه شد و بلافاصله پس از شروع سروکله دستگاه‌هایی مثل مالیات پیدا می‌شود.

,

امام جمعه موقت اصفهان با توضیح اینکه قوه قضائیه امروز محکم در برابر مفاسد ایستاده است و باید از آن‌ها تشکر کرد، تصریح کرد: ضمن حمایت از قوه قضائیه و رضایت از آیت‌الله رئیسی چون از کسی هراس ندارد ولی مردم باید این حمایت خود را نشان دهند.

,

وی با تأکید بر اینکه بی‌حجابی ماموریت دشمن است بنابراین قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه امربه‌معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند، ادامه داد: دشمن می‌خواهد از طریق شهوت جوان ما را از دین و مسیر خدا و پیغمبر دور کند؛ مسئولان باید به هوش باشند زیرا برخورد با این جنگ فرهنگی هوشیاری و حساسیت ویژه‌ای می‌طلبد.

,

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ملت ما برای خدا مجاهدانه قیام کرد ولی امروز می ببینیم عده‌ای دنیاپرست، شهرت پرست و شهوت‌پرست به جان این مردمی افتادند که درراه انقلاب از تمامی هستی خود گذشته‌اند؛ ریشه مفاسد در جامعه ما فراموشی مرگ و قیامت است

,

وی در پایان گفت: ریشه این مفاسد دوری از یاد خدا و قیامت است و لذا باید خود را آماده کنیم زیرا دنیا همواره به کام ما نیست و همان اتفاقی که برای فرعون‌ها، قارون‌ها و امثال آن به وجود آمد در کمین کسانی است که قیامت را فراموش کرده‌اند.

,

 

,

همدان

, همدان,

امام جمعه موقت همدان: خانواده‌ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند

, امام جمعه موقت همدان: خانواده‌ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند, امام جمعه موقت همدان: خانواده‌ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند,

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام سید محمد حسن فاضلیان در خطبه های این هفته نماز جمعه ی همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت : روز های دوشنبه و سه شنبه ی پیش رو یعنی روز های ۲۴ و ۲۵ ذی الحجه روز نزول آیه تطهیر و آیه مباهله است که داستان هایش را همه ی شما مومنین میدانید، علمای بزرگ اهل سنت در تفسیرهایشان آورده اند که روز مباهله دیدند که پیامبر(ص) همراه با حسنین و امیرالمومنین و فاطمه ی زهرا برای این مباهله می آیند و آن بزرگ نصرانی وقتی این را دید گفت که چهره هایی را می بینم که اگر نفرین کنند، تا صبح قیامت یک مسیحی در زمین باقی نمی ماند.

, عصرهمدان,

وی ادامه داد: مناسبت دیگر نزول آیه ولایت است که بزرگان اهل سنت مینویسند: تنها کسی که هم نماز خواند و هم زکات داد امیر المومنین(ع) بود که در رکوع انگشتر خویش را به سائل عطا کرد.

,

حجت الاسلام فاضلیان بیان کرد : مناسبت بعدی نزول آیه ی هل اتی است که در شأن حضرت علی و حضرت زهرا و حسنین نازل شده که این روز را در جمهوری اسلامی به عنوان روز خانواده نامگذاری کرده اند و این به این معناست که خانواده ها باید از این خانواده ی نمونه الگو بگیرند، مردان از امیرالمومنین ، زنان از فاطمه ی زهرا و بچه های خانواده از حسنین و زینبین الگو بگیرند.

,

وی ادامه داد: آرامگاه بوعلی و خیابان بوعلی باید مظهر قانون بوعلی باشد، نه مظهر بد حجابی و مردم باید با قانون بوعلی، با شفای بوعلی آشنا شوند ، نه با بد حجابی ، این در شأن بوعلی و شهر دارالمومنین نیست.

,

امام جمعه موقت همدان گفت: فردا شنبه، آغاز هفته دولت است ،هفته ی دولت را به دولتمردان تبریک عرض میکنم ، زندگی شهید رجایی و باهنر باید برای دولت مردان ما درس باشد.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات  اخیر خود فرمودند که دشمنان می گویند غلبه با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی وجود ندارد و باید با نفوذ فرهنگی بر مردم غلبه پیدا کنیم افزود: حواستان باشد دشمن با اعتقاد مردم بازی می کند. این بی حجابی ها و بی فرهنگی ها که در جامعه مشاهده می کنید همه از طرف دشمن حساب شده و برنامه ریزی شده است که مردم مومن باید حواسشان باشد.

,

حجت الاسلام فاضلیان در پایان با اشاره به مظلومیت های مردم کشمیر گفت: باید برای مردم مظلوم و مسلمان کشمیر دعا کنیم که این مردم  در رنج هستند و این هدف دشمن است که مسلمانانی که با اسلام ناب محمدی آشنا هستند را اذیت کند و مقاومتی را در هر جای دنیا وجود دارد را تحت الشعاع قرار دهند که موفق هم نخواهند شد.

,

 

,

امام جمعه تویسرکان: فعالان اقتصادی جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند

, امام جمعه تویسرکان: فعالان اقتصادی جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند, امام جمعه تویسرکان: فعالان اقتصادی جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند,

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه  نخستین روز از شهریور ماه در تویسرکان گفت: ماجرای غدیر از عیدقربان شروع می شود و در روزهای هجدهم تا بیستم ذی الحجه به اوج می خود رسد.

,

وی با بیان اینکه ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی است، اظهار کرد: این روز فرصت مغتنمی برای برگزاری جشن  و مراسم های معنوی از سوی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

,

خطیب نماز جمعه تویسرکان با استناد به سخنی از آیت الله جوادی آملی که ۲۴ ذی الحجه یعنی روز مباهله را از غریب ترین ایام زندگی دانسته، افزود: این روز بزرگ را باید جزء واجبات رکنی ولایت برشمرد.

,

حجت الاسلام موحدی در ادامه عنوان کرد: رهبر انقلاب تولید کنندگان را به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی در مبارزه با معرفی می کنند و این مطلب نشان می دهد که  فعالان عرصه تولید چه جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند.

,

وی همچنین به ابراز نگرانی رهبر انقلاب درباره مسئله حجاب در جامعه هم اشاره کرد و گفت: متولیان این حوزه رسالت سنگینی در ترویج عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان دارد.

,

امام جمعه تویسرکان همچنین با اشاره به اینکه  رهبر انقلاب فرمودند که از دشمن نباید ترسید، هیچ غلطی نمی تواند بکند، اذعان کرد: این کلام، سخن حقی است که برگرفته از قرآن، آموزه های دینی واقعیت های جهان امروز است.

,

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: یکی از این واقعیت های عینی را که همگان مشاهده کردند شکار پهپاد امریکایی و ناتوانی دشمن از تلافی این شکست بود و البته مسئله توقیف مقتدرانه نفتکش انگلیس را هم باید یادآور شد.

,

 

,

امام جمعه موقت شهرستان بهار: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است

, امام جمعه موقت شهرستان بهار: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است, امام جمعه موقت شهرستان بهار: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است,

حجت الاسلام حسینی  در خطبه های نماز جمعه شهر بهار با تاکید بر تقوای الهی در خصوص امامت و ولایت گفت: ولایت و امامت تکمیل کننده اسلام است.

,

امام جمعه موقت شهرستان بهار مردم را  به کسب روزی حلال و دقت در آن توصیه کرد و به سخنان پیامبر در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیامبر خدا در این باره مردم‌را به تقوا دعوت کرده است.

,

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مسئله اقتصادی گفت: هم اکنون مهمترین مشکل ما در جامعه مسئله اقتصادی است که باید توجه ویژه به آن شود و دولت تلاش خود را در برطرف کردن مشکلات مردم به کار گیرد.

,

امام جمعه موقت شهر بهار در پایان با اشاره به عملکرد خوب قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی این حرکت را در راستای اصلاح مفاسد در حوزه های مختلف برشمرد و از آن تقدیر کرد.

,

 

,

امام جمعه نهاوند: رسیدگی به معیشت مردم و توجه به تولید داخل وظیفه همه است

, امام جمعه نهاوند: رسیدگی به معیشت مردم و توجه به تولید داخل وظیفه همه است, امام جمعه نهاوند: رسیدگی به معیشت مردم و توجه به تولید داخل وظیفه همه است,

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: آمریکایی ها دشمن اصلی ملت ایران اسلامی هستند و رهبری انقلاب نیز در دیدار اخیر با اعضای هیئت دولت بر این موضوع تاکید داشتند.

,

وی اظهار داشت: نباید از دشمن اصلی غفلت کنیم چون دشمن اصلی ما آمریکا و صهیونیستها است و باید همیشه هوشیار باشیم و از نقشه های دشمنان آگاه باشیم.

,

امام جمعه نهاوند افزود: همه مسئولان خدمت رسانی را مد نظر قرار دهند و هفته دولت فرصت خوبی برای بیان اقدامات انجام شده و پروژه های اجرایی شده در شهرستان است.

,

وی گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با اعضای هیئت دولت فرمودند که باید به وضعیت معیشت مردم رسیدگی شود و به تولید داخل به عنوان کلید حل مشکلات در شرایط تحریم توجه شود.

,

مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: نظارت بر قیمتها و جلوگیری از سو استفاده و احتکار وظیفه مسئولان است که باید جلوی این گونه اقدامات گرفته شود و این وظیفه مسئولان دستگاه های مربوطه است تا از فشار بیشتر بر مردم جلوگیری شود.

,

وی گفت:آمریکایی ها از نبود وحدت در بین مسلمانان استفاده می کنند و از همین راه نقشه های شوم خودشان را بر علیه مسلمانان اجرایی می کنند.

,

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: حفظ وحدت در این شرایط که دشمن به ایجاد مشکلات مختلف اقتصادی و سیاسی اقدام می کند بسیار ضروری است و همه باید در راستای ایجاد وحدت قدم بردارد.

,

 

,

امام جمعه شهرستان درگزین: عفت بنیان خانواده است

, امام جمعه شهرستان درگزین: عفت بنیان خانواده است, امام جمعه شهرستان درگزین: عفت بنیان خانواده است,

حجت السلام خلیل ربیعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قروه درگزین با بیان اینکه مسئله بنیان خانواده را پدر و مادر تشکیل میدهند ادامه داد:تمام علما و دانشمندان هم صحه میگذارند بر این قضیه که حجاب برای یک زن سرمایه است .

,

امام جمعه شهرستان درگزین با اشاره به جایگاه عفت در بنیان جامعه تصریح کرد:عفت همه هستی یک زن است .تجربه و علم و منطق این را می‌گوید که بدون حجاب عفت امکانپذیر نیست و وقتی عفت به خطر افتاد نسلها و جامعه به خطر می افتند و دیگر نمی‌توانیم جامعه با نجابت داشته باشیم.

,

وی افزود: حجاب قانون الهی است و قانون کشور ما است.

,

حجت الاسلام ربیعی با اشاره به حملات رسانه ای غرب به خانواده و حجاب افزود:از نظر غربی ها  خانواده یعنی ازدواج با حیوانات و عروسک که اخیرا باب و روشی  در غرب شده است.

,

وی اضافه نمود:سبک زندگی غربی به عنوان خانواده با ابزاری نظیر سند ۲۰۳۰ این موارد و مسائل را بر جوامع دیگر غالب میکند

,

امام جمعه شهرستان درگزین با گرامی داشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود:زحماتی که کشیده میشود و تلاش میکنند جای قدردانی دارد.

,

وی با بیان اینکه در بحث گام دوم انقلاب که عصاره کلام و پیام این بیانیه ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای ظهور است ادامه داد:در این گام دوم که عصاره پیام رهبری است یکی از مسائل گام دوم ویژگی های دولت اسلامی است.

,

حجت السلام ربیعی حمایت از شعارهای انقلاب و التزام به آنان،باور به اقتصاد مقاومتی،گرایش به مبارزه به فساد و اشرافی گری،نگاه عبادی به معنویت و الگو قرار گرفتن سبک زندگی اسلامی و ایرانی، را از ویژگی های دولت اسلامی برشمرد.

,

وی اظهار کرد: امروز وضعیت اقتدار کشور ثمره صنعت و حوزه دفاعی و امنیتی است پهباد آمریکایی را زدیم ،کشتی انگلیسی را در خلیج فارس قدرتمندانه توقیف کردیم و هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند و اینها همگی نشان دهنده قدرت دفاعی کشور است.

,

 

,

کهگیلویه و بویراحمد

, کهگیلویه و بویراحمد,

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد؛ رئیسی در قوه قضائیه چشم و دل مردم را روشن کرد

,

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد؛ رئیسی در قوه قضائیه چشم و دل مردم را روشن کرد

, در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد؛ رئیسی در قوه قضائیه چشم و دل مردم را روشن کرد,

به گزارش صبح زاگرس ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

, صبح زاگرس,
امام جمعه موقت دهدشت حجت الاسلام تقوی ضمن تبریک فرارسیدن سال روز هفته دولت گفت: تفاوت دولت اسلامی و کفر در تلاش برای پیاده سازی عدالت در کشور است، دولت اسلامی با مردم به صورت مستقیم ارتباط دارد و مشکلات آنها را بررسی می کن، دولت اسلامی شرایط را برای ارتقاء سطح فرهنگ، علم، اقتصاد مردم مساعد میکند تا آن ها مسیر بندگی را روز به روز بدون داشتن دغدغه های معیشتی طی کنند.
,
 
,
وی افزود: امروز استکبار جهانی که ادعا میکند پیرو مسیحیت است باید تاریخ را مشاهده کند تا بفهمد حق با اسلام است و‌اگر دقت کنند میبینند که اسلام دین حق است و در نهایت پیروز واقعی اسلام است.
,
 
,
امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به  گرامی داشت روز خانواده در هفته آینده گفت: در خانواده پدر و مادر وظایف خاص و مشخصی دارند که با انجام درست آن ها موجب پیشرفت اسلام و تربیت خانواده ای موفق خواهند بود. تربیت فرزندان صالح و نیکو در پیشبرد جامعه اسلامی بسیار موثر است.
,
 
,
وی در پایان از حضور پر شکوه مردم در مراسم ارتحال مرحوم آمیر احمد تقوی تقدیر و تشکر کرد و گفت : ایشان شخصی مومن بود که  زندگی خود را وقت اسلام و انقلاب کرد و رویش های مختلف علمی در شهرستان مدیون تلاش و کوشش خستگی ناپذیر این عالم ربانی است.
,
 
,
 
,
امام جمعه یاسوج: مردم تشنه اجرای عدالت و عملی شدن احکام اسلامی در جامعه هستند
, امام جمعه یاسوج: مردم تشنه اجرای عدالت و عملی شدن احکام اسلامی در جامعه هستند,
 
,
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج به موضوع مباهله اشاره کرد و گفت: این روز موجب تداوم و حفظ اسلام شد و در تاریخ اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است.
,

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید سیدعلی اندرزگو اشاره کرد که به عنوان مبارزی انقلابی در راه اسالم به شهادت رسید و از جمله مهم‌ترین اقدامات ترور حسنعلی منصور بود.

امام جمعه شهر یاسوج بخش زیادی از خطبه‌های امروز را به اقدامات دستگاه قضایی و تدابیر کنونی در این قوه اختصاص داد و با قدردانی از اقدامات آیت‌الله رئیسی در این مدت کوتاه از عمر مدیریت وی بر دستگاه قضایی اظهار کرد: اقدامات خوبی در راه مبارزه با مفاسد به خصوص مفاسد اقتصادی آغاز شده است.

حسینی افزود: اصلاحات خوبی در این دستگاه شروع شده و امید را در دل مردم زنده کرده است و هدف اصلی هم برقراری عدالت اسلامی در جامعه است.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خوشبینی از ایجاد آثار این اصلاحات قضایی در کشور گفت: برخوردهای خوبی با قانون شکنان و قانون گریزان صورت گرفته و این قوه در حال عمل به وعده‌های خود است.

وی از دلگرمی مردم به اقدامات کنونی اشاره کرد و گفت: مردم تشنه اجرای عدالت و عملی شدن احکام اسلامی در جامعه هستند و باید قوه قضاییه را در این راه کمک کنیم.

 

چهارمحال و بختیاری

ائمه نماز جمعه استان چهرارمحال و بختیاری؛ مسئولان متعهد شیفته قدرت نیستند/ دولتمردان کاستی‌های مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند

به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت احادیث معصومین و لزوم عمل به این احادیث، اظهارداشت : حضرت زهرا(س) در مورد یک حدیثی که روی پوستی نوشته شده بود به مردم گفت اهمیت این حدیث به اندازه حسن(ع) و حسین (ع) است.


فاطمی ادامه داد: چقدر خوب است که مومنین ما در منازل ‌و در محل کار خود کتب ارزشمند دینی مانند «قلب سلیم» و «گناه کبیره» را در دسترس داشته باشند و از این گنجینه ها استفاده کنند.

وی با اشاره به یک حدیث اخلاقی از پیامبر(ص) توضیح داد: کسی که همسایگانش  از دستش ناراضی باشند از مومنین و مسلمانان نیست.

فاطمی با  بیان فضیلت اخلاقی بردباری و صبر، توضیح داد: برخی در موضع گیری ها، حرف زدن ها و اظهارنظر کردن ها بدون تحقیق و با عجله ورود می کنند واین افراد مورد محبت خداوند قرار نمی گیرند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد به فرارسیدن هفته دولت اشاره و  گفت: انبیا و معصومین هیچ گاه دلبسته قدرت نبودند ولی چون خداوند به آنان ماموریت داده بود حکومت تشکیل دادند و قدرت را به دست می گرفتند که احکام الهی را پیاده کنند.

وی  ادامه داد: شهید رجایی هم همین ویژگی را داشتند که شیفته قدرت نمی شدند ولی چون احساس تکلیف می کردند شانه های خود را زیر بار مسؤولیت قرار دادند.

فاطمی اضافه کرد: اگر مدیری بر حسب تکلیف شرعی مسؤولیت بر عهده بگیرد قطعا چنین شخصی خیانت نمی کند، حق و ناحق را عوض نمی کند و به فکر خدمت به مردم است.

 

امام جمعه فارسان: دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته شهر فارسان گفت: آغاز هفته دولت راداریم و روز کارمند را گرامی می‌داریم این ایام هفته دولت، هفته تکریم کارگزاران اجرایی این نظام و کشور از طرف مردم است و هم‌چنین هفته دقت، ارزیابی و ارائه گزارش خدمات به‌وسیله عزیزان دولتمرد است.

وی افزود: امتیاز دولت و دولت‌مردان ما امروز در میان همه دولت‌ها و دولت‌مردان وابستگی مردمی آن است. شما در هیچ کشوری پیدا نمی‌کنید که دولت و دولتمردان آن این‌قدر در یک عرصه مردمی خدمت گذار باشند، بااین‌وجود توجه مردم بر اساس وظیفه وجدانی و بنا بر یک تکلیف عاطفی که دارند به خدمات دولت است، طبیعی است که به هر مقداری که مردم احساس کنند دولت خادم آن‌هاست طبیعتاً محبت، تکریم و تعظیم بیش‌تر نسبت به آن‌ها دارند.

وی بیان داشت: اگر بنا شد خدای‌نکرده این مردم باخیانت و سوءاستفاده روبه‌رو شوند این سوءتدبیر باید جبران شود. آنچه از ابتدای انقلاب تا به امروز مسلم است، این است که در رأس کارگزاران نظام، خائن وجود نداشته است. جز یکی پیدا شد که همان اول مردم از مملکت بیرونش کردند و آن بنی‌صدر ملعون بود و غیر از او در رأس کارگزاران نظام ما خائن نداشتیم. ممکن است یک عامل نفوذی در رده اجرایی نظام نفوذ کرده و خیانت، دزدی، اختلاس و رانت‌خواری کرده است، این‌ها امکان دارد، اما در رأس دولت خائن به آن شکل نداشتیم که این از برکات خون شهدا و این نظام است.

وی تصریح کرد: رجایی و باهنر هر دو الگو بودند و باید خلوص را از آن‌ها یاد گرفت. دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها و مشکلات قلمرو مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند چون در ذهن مردم سؤالات فراوانی وجود دارد.

امام‌جمعه فارسان گفت: مطالبه افرادی که رأی دادند از یک‌جهت این بود که این تشکیلات بیایند و برای معیشت و گذران زندگی مردم تدبیر کنند. هم‌چنین یک بخش انقلابی مردم هم این افراد را انتخاب کردند برای این‌که بیایند و آرمان‌های انقلابی، دینی و فرهنگی آن‌ها را مدیریت و تثبیت کنند مقام معظم رهبری در این دیدار اخیر با اعضا هیئت دولت «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و از آفات دولت‌ها در طول سالهای مختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» شمردند

وی اظهار داشت: حضرت آقا اشاره کردند به اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی و فرمودند باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد؛ و تأکید داشتند بر اینکه ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاه‌های استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی، به کار گرفته‌اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز نگرانی کردند نسبت به مسئله حجاب در جامعه: حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است البته در شهرستان ما به نسبه این مسئله خوب است اما راضی نیستیم و تذکری را در این مورد به یکی از مدیران شهرستان داده‌ام و حتماً رصد هم می‌کنم.

 

امام جمعه لرسدگان: رونق تولید بهترین نسخه شفا بخش اقتصاد نظام است

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه این هفته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و از قول امام علی علیه السلام گفت: انسانهای با تقوا کارها و اعمال شان پاک و پاکیزه است و دلهایشان خوشوع و خضوع دارد و معصیت و آفت تقوا عامل تهدید کننده تقوا است .

وی با توجه به عید غدیر خم خصایص و ویژگی های ایمانی و دینی امام علی علیه السلام را به عنوان یک انسان کامل معرفی کرد و خاطر نشان کرد: در اوصاف امام علی(ع) همین بس که رضایت خدا در معرفی امام علی (ع) در روز غدیر به عنوان امام  امت است؛ مقام مولا امام علی(ع) در شرافت و کرامت و اولین شخص بودند در ایمان آوردن به رسول اکرم (ص)، امام علی(ع) تنها کسی است که رایحه‌ بوی رسالت توسط ایشان استشمام می شد. معمولا تنها کسی است که اطاعت محض در همه امورات از پیامبر (ص)داشته است .

تاج زاد بیان داشت: شخصیت وجودی امام علی علیه السلام به گونه ای است که لحظه‌ای نیست که مولا در کنار پیغمبر (ص) روای احادیث رسول الله (ص) نباشد . نام مولا به خاطر ارزش های والای انسانی در تاریخ ماندگار است و این نام تا روز قیامت محو شدنی نخواهد بود.

امام جمعه لردگان در خطبه دوم هفته دولت و شهادت دولتمردان شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشتند و خصوصیات شهید رجایی و باهنر را روحیه عدالت‌خواهی و مردمی بودن و پیرو ولایت فقیه برشموردند. و از دولتمردان و مسئولین خواست که عملکرد خودشان را در معرض دید مردم به نمایش گذارند و نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنند و صیانت از آرای مردم را توسط دولت مردان خواستار شد.

تاج زاد، حل مشکلات مردم و جامعه را در سایه روحیه جهادی عملی دانست و مبارزه با فساد را وظیفه دولتمردان دانست و به نکات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان اشاره کرد وعنوان دانست: مسئولیت ها می بایست ذات و توشه آخرت شما باشند و این لطف الهی را غنیمت شمرید.

وی در ادامه از قول معظم له فرمود: دولت در دو سال آینده باقی مانده می بایست حواشی را کم و راه حل مشکلات جامعه را تسریع بخشد . اقتصاد و فرهنگ دو اولویت کشور است که دولتمردان باید این مهم را پیگیری و اقدام نمایند و کشور را از وابستگی به بیگانگان نجات دهند و رونق تولید بهترین نسخه شفا بخش اقتصاد نظام است و  این موضوع باید اقدام شود.

وی گفت: قطع وابستگی به صادرات نفت خام تغییر نگاه مسئولین نسبت به تولیدکنندگان و پیگیری مشکلات اقتصادی اولویت های دولتمردان است که می بایست اجرا و اقدام نمایند.
خطیب جمعه لردگان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در هشدار به دولت جنگ اقتصادی را گوشزد نموند و خواستار پیگیری جدی در این خصوص شدند.

 وی، همچنین به روز پزشک و مشکلات پزشکی شهرستان اشاره کرد و حل مشکلات و برطرف شدن کمبودها در شهرستان را از مسئولین خواستار شدند .

 

آذربایجان غربی

ائمه جمعه آذربایجان غربی: انجام برخی کارها در جریان جشن‌ها ناپسند و نادرست است/ مسئولان معتقد به موازین اسلامی بر سر کار گمارده شوند

به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: تولیدکنندگان بر اساس فرمایش رهبر انقلاب اسلامی به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و بر مسئولان و مدیران لازم است تا از آن‌ها حمایت کنند.

وی، افزود: مدیران در راستای رونق تولید و نیز راه‌اندازی و تقویت چرخه تولید از تولیدکنندگان حمایت داشته و موانع موجود بر سر راه این بخش را برطرف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: سرمایه‌داری در اسلام مفهومی ندارد و آنچه مهم و قابل تاکید واقع شده، عدالت اجتماعی است که تمام مدیران باید به گونه‌ای مسائل اقتصادی را مدیریت کنند تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

وی، بیان داشت: مسئله اقتصاد و فرهنگ موضوع مورد نیاز امروز در سطح کشور است و باید دولتمردان در این حوزه‌ها با نگاه جهادی وارد میدان عمل شوند تا شاهد برکت در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: رسیدگی به مشکلات مردم باعث عاقبت بخیری مسئولان خواهد شد و بر همین اساس باید در زمینه رسیدگی و رفع مشکلات مردم اقدام لازم انجام شود.

وی، ابراز داشت: فرهنگ مهمترین عاملی است که توسط دشمنان در برخورد با مردم و انقلاب اسلامی مورد توجه است و بر همین اساس باید دقت بیشتری از سوی مسئولان و متولیان این بخش نسبت به حفظ اصول فرهنگی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: فرمانداران، استانداران و مسئولان در انتخاب عوامل و مدیران اجرایی دقت کافی داشته باشند و افرادی را در این حوزه‌ها قرار دهند که نسبت به رعایت موازین دینی و اسلامی همت داشته باشند.

وی، ابراز داشت: کسی که با مباحث دینی و فرهنگی آشنا نباشد توان مدیریت ندارد.

حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: اعتدال در امور کاری درست است. نباید برخی کارهای ناپسند را در جشن‌ها اجرا کرد و همچنین باید از تفریط نیز در برخی امور نیز پرهیز کنیم.

وی، با اشاره به نامگذاری ۳۰ تیرماه به عنوان روز جهانی مسجد، بیان داشت: مساجد به عنوان کانون توحید در اسلام هستند و در انقلاب ما محور و کانون انقلاب بودند و بر همین اساس باید برای حضور در مساجد اهمیت دهیم.

امام جمعه ارومیه، گفت: باید متولیان مسجد مشکلات را بازنگری کنند تا مساجد رونق یافته و مردم بیش از پیش در مساجد حضور پیدا کنند.

وی، تاکید کرد: متولیان حوزه مساجد باید دقت کنند که چرا جوانان در مساجد حضور کمی دارند و این امر را بررسی و رونق دهند تا جوانان به مساجد جذب شوند.

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: متولیان مسجد باید سرآمدان محلات باشند و افراد شایسته و مناسب برای اداره مساجد انتخاب شوند.

امام جمعه میاندوآب: دولت تراز انقلاب باید در مسیر تحقق تمدن اسلامی گام بردارد/ تمام هم و غم دشمن متلاشی کردن بنیان خانواده است

 حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: دولت در تراز گام دوم انقلاب باید ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند در امر جامعه سازی و تمدن سازی مفید باشد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در ۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی خدمات فراوانی در نقاط مختلف کشور و در دوره افتاده ترین روستاها انجام گرفته است، افزود: به برکت انقلاب و نظام اسلامی و نعمت ولایت فقیه، سرعت توسعه در ایران در مقایسه با سایر کشورها، چشمگیر و قابل توجه است.

وی التزام عملی به نظام و شعار های انقلاب را از ویژگی های دولت در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نباید شعارها و خاستگاه اصلی انقلاب و حمایت از جریان انقلاب به فراموشی سپرده شود.

وی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و توجه به قدرت درون زا بویژه در دوران تحریم باید مورد توجه دولت باشد و این نکته حائز اهمیت است که هرجا به توانمندی های داخلی توجه کرده موفق بوده و نیاز های خود را تامین کرده ایم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پارت بازی خیانت به نظام و انقلاب است، اظهار کرد: دولت در تراز گام دوم انقلاب اسلامی باید نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل گیری کانون های فساد داشته باشد.

وی افزود: از وظایف مهم قوه مجریه، بازرسی دقیق است تا هرجا کسی کار خود را درست انجام نمی دهد، بررسی و از آن جلوگیری شود.
حسن زاده با بیان اینکه مردم ولی نعمت این انقلاب هستند، اظهار کرد: مردم برای ما مهم هستند نه فلان مسئول و هرجا مردم در صحنه بوده اند، این انقلاب به پیش رفته است.

وی با تاکید بر نظارت و بازرسی های دقیق، تصریح کرد: وام هایی که برای تولید اختصاص می یابد باید در جای خود هزینه شوند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با بیان اینکه مسئولان باید پاک دست و ساده زیست باشند، افزود: رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل بیت المال و مدیریت جهادی از دیگر ویژگی هایی هستند که هم دولت و هم ملت در راه تمدن سازی باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام هم و غم دشمن متلاشی کردن بنیان خانواده است، تصریح کرد: باید به خانواده توجه فراوانی شود چرا که امروز دشمن به دنبال از بین بردن خانواده است.

امام جمعه خوی: تولید کلید حل مشکلات کشور است

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی، موضوع«مواسات» از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: اگر کمک به دیگران از اضافه ثروت باشد انفاق،صدقه و اهدا و اگر از ثروت مورد نیاز خویش باشد مواسات نام دارد و واگذاری تمام آنچه خود به آن نیاز دارد ایثار نامیده می‌شود.

امام جمعه خوی با اشاره به ملاقات روز چهارشنبه ولی‌امر مسلمین با هیئت دولت مطالبات، توصیه‌های ایشان را برشمرد و افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی کشور هستند و تولید کلید حل مشکلات کشور است و تغییر نگاه مسوولان به تولیدکنندگان ضروری است و از سوی دیگر به ضرورت نگاه ویژه دولت به بنگاه‌های متوسط و کوچک و جلوگیری از نفوذ دشمن در تولیدات فرهنگی و برنامه‌ریزی جدی در مقابل جبهه دشمن در فضای مجازی تاکید کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه جهان شاهد است که حاکمان کشورهای غربی برای رسیدن به اهداف و امیال دنیوی و شیطانی خود انسانها را در سطح جهان قتل عام می‌کنند گفت: به ویژه چندین سال است که مسلمانان را به وسیله عوامل خویش همه روزه به خاک و خون می‌کشند.

امام جمعه پیرانشهر: مغبوضترین حلال‌ها در نزد خداوند متعال طلاق است

ماموستا مصطفی محمودی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پیرانشهر با تاکید بر امر ازدواج و دوری از طلاق اظهار کرد: ازدواج منافع بسیاری دارد همان گونه که طلاق در بین خدا و خلق خدا منفور است و در جامعه ضرر و زیان به همراه می‌آورد.

وی تصریح کرد: مغبوضترین حلال‌ها در نزد خداوند متعال طلاق است هر چند که گاهی دو زوج نمی‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کرده و خوشبخت شوند و به ناچار از یکدیگر جدا می شوند.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه با طلاق عداوت به وجود می آید بیان کرد: بنابراین جوانان تا جای ممکن باید از طلاق خودداری کرده و براساس روایات نیز، هر مرد یا زنی از همسر خود بدون دلیل خواستار طلاق و جدایی باشد، بهشت بر وی حرام شده چون فساد اخلاقی در زمین به وجود می آید.

وی با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: دولت‌ها در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات فراوانی در جامعه انجام داده و در هفته دولت و در دهه مبارکه فجر، صدها طرح و پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی شده که جای تقدیر دارد.

 

کردستان

امامان جمعه کردستان عنوان کردند؛ قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور است/ دولتمردان در خدمتگزاری به مردم شب و روز نشناسند

حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیجار با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوی الهی موجب پرهیز از گناه و خشنودی خداوند متعال می گردد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۵ ذی الحجه اظهار داشت : روز 25 ذی‌الحجه مظهر تجلی یکی از فضائل اهل بیت(ع) و روز نزول سوره «انسان» و سه روز روزه برای شفای امام حسن و امام حسین(ع) و عطا کردن سه شب متوالی افطار خویش به مسکین، یتیم و اسیر است.

امام جمعه بیجار گفت: درآموزه های دین مبین اسلام انفاق یکی از مواردی است که مورد تاکید قرار گرفته و خداوند متعال ثواب آن را با اعداد و ارقام بیان می‌کند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: نهادینه کردن رسم ابرار موجب فقر زدایی در جامعه می شود.

امام جمعه بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان داشت: دولتمردان ما با الگو گرفتن از سخنان رهبر معظم انقلاب در رفع مشکلات مردم تاکید کرد. 

 وی تصریح کرد :باید نجات کشور را در ایستادن روی پای خود جستجو کرد زیرا مملکت ما بسیار قوی است و حتی اگر نفت قطع شود با منابع موجود می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

خطیب جمعه بیجار تاکید کرد :هزینه و نتیجه سازش در برابر استکبار و ظلم چیزی جز نکبت نیست اما نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر آن پیروزی است.

 

امام جمعه سنندج: دولتمردان در خدمتگذاری به مردم روز و شب نشناسند

ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه سنندج که در مسجد جامع اقامه شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان اظهار داشت: امیدوارم مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور برطرف شود.

وی با تبریک فرارسیدن هفته دولت به همه دولتمردان تاکید کرد: مسئولان مشکلات را از دوش مردم بردارند و در راستای خدمتگزاری به مردم شب و روز نشناسند.

امام جمعه موقت سنندج از پذیرش طلبه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد و افزود: جوانان متعهد و علاقمند به طلبه شدن، می‌توانند برای ثبت‌نام به این مرکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به فرموده خداوند در قرآن گفت: هیچ معبودى جز حق‌تعالی نیست و همانا خداست مقتدر حکیم؛ مسلمانان عبادت و فرموده‌های پروردگار را فراموش نکنند و در این راستا گام بردارند تا در دنیا و قیامت سربلند باشند.

ماموستا خالدی خطاب به نمازگزاران بیان کرد: دنیا زودگذر و بی‌ارزش است، مسلمانان به فرموده‌های قرآن عمل کنند و به عهد و پیمان خود با پروردگار خالق وفادار بمانند.

وی تصریح کرد: مسلمانان از خوردن مال و ضایع کردن حق دیگران، غیبت، گناه، سخن‌چینی و تهمت پرهیز کرده و هیچ‌گاه از عبادت و یاد خدا غافل نشوند چراکه شأن و منزلت فرد مسلمان بسیار والاست.

 

امام جمعه قروه: دولت باید از حاشیه ها فاصله بگیرد / قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور است

حجت الاسلام عابدین رستمی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان قروه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت اظهار داشت: دولت، دولتی پر حاشیه بوده و باید در اواخر عمر خود از این حواشی فاصله بگیرد. 

وی افزود: در این سال ها تمسک به جنگ روانی توسط مشاوران دولت مردم را آزار می داد و در تمام موارد از جمله محرم و عزاداری تا افغانستان و سوریه و محور مقاومت حواشی بسیاری را ایجاد کردند. 

وی با تاکید بر تولید داخلی افزود: سال، سال رونق تولید است و تولید داخلی وابستگی به بیگانه را کم می کند. 

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد : نگاه دولت به خارج مصیبت بزرگی است و انتظار سوار شدن به قطار رشد غربی ها مشکل امروز جامعه است چرا که اقتصاد لیبرال غربی اقتصادی رشد محور است که با اقتصاد توسعه محور نظام اسلامی سازگاری ندارد.

به گفته رستمی قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور بوده است در حالی که برای ما مهم است که فقر ریشه کن شود.

وی ادامه داد: در اقتصاد توسعه محور آنچه که مهم است این است که آورده های اقتصادی جریان های کم برخوردار را تحت پوشش بگیرد.

رستمی گفت: ایجاد سازمان های همسو همانند کمیته امداد و بهزیستی نیز در همین خصوص و برای پر کردن خلأهای دولت بوده است.

خطیب نماز جمعه قروه با بیان اینکه دولت باید خودش را از خام فروشی نجات دهد افزود: خام فروشی دولت را تنبل کرده است و دولتمردان دغدغه درآمد زایی ندارند و دلارهای نفتی هزینه های دولت را تکمیل می کند که اینگونه موارد عاقبت بدی دارد.

به گفته وی ما از نظر تحریم ها ضربه پذیر شده ایم و زندگی اقتصادی ما در این شرایط آسیب پذیر می شود.

رستمی ادامه داد: وقتی ما یاد گرفتیم که خام فروشی داشته باشیم دیگر صنایع تبدیلی را احیا نمی کنیم و در این حالت اصول عدالت را رعایت نکرده ایم.

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه وابستگی به نفت باید کنار گذاشته شود و یک اقتصاد بنیادین باید جایگزین شود گفت: تولید کنندگان رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و ما باید سربازان متخصص این جنگ را تقویت کنیم و باید مشکلات عرصه اقتصادی برطرف شود.

به گفته وی متاسفانه عرصه تولید اقتصادی جدی گرفته نشده است و رونق تولید نداشته ایم و نظارت لازم بر بازار اقتصادی وجود نداشته است.

رستمی افزود: نظام بروکراسی عریض و طویل که تشکیل شده است باید حل شود و این باید توسط دولت مدیریت گردد.

وی یادآور شد: باید مانع از نفوذ دشمن شد و در عرصه فرهنگی این از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید گفت دشمن در جبهه اقتصادی نفوذ کرد چرا که فرماندهان جنگ اقتصادی خبره نبودند.

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه افزود: در جنگ فرهنگی دولت ها باید متوجه باشند و باید بحث حجاب را جدی گرفت.

رستمی گفت: در درجه اول باید دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیریتی مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهل سال دوم برای جمهوری اسلامی بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود اظهار داشت : این چهل ساله دوم اوج قدرت ایران اسلامی است.

وی ادامه داذ: عمق استراتژیکی که در این چهل سال ایجاد شده مثال زدنی است و بازوهای جمهوری اسلامی که بر اساس محور مقاومت شکل گرفته اند کار خود را انجام می دهند.

رستمی در پایان گفت: امروز دشمنان ما باید با جمهوری اسلامی بر سر تقسیم منافع صحبت کنند و باید التماس کنند تا منافعشان به خطر نیفتد.

امام جمعه موقت سنندج در پایان خطبه‌های خود از همه مسلمانان خواست که آیات قرآن، نیازمندان و فقرا را فراموش نکنند و همه با هم به‌فکر حل مشکلات یکدیگر باشیم.

 

کرمان

امام جمعه موقت کرمان: ضرورت هوشیاری مسئولان نسبت به اقدامات فرهنگی پنهان در جامعه

به گزارش راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

,

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید سیدعلی اندرزگو اشاره کرد که به عنوان مبارزی انقلابی در راه اسالم به شهادت رسید و از جمله مهم‌ترین اقدامات ترور حسنعلی منصور بود.

,

امام جمعه شهر یاسوج بخش زیادی از خطبه‌های امروز را به اقدامات دستگاه قضایی و تدابیر کنونی در این قوه اختصاص داد و با قدردانی از اقدامات آیت‌الله رئیسی در این مدت کوتاه از عمر مدیریت وی بر دستگاه قضایی اظهار کرد: اقدامات خوبی در راه مبارزه با مفاسد به خصوص مفاسد اقتصادی آغاز شده است.

,

حسینی افزود: اصلاحات خوبی در این دستگاه شروع شده و امید را در دل مردم زنده کرده است و هدف اصلی هم برقراری عدالت اسلامی در جامعه است.

,

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خوشبینی از ایجاد آثار این اصلاحات قضایی در کشور گفت: برخوردهای خوبی با قانون شکنان و قانون گریزان صورت گرفته و این قوه در حال عمل به وعده‌های خود است.

,

وی از دلگرمی مردم به اقدامات کنونی اشاره کرد و گفت: مردم تشنه اجرای عدالت و عملی شدن احکام اسلامی در جامعه هستند و باید قوه قضاییه را در این راه کمک کنیم.

,

 

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری,

ائمه نماز جمعه استان چهرارمحال و بختیاری؛ مسئولان متعهد شیفته قدرت نیستند/ دولتمردان کاستی‌های مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند

, ائمه نماز جمعه استان چهرارمحال و بختیاری؛ مسئولان متعهد شیفته قدرت نیستند/ دولتمردان کاستی‌های مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند,

به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت احادیث معصومین و لزوم عمل به این احادیث، اظهارداشت : حضرت زهرا(س) در مورد یک حدیثی که روی پوستی نوشته شده بود به مردم گفت اهمیت این حدیث به اندازه حسن(ع) و حسین (ع) است.

, جهانبین نیوز,


فاطمی ادامه داد: چقدر خوب است که مومنین ما در منازل ‌و در محل کار خود کتب ارزشمند دینی مانند «قلب سلیم» و «گناه کبیره» را در دسترس داشته باشند و از این گنجینه ها استفاده کنند.

وی با اشاره به یک حدیث اخلاقی از پیامبر(ص) توضیح داد: کسی که همسایگانش  از دستش ناراضی باشند از مومنین و مسلمانان نیست.

فاطمی با  بیان فضیلت اخلاقی بردباری و صبر، توضیح داد: برخی در موضع گیری ها، حرف زدن ها و اظهارنظر کردن ها بدون تحقیق و با عجله ورود می کنند واین افراد مورد محبت خداوند قرار نمی گیرند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد به فرارسیدن هفته دولت اشاره و  گفت: انبیا و معصومین هیچ گاه دلبسته قدرت نبودند ولی چون خداوند به آنان ماموریت داده بود حکومت تشکیل دادند و قدرت را به دست می گرفتند که احکام الهی را پیاده کنند.

وی  ادامه داد: شهید رجایی هم همین ویژگی را داشتند که شیفته قدرت نمی شدند ولی چون احساس تکلیف می کردند شانه های خود را زیر بار مسؤولیت قرار دادند.

فاطمی اضافه کرد: اگر مدیری بر حسب تکلیف شرعی مسؤولیت بر عهده بگیرد قطعا چنین شخصی خیانت نمی کند، حق و ناحق را عوض نمی کند و به فکر خدمت به مردم است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه فارسان: دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند

, امام جمعه فارسان: دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند, امام جمعه فارسان: دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته شهر فارسان گفت: آغاز هفته دولت راداریم و روز کارمند را گرامی می‌داریم این ایام هفته دولت، هفته تکریم کارگزاران اجرایی این نظام و کشور از طرف مردم است و هم‌چنین هفته دقت، ارزیابی و ارائه گزارش خدمات به‌وسیله عزیزان دولتمرد است.

وی افزود: امتیاز دولت و دولت‌مردان ما امروز در میان همه دولت‌ها و دولت‌مردان وابستگی مردمی آن است. شما در هیچ کشوری پیدا نمی‌کنید که دولت و دولتمردان آن این‌قدر در یک عرصه مردمی خدمت گذار باشند، بااین‌وجود توجه مردم بر اساس وظیفه وجدانی و بنا بر یک تکلیف عاطفی که دارند به خدمات دولت است، طبیعی است که به هر مقداری که مردم احساس کنند دولت خادم آن‌هاست طبیعتاً محبت، تکریم و تعظیم بیش‌تر نسبت به آن‌ها دارند.

وی بیان داشت: اگر بنا شد خدای‌نکرده این مردم باخیانت و سوءاستفاده روبه‌رو شوند این سوءتدبیر باید جبران شود. آنچه از ابتدای انقلاب تا به امروز مسلم است، این است که در رأس کارگزاران نظام، خائن وجود نداشته است. جز یکی پیدا شد که همان اول مردم از مملکت بیرونش کردند و آن بنی‌صدر ملعون بود و غیر از او در رأس کارگزاران نظام ما خائن نداشتیم. ممکن است یک عامل نفوذی در رده اجرایی نظام نفوذ کرده و خیانت، دزدی، اختلاس و رانت‌خواری کرده است، این‌ها امکان دارد، اما در رأس دولت خائن به آن شکل نداشتیم که این از برکات خون شهدا و این نظام است.

وی تصریح کرد: رجایی و باهنر هر دو الگو بودند و باید خلوص را از آن‌ها یاد گرفت. دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها و مشکلات قلمرو مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند چون در ذهن مردم سؤالات فراوانی وجود دارد.

امام‌جمعه فارسان گفت: مطالبه افرادی که رأی دادند از یک‌جهت این بود که این تشکیلات بیایند و برای معیشت و گذران زندگی مردم تدبیر کنند. هم‌چنین یک بخش انقلابی مردم هم این افراد را انتخاب کردند برای این‌که بیایند و آرمان‌های انقلابی، دینی و فرهنگی آن‌ها را مدیریت و تثبیت کنند مقام معظم رهبری در این دیدار اخیر با اعضا هیئت دولت «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و از آفات دولت‌ها در طول سالهای مختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» شمردند

وی اظهار داشت: حضرت آقا اشاره کردند به اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی و فرمودند باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد؛ و تأکید داشتند بر اینکه ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاه‌های استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی، به کار گرفته‌اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز نگرانی کردند نسبت به مسئله حجاب در جامعه: حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است البته در شهرستان ما به نسبه این مسئله خوب است اما راضی نیستیم و تذکری را در این مورد به یکی از مدیران شهرستان داده‌ام و حتماً رصد هم می‌کنم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه لرسدگان: رونق تولید بهترین نسخه شفا بخش اقتصاد نظام است

, امام جمعه لرسدگان: رونق تولید بهترین نسخه شفا بخش اقتصاد نظام است, امام جمعه لرسدگان: رونق تولید بهترین نسخه شفا بخش اقتصاد نظام است,
حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه این هفته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و از قول امام علی علیه السلام گفت: انسانهای با تقوا کارها و اعمال شان پاک و پاکیزه است و دلهایشان خوشوع و خضوع دارد و معصیت و آفت تقوا عامل تهدید کننده تقوا است .
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

آذربایجان غربی

, آذربایجان غربی,

ائمه جمعه آذربایجان غربی: انجام برخی کارها در جریان جشن‌ها ناپسند و نادرست است/ مسئولان معتقد به موازین اسلامی بر سر کار گمارده شوند

, ائمه جمعه آذربایجان غربی: انجام برخی کارها در جریان جشن‌ها ناپسند و نادرست است/ مسئولان معتقد به موازین اسلامی بر سر کار گمارده شوند,

به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, اروم نیوز,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: تولیدکنندگان بر اساس فرمایش رهبر انقلاب اسلامی به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و بر مسئولان و مدیران لازم است تا از آن‌ها حمایت کنند.

,

وی، افزود: مدیران در راستای رونق تولید و نیز راه‌اندازی و تقویت چرخه تولید از تولیدکنندگان حمایت داشته و موانع موجود بر سر راه این بخش را برطرف کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: سرمایه‌داری در اسلام مفهومی ندارد و آنچه مهم و قابل تاکید واقع شده، عدالت اجتماعی است که تمام مدیران باید به گونه‌ای مسائل اقتصادی را مدیریت کنند تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

,

وی، بیان داشت: مسئله اقتصاد و فرهنگ موضوع مورد نیاز امروز در سطح کشور است و باید دولتمردان در این حوزه‌ها با نگاه جهادی وارد میدان عمل شوند تا شاهد برکت در جامعه باشیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: رسیدگی به مشکلات مردم باعث عاقبت بخیری مسئولان خواهد شد و بر همین اساس باید در زمینه رسیدگی و رفع مشکلات مردم اقدام لازم انجام شود.

,

وی، ابراز داشت: فرهنگ مهمترین عاملی است که توسط دشمنان در برخورد با مردم و انقلاب اسلامی مورد توجه است و بر همین اساس باید دقت بیشتری از سوی مسئولان و متولیان این بخش نسبت به حفظ اصول فرهنگی انجام شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: فرمانداران، استانداران و مسئولان در انتخاب عوامل و مدیران اجرایی دقت کافی داشته باشند و افرادی را در این حوزه‌ها قرار دهند که نسبت به رعایت موازین دینی و اسلامی همت داشته باشند.

,

وی، ابراز داشت: کسی که با مباحث دینی و فرهنگی آشنا نباشد توان مدیریت ندارد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: اعتدال در امور کاری درست است. نباید برخی کارهای ناپسند را در جشن‌ها اجرا کرد و همچنین باید از تفریط نیز در برخی امور نیز پرهیز کنیم.

,

وی، با اشاره به نامگذاری ۳۰ تیرماه به عنوان روز جهانی مسجد، بیان داشت: مساجد به عنوان کانون توحید در اسلام هستند و در انقلاب ما محور و کانون انقلاب بودند و بر همین اساس باید برای حضور در مساجد اهمیت دهیم.

,

امام جمعه ارومیه، گفت: باید متولیان مسجد مشکلات را بازنگری کنند تا مساجد رونق یافته و مردم بیش از پیش در مساجد حضور پیدا کنند.

,

وی، تاکید کرد: متولیان حوزه مساجد باید دقت کنند که چرا جوانان در مساجد حضور کمی دارند و این امر را بررسی و رونق دهند تا جوانان به مساجد جذب شوند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: متولیان مسجد باید سرآمدان محلات باشند و افراد شایسته و مناسب برای اداره مساجد انتخاب شوند.

,

امام جمعه میاندوآب: دولت تراز انقلاب باید در مسیر تحقق تمدن اسلامی گام بردارد/ تمام هم و غم دشمن متلاشی کردن بنیان خانواده است

, امام جمعه میاندوآب: دولت تراز انقلاب باید در مسیر تحقق تمدن اسلامی گام بردارد/ تمام هم و غم دشمن متلاشی کردن بنیان خانواده است, امام جمعه میاندوآب: دولت تراز انقلاب باید در مسیر تحقق تمدن اسلامی گام بردارد/ تمام هم و غم دشمن متلاشی کردن بنیان خانواده است,

 حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: دولت در تراز گام دوم انقلاب باید ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند در امر جامعه سازی و تمدن سازی مفید باشد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در ۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی خدمات فراوانی در نقاط مختلف کشور و در دوره افتاده ترین روستاها انجام گرفته است، افزود: به برکت انقلاب و نظام اسلامی و نعمت ولایت فقیه، سرعت توسعه در ایران در مقایسه با سایر کشورها، چشمگیر و قابل توجه است.

,

وی التزام عملی به نظام و شعار های انقلاب را از ویژگی های دولت در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نباید شعارها و خاستگاه اصلی انقلاب و حمایت از جریان انقلاب به فراموشی سپرده شود.

,

وی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و توجه به قدرت درون زا بویژه در دوران تحریم باید مورد توجه دولت باشد و این نکته حائز اهمیت است که هرجا به توانمندی های داخلی توجه کرده موفق بوده و نیاز های خود را تامین کرده ایم.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پارت بازی خیانت به نظام و انقلاب است، اظهار کرد: دولت در تراز گام دوم انقلاب اسلامی باید نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل گیری کانون های فساد داشته باشد.

,

وی افزود: از وظایف مهم قوه مجریه، بازرسی دقیق است تا هرجا کسی کار خود را درست انجام نمی دهد، بررسی و از آن جلوگیری شود.
حسن زاده با بیان اینکه مردم ولی نعمت این انقلاب هستند، اظهار کرد: مردم برای ما مهم هستند نه فلان مسئول و هرجا مردم در صحنه بوده اند، این انقلاب به پیش رفته است.

,
,

وی با تاکید بر نظارت و بازرسی های دقیق، تصریح کرد: وام هایی که برای تولید اختصاص می یابد باید در جای خود هزینه شوند.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با بیان اینکه مسئولان باید پاک دست و ساده زیست باشند، افزود: رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل بیت المال و مدیریت جهادی از دیگر ویژگی هایی هستند که هم دولت و هم ملت در راه تمدن سازی باید به آن توجه داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه تمام هم و غم دشمن متلاشی کردن بنیان خانواده است، تصریح کرد: باید به خانواده توجه فراوانی شود چرا که امروز دشمن به دنبال از بین بردن خانواده است.

,

امام جمعه خوی: تولید کلید حل مشکلات کشور است

, امام جمعه خوی: تولید کلید حل مشکلات کشور است, امام جمعه خوی: تولید کلید حل مشکلات کشور است,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی، موضوع«مواسات» از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: اگر کمک به دیگران از اضافه ثروت باشد انفاق،صدقه و اهدا و اگر از ثروت مورد نیاز خویش باشد مواسات نام دارد و واگذاری تمام آنچه خود به آن نیاز دارد ایثار نامیده می‌شود.

,

امام جمعه خوی با اشاره به ملاقات روز چهارشنبه ولی‌امر مسلمین با هیئت دولت مطالبات، توصیه‌های ایشان را برشمرد و افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی کشور هستند و تولید کلید حل مشکلات کشور است و تغییر نگاه مسوولان به تولیدکنندگان ضروری است و از سوی دیگر به ضرورت نگاه ویژه دولت به بنگاه‌های متوسط و کوچک و جلوگیری از نفوذ دشمن در تولیدات فرهنگی و برنامه‌ریزی جدی در مقابل جبهه دشمن در فضای مجازی تاکید کردند.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه جهان شاهد است که حاکمان کشورهای غربی برای رسیدن به اهداف و امیال دنیوی و شیطانی خود انسانها را در سطح جهان قتل عام می‌کنند گفت: به ویژه چندین سال است که مسلمانان را به وسیله عوامل خویش همه روزه به خاک و خون می‌کشند.

,

امام جمعه پیرانشهر: مغبوضترین حلال‌ها در نزد خداوند متعال طلاق است

, امام جمعه پیرانشهر: مغبوضترین حلال‌ها در نزد خداوند متعال طلاق است, امام جمعه پیرانشهر: مغبوضترین حلال‌ها در نزد خداوند متعال طلاق است,

ماموستا مصطفی محمودی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پیرانشهر با تاکید بر امر ازدواج و دوری از طلاق اظهار کرد: ازدواج منافع بسیاری دارد همان گونه که طلاق در بین خدا و خلق خدا منفور است و در جامعه ضرر و زیان به همراه می‌آورد.

,

وی تصریح کرد: مغبوضترین حلال‌ها در نزد خداوند متعال طلاق است هر چند که گاهی دو زوج نمی‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کرده و خوشبخت شوند و به ناچار از یکدیگر جدا می شوند.

,

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه با طلاق عداوت به وجود می آید بیان کرد: بنابراین جوانان تا جای ممکن باید از طلاق خودداری کرده و براساس روایات نیز، هر مرد یا زنی از همسر خود بدون دلیل خواستار طلاق و جدایی باشد، بهشت بر وی حرام شده چون فساد اخلاقی در زمین به وجود می آید.

,

وی با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: دولت‌ها در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات فراوانی در جامعه انجام داده و در هفته دولت و در دهه مبارکه فجر، صدها طرح و پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی شده که جای تقدیر دارد.

,

 

,

کردستان

, کردستان,

امامان جمعه کردستان عنوان کردند؛ قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور است/ دولتمردان در خدمتگزاری به مردم شب و روز نشناسند

, امامان جمعه کردستان عنوان کردند؛ قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور است/ دولتمردان در خدمتگزاری به مردم شب و روز نشناسند,

حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیجار با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوی الهی موجب پرهیز از گناه و خشنودی خداوند متعال می گردد.

,

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۵ ذی الحجه اظهار داشت : روز 25 ذی‌الحجه مظهر تجلی یکی از فضائل اهل بیت(ع) و روز نزول سوره «انسان» و سه روز روزه برای شفای امام حسن و امام حسین(ع) و عطا کردن سه شب متوالی افطار خویش به مسکین، یتیم و اسیر است.

,

امام جمعه بیجار گفت: درآموزه های دین مبین اسلام انفاق یکی از مواردی است که مورد تاکید قرار گرفته و خداوند متعال ثواب آن را با اعداد و ارقام بیان می‌کند.

,

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: نهادینه کردن رسم ابرار موجب فقر زدایی در جامعه می شود.

,

امام جمعه بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان داشت: دولتمردان ما با الگو گرفتن از سخنان رهبر معظم انقلاب در رفع مشکلات مردم تاکید کرد. 

,

 وی تصریح کرد :باید نجات کشور را در ایستادن روی پای خود جستجو کرد زیرا مملکت ما بسیار قوی است و حتی اگر نفت قطع شود با منابع موجود می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

,

خطیب جمعه بیجار تاکید کرد :هزینه و نتیجه سازش در برابر استکبار و ظلم چیزی جز نکبت نیست اما نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر آن پیروزی است.

,

 

,

امام جمعه سنندج: دولتمردان در خدمتگذاری به مردم روز و شب نشناسند

, امام جمعه سنندج: دولتمردان در خدمتگذاری به مردم روز و شب نشناسند,

ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه سنندج که در مسجد جامع اقامه شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان اظهار داشت: امیدوارم مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور برطرف شود.

,

وی با تبریک فرارسیدن هفته دولت به همه دولتمردان تاکید کرد: مسئولان مشکلات را از دوش مردم بردارند و در راستای خدمتگزاری به مردم شب و روز نشناسند.

,

امام جمعه موقت سنندج از پذیرش طلبه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد و افزود: جوانان متعهد و علاقمند به طلبه شدن، می‌توانند برای ثبت‌نام به این مرکز مراجعه کنند.

,

وی با اشاره به فرموده خداوند در قرآن گفت: هیچ معبودى جز حق‌تعالی نیست و همانا خداست مقتدر حکیم؛ مسلمانان عبادت و فرموده‌های پروردگار را فراموش نکنند و در این راستا گام بردارند تا در دنیا و قیامت سربلند باشند.

,

ماموستا خالدی خطاب به نمازگزاران بیان کرد: دنیا زودگذر و بی‌ارزش است، مسلمانان به فرموده‌های قرآن عمل کنند و به عهد و پیمان خود با پروردگار خالق وفادار بمانند.

,

وی تصریح کرد: مسلمانان از خوردن مال و ضایع کردن حق دیگران، غیبت، گناه، سخن‌چینی و تهمت پرهیز کرده و هیچ‌گاه از عبادت و یاد خدا غافل نشوند چراکه شأن و منزلت فرد مسلمان بسیار والاست.

,

 

,

امام جمعه قروه: دولت باید از حاشیه ها فاصله بگیرد / قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور است

, امام جمعه قروه: دولت باید از حاشیه ها فاصله بگیرد / قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور است,

حجت الاسلام عابدین رستمی در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان قروه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت اظهار داشت: دولت، دولتی پر حاشیه بوده و باید در اواخر عمر خود از این حواشی فاصله بگیرد. 

,

وی افزود: در این سال ها تمسک به جنگ روانی توسط مشاوران دولت مردم را آزار می داد و در تمام موارد از جمله محرم و عزاداری تا افغانستان و سوریه و محور مقاومت حواشی بسیاری را ایجاد کردند. 

,

وی با تاکید بر تولید داخلی افزود: سال، سال رونق تولید است و تولید داخلی وابستگی به بیگانه را کم می کند. 

,

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد : نگاه دولت به خارج مصیبت بزرگی است و انتظار سوار شدن به قطار رشد غربی ها مشکل امروز جامعه است چرا که اقتصاد لیبرال غربی اقتصادی رشد محور است که با اقتصاد توسعه محور نظام اسلامی سازگاری ندارد.

,

به گفته رستمی قتلگاه عدالت در جمهوری اسلامی تفکرات اقتصادی لیبرال محور بوده است در حالی که برای ما مهم است که فقر ریشه کن شود.

,

وی ادامه داد: در اقتصاد توسعه محور آنچه که مهم است این است که آورده های اقتصادی جریان های کم برخوردار را تحت پوشش بگیرد.

,

رستمی گفت: ایجاد سازمان های همسو همانند کمیته امداد و بهزیستی نیز در همین خصوص و برای پر کردن خلأهای دولت بوده است.

,

خطیب نماز جمعه قروه با بیان اینکه دولت باید خودش را از خام فروشی نجات دهد افزود: خام فروشی دولت را تنبل کرده است و دولتمردان دغدغه درآمد زایی ندارند و دلارهای نفتی هزینه های دولت را تکمیل می کند که اینگونه موارد عاقبت بدی دارد.

,

به گفته وی ما از نظر تحریم ها ضربه پذیر شده ایم و زندگی اقتصادی ما در این شرایط آسیب پذیر می شود.

,

رستمی ادامه داد: وقتی ما یاد گرفتیم که خام فروشی داشته باشیم دیگر صنایع تبدیلی را احیا نمی کنیم و در این حالت اصول عدالت را رعایت نکرده ایم.

,

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه وابستگی به نفت باید کنار گذاشته شود و یک اقتصاد بنیادین باید جایگزین شود گفت: تولید کنندگان رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و ما باید سربازان متخصص این جنگ را تقویت کنیم و باید مشکلات عرصه اقتصادی برطرف شود.

,

به گفته وی متاسفانه عرصه تولید اقتصادی جدی گرفته نشده است و رونق تولید نداشته ایم و نظارت لازم بر بازار اقتصادی وجود نداشته است.

,

رستمی افزود: نظام بروکراسی عریض و طویل که تشکیل شده است باید حل شود و این باید توسط دولت مدیریت گردد.

,

وی یادآور شد: باید مانع از نفوذ دشمن شد و در عرصه فرهنگی این از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید گفت دشمن در جبهه اقتصادی نفوذ کرد چرا که فرماندهان جنگ اقتصادی خبره نبودند.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه افزود: در جنگ فرهنگی دولت ها باید متوجه باشند و باید بحث حجاب را جدی گرفت.

,

رستمی گفت: در درجه اول باید دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیریتی مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهل سال دوم برای جمهوری اسلامی بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود اظهار داشت : این چهل ساله دوم اوج قدرت ایران اسلامی است.

,

وی ادامه داذ: عمق استراتژیکی که در این چهل سال ایجاد شده مثال زدنی است و بازوهای جمهوری اسلامی که بر اساس محور مقاومت شکل گرفته اند کار خود را انجام می دهند.

,

رستمی در پایان گفت: امروز دشمنان ما باید با جمهوری اسلامی بر سر تقسیم منافع صحبت کنند و باید التماس کنند تا منافعشان به خطر نیفتد.

,

امام جمعه موقت سنندج در پایان خطبه‌های خود از همه مسلمانان خواست که آیات قرآن، نیازمندان و فقرا را فراموش نکنند و همه با هم به‌فکر حل مشکلات یکدیگر باشیم.

,

 

,

کرمان

, کرمان,

امام جمعه موقت کرمان: ضرورت هوشیاری مسئولان نسبت به اقدامات فرهنگی پنهان در جامعه

, امام جمعه موقت کرمان: ضرورت هوشیاری مسئولان نسبت به اقدامات فرهنگی پنهان در جامعه,

به گزارش راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, راه آرمان,

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌بهایی امام جمعه موقت کرمان امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار داشت: در روز جزا تمام افراد به دو دسته متقین و مجرمین تقسیم می شوند و باید بکوشیم برای آن روز زاد و توشه جمع‌آوری کنیم.

,

وی گفت: حکومت خداوند بر عالم سراپا عدالت، پاکیزگی و قدس است و خدایی که همه عالم تحت فرمان اوست هیچ ظلمی نمی‌کند و با قداست و پاکی عالم را اداره می‌کند.

,

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به روز پزشک بیان کرد: پزشکان باید از سایر انواع طب غافل نشوند و طب سنتی و سفارشات اسلام را فرا گرفته و از همه تجربیات بشری استفاده کنند، رعایت حال فقرا را داشته باشند.

,

وی افزود: هفته دولت از فردا آغاز می‌شود و دولتمردان آنچه که به عهده دارند را انجام و به درستی تدبیر و برنامه‌ریزی کنند.

,

شیخ‌بهایی با اشاره به روز مباهله، روز خانواده؛ یادآور شد: غرب در حال تخریب بنیان خانواده است و از هر‌ راه ممکن این کار را انجام می‌دهد و ما باید زمینه ازدواج را آسان کرده و آن را سهولت بخشیم.

,

امام جمعه موقت کرمان توضیح داد: بعد از ازدواج فرزندآوری بسیار مهم است و هر ساله تعداد فرزندان متولد شده در کشور در حال کاهش است و مانند جبهه و جنگ باید بکوشیم نسل جوان کشور را زیاد کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: فصل پاییز در حال نزدیک شدن است و با توجه به خطر وقوع سیلاب باید پیشگیری و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از بارندگی‌ها و سیل در استان توسط مسئولان جدی گرفته شود.

,

شیخ بهایی با بیان این که بدحجابی و تهاجم فرهنگی در حال گسترش در کشور است، اضافه کرد: دشمن هزینه‌های میلیارد دلاری برای ترویج فرهنگ بی‌حجابی و برهنگی کرده است؛ باید مسئولان هوشیار و بیدار نسبت به اقدامات فرهنگی پنهان در جامعه حساس باشند و قوه قضائیه نیز به این مسئله ورود پیدا کند.

,

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: در سال رونق تولید ملی هر مهره باید جای خود بسته شود نه اینکه مسائل به حال خود رها شوند؛ باید برنامه‌های اقتصادی هماهنگ با هم در کشور حرکت کرده و از فرصت تحریم حداکثر استفاده را ببریم.

,

وی ادامه داد: امروز باید مواظب فضای مجازی باشیم و فریب جنگ نرم دشمن را نخوریم و بدانیم که با توکل به خدا بر سختی‌ها چیره خواهیم شد.

,

 

,

امام جمعه موقت رفسنجان: اعتقاد به امامت و ولایت امیر المومنین(ع) مهر پذیرش اعمال ماست

, امام جمعه موقت رفسنجان: اعتقاد به امامت و ولایت امیر المومنین(ع) مهر پذیرش اعمال ماست,

حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین، به مضمون آیه ی ۲۳ سوره سجده اشاره کرد و اظهار داشت : امامت ادامه دهنده نبوت است و نبوت بدون امامت ابتر است، نبوت زمانی کامل خواهد بود که جانشین پیامبر را هم قبول کنیم.

,

وی افزود: اگر توحید بخواهد در جامعه تحقق عینی پیدا کند لازمه آن پذیرفتن امامت و ولایت است، موحد واقعی در قلعه محکمی وارد شده است به شرط آنکه امامت را بپذیرد.

,

حسینی خاطر نشان کرد: اعتقاد به امامت و ولایت امیر المومنین(ع) مهر پذیرش اعمال ماست؛ اگر می خواهیم عزت و سربلندی شیعه در دنیا بماند راه آن اطاعت از جانشین و ولی فقیه است که همان نقش امام را می تواند ایفا نماید.

,

خطیب جمعه رفسنجان با گرامی داشت روز جهانی مساجد بیان داشت: آبادانی مساجد تنها به ساختمان آن نیست بلکه مساجد بایستی محتوایی کامل داشته باشد و ذکر فضایل اهل بیت و معارفه اسلامی در آنها انجام شود؛ مساجد پایگاه نشر ارزش های اسلام هستند.

,

حسینی با گرامیداشت آغاز هفته دولت اظهار داشت: با توجه به صدور بیانیه ی گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب دولتمردانی که امروز روی کار قرار دارند یا در آینده هستند با در نظر گرفتن این بیانیه برای تحقق ایجاد تمدن نوین انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) تلاش کنند.

,

وی افزود: التزام عملی به شعارهای انقلاب، تهیه برنامه های اجرایی و برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با هرگونه فساد اداری و رانت خواری، دل بردیدن از بیگانگان و اتکا به ظرفیت های داخلی، جوان گرایی، داشتن روحیه جهادی، ترویج سبک زندگی اسلامی، عدم حاکم شدن نگاه مادی به منصب ، جلوگیری از حیف و میل بیت المال و بهره گیری از همه ظرفیت ها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت از جمله رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,

 

,

امام جمعه آسمینون: کار جهادی لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است/ ضرورت نظارت جدی مسئولان در بحث قیمت و نظارت بر خرید خرما

, امام جمعه آسمینون: کار جهادی لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است/ ضرورت نظارت جدی مسئولان در بحث قیمت و نظارت بر خرید خرما,

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت بیان داشت :هفته دولت فرصت مناسبی است که دولتمردان در مرحله اول خدمات و عملکرد خود را به سمع و نظر مردم برسانند و به جامعه منعکس کنند تا مردم در جریان خدمات و تلاش های مسئولان قرار بگیرند و نسبت به روند رو به جلو نظام و انقلاب امیدوار تر باشند.

,

وی گفت: در مرحله دوم دولتمردان ارزیابی از عملکرد خود داشته باشند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند.

,

رضا احمدی نیک خاطر نشان کرد: در خصوص ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب می توان به مواردی همچون التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی، تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه ها برای جلوگیری از شکل‏ گیری کانون‏ های فساد خیز، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون، جوانگرایی و زمینه ‏سازی برای حضور جوانان باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی اشاره نمود.

,

احمدی نیک با اشاره به روز مباهله تاکید داشت: روز مباهله در واقع غدیر دوم است و باید گرامی داشته شود چرا که در این روز آیه مباهله در شان حضرت علی (ع) و بعد از آن سوره دهر در شان حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و امام حسین (ع) نازل شده است.

,

خطیب جمعه نودژ در خصوص اهمیت کار جهادی در کلام مقام معظم رهبری که نیاز امروز کشور و جامعه برای پیشرفت ،آبادانی و عمران است گفت: کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده ‏ی هر چه بیشتر از ظرفیّت وجودی انسان است؛ یکی از راه های موفقیت کار جهادی، همگانی کردن شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت است.

,

وی ادامه داد: کار جهادی به دلیل دارا بودن مختصاتی مانند کار برای خدا، دلسوزی، همدلی و صمیمت، صداقت و خلوص، خستگی ناپذیری و تلاش مستمر دارای اهمیت است؛ کار جهادی در افزایش روحیه و کارآمدی نظام تاثیر بسزایی دارد و لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

,

امام جمعه نودژ با اشاره به فصل برداشت خرما اظهار داشت: مسئولان در بحث قیمت و نظارت بر خرید خرما از کشاورزان باید به صورت جدی نظارت کنند تا کشاورزان متضرر نشود؛ در بحث پرداخت زکات واجب نیز کشاورزان باید اهتمام داشته باشند تا هم واجبی را ادا کرده باشند و هم به رفع فقر کمکی کرده باشند.

,

 

,

امام جمعه ریگان: در گام دوم انقلاب؛ نیازمند دولت در تراز انقلاب هستیم/ بیمه کشاورزی، در بحث خشکیدکی خرما جبران خسارت کند

, امام جمعه ریگان: در گام دوم انقلاب؛ نیازمند دولت در تراز انقلاب هستیم/ بیمه کشاورزی، در بحث خشکیدکی خرما جبران خسارت کند,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان، اظهار داشت: هفته دولت یادآور مجاهدت های خستگی ناپذیر شهیدان رجانی و باهنر است.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه  در گام دوم انقلاب نیازمند دولت در تراز انقلاب هستیم، تصریح داشت: مصداق عینی دولت در تراز انقلاب دولت شهیدان رجائی و با هنر است که دوران کوتاه مدت با برکتی بود و دشمن تاب و تحمل این دولت موفق را نداشت و دست به ترور زد.

وی افزود: دولت در تراز انقلاب شاخه هایی دارد که دولتمردان باید در مسئولیت هایشان به آن ها متعهد، پایبند و جامه عمل بپوشند.

خطیب جمعه ریگان حمایت از جریان انقلابی و التزام عملی به شعارهای انقلاب، مقابله با هر گونه رانت خواری، فساد اداری و اقتصادی، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه ها برای جلوگیری از فساد و رشوه، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون، پاکدستی و ساده زیستی، مدیریت جهادی و جوان گرا بودن، رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل بیت المال را از شاخصه های دولت در تراز انقلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با بیان این که توقیف غیر قانونی نفتکش ایرانی در آب های جبل الطارق با تحریک دولت ترامپ صورت گرفت،عنوان کرد: دولت انگلیس خیال می کرد مسئولان ایرانی با التماس و عذر خواهی بدنبال آزادی نفتکش خود خواهند بود، زهی خیال باطل.
وی افزود: نیروی های مومن در جمهوری اسلامی مجاهدانه وارد عمل شدند و یک نفتکش انگلیسی که با ناو جنگی بریتانیا اسکورت می شد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

رنجبر ماهانی تصریح داشت: توقیف نفتکش اسکورت شده انگلیسی، توقیف یک نفتکش نبود بلکه در حقیقت خلع سلاح دفاعی و نظامی انگلیس بود.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: پیام توقیف نفتکش انگلیسی،  پیام اقتدار دریایی ایران به کشورهای عربی و غربی بود تا همه بدانند اقتدار ایران اسلامی حتی بر انگلیس و آمریکا هم سایه انداخته است.

خطیب جمعه ریگان در ادامه اشاره داشت به خروج شیخ زکزاکی از نیجریه برای درمان و افزود: در پی فشار گسترده افکار عمومی جهان دولت نیجریه با حکم دادگاه مجبور شد مجوز خروج شیخ زکزاکی و همسرش را برای درمان به هند را صادر کند.

رنجبر ماهانی ابراز داشت: نبود امکانات مناسب، دسترسی نداشتن به پزشکان متعهد و زندانی شدن در بیمارستان و از طرفی هند و نیجریه تحت فشار دولت سعودی هر کدام اهدافی را دنبال می کنند و سرانجام شیخ زکزاکی بدون درمان به نیجریه بازگشت.

وی با بیان این که خروج شیخ زکزاکی ازنیجریه و رفتن به هند و کار شکنی در روند درمان وی نگاه های بین المللی را بیش از پیش بر این مساله متمرکز کرده است ،افزود: دولت نیجریه مجبور خواهد شد روند درمان این شیخ بزرگوار را بپذیرد تا از فشار افکار عمومی رهایی یابد.

رنجبر ماهانی در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت فرمود دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می‌گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان‌پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن‌ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید.

وی افزود: مقام معظم  رهبری در دیگر بیانات خود فرمودند باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد؛ ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم.

امام جمعه ریگان تصریح داشت: ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاه های استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به‌ کار گرفته‌اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.

رنجبر ماهانی در ادامه با بیان این که بر اساس نتایج یک نظر سنجی دو سوم از مردم ایران در شهر و روستا از فضای مجازی استفاده می کنند،ابراز داشت: سناریوسازی های دشمن در موضوعاتی مثل گرانی قیمت ارز، حجاب، جنگ، ولایت فقیه و آینده کشور در حجم بسیار بالایی در صفحات مجازی تولید شده و هر مخاطب و کاربری را در مقابل انسان های خیالی قرار می دهد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان تغییر سبک زندگی اسلامی، کاهش پیدا کردن ازدواج، افزایش طلاق و افزایش جستجوی محتوای مستهجن از طریق گوگل همه را از آثار مخرب فضای مجازی عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح داشت: حضور مجازی سازمان های اطلاعاتی دشمن، منافقین و رژیم سعودی بستری شده برای رخنه بی هزینه دشمن در خانه های ایرانیان و این از دیگر آفات فضای مجازی است.

رنجبر ماهانی با بیان این که در سال رونق تولید قرار داریم، اذعان داشت: کشاورزی که یک سال هزینه کرده و چشم به محصول خرما دوخته است پس از خشکیدکی و قیمت پایین خرما از همه جا درمانده و مایوس شده است.

امام جمعه ریگان اظهار داشت: لازم است بیمه کشاورزی و مسئولین مربوطه و کسانی که در نرخ و قیمت طلای سیاه نقش آفرینی می کنند، جبران خسارت و رونق به تولید بومی ببخشند و باعث دلگرمی کشاورز شوند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه ارزوئیه: دولت تراز انقلاب باید با فساد و رانت مبارزه کند

, امام جمعه ارزوئیه: دولت تراز انقلاب باید با فساد و رانت مبارزه کند,

حجت الاسلام نصرالله پور امام جمعه ارزوئیه در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز ضمن توصیه و سفارش به تقوای الهی زمینه سازی ظهور ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از اهداف گام دوم انقلاب برشمرد و بیان کرد: رسیدن به تمدن نوین اسلامی در چهل ساله دوم انقلاب در اولین قدم التزام عملی به شعارهای انقلاب اسلامی و پایبندی به آرمان های انقلاب را می خواهد.

,

وی با بیان این که گام دوم انقلاب مقدمات ظهور را فراهم می کند، تصریح کرد: دولت باید با شعارهای امام و شهدا و امام امروز انقلاب التزام در عمل داشته باشد و در مهم ترین مولفه ی کشور یعنی اقتصاد مقاومتی با سیاست و برنامه برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گام بردارد.

,

امام جمعه ارزوئیه با اشاره به این که دولت تراز انقلاب، دولتی است که با فساد و رانت مبارزه کند؛ یاداور شد: دولت باید با نظارت مستقیم بر عملکرد نیروهایش در استانداری ها نگذارد حتی برخی مسائل به قوه قضائیه رسیده شود و جلوی فساد را از درون می گیرد.

,

وی ادامه داد: در دولت تراز انقلاب جوانان با سابقه ی روشن پیش قدم و فعال جهت امور مردم اند، جوانانی حزب الهی که دل بسته ی آمریکا و غرب نیستند و سبک زندگی اسلامی ایرانی درونشان جاری است و در جهت حفظ استقلال ملی و عزت ملی می کوشند.

,

حجت الاسلام نصرالله پور از زندگی شهدا نمونه هایی را بیان کرد و در گوشه ای حساسیت شهدا نسبت به بیت المال را یادآور شد و خاطر نشان کرد: تشکیل یک دولت نوین اسلامی در راستای گام دوم انقلاب مدیرانی همچون رجائی و باهنر و عبدالمهدی مغفوری ها می خواهد که نسبت به بیت المال حساس باشند نه آن که شنیده شود رئیس سازمان خصوصی سازی کشور میلیاردها دلار پول کشور را خرج آقازاده ها کرده است.

,

امام جمعه ارزوئیه افزود: تحقق گام دوم انقلاب اسلامی در حمایت از جبهه ی مقاومت در سوریه، یمن و فلسطین است.

,

وی در ادامه عنوان کرد: خصوصی سازی ها باید اصلاح شود و در این بین به اسم خصوصی سازی ارزش پول ملی حفظ شود و نظام بانکی باید اصلاح شود و از فساد و رانت جلوگیری شود چرا که بی تدبیری ها سبب شد که ارزش پول ملی نابود شود.

,

وی در پایان تقوای فضای مجازی را ذکر کرد و بیان کرد: امروز برنامه ریزی دشمن در جنگ سخت نیست بلکه در جنگ نرم است و هدف دیگر مراکز حاکمیتی نیست بلکه ذهن و افکار مردم است تا از طریق فضای مجازی بدست بگیرد؛ امروز جوانان در پایگاه دشمن مشغول اند و جذب جاذبه های کاذب فضای مجازی اند که دشمن طراحی کرده است در صورتی که تا زمانی از فضای ملی حمایت نشود کاری پیش نمی رود.

,

 

,

امام جمعه موقت کوهبنان: مردم کوهبنان از نعمت جاده دو بانده بی بهره هستند

, امام جمعه موقت کوهبنان: مردم کوهبنان از نعمت جاده دو بانده بی بهره هستند,

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی امام جمعه موقت کوهبنان پس ازدعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام مقام معظم رهبری گفت : مجسمه تقوا مولای متقیان است لذا ما بعنوان رهرو راه حضرت علی (ع) بایستی رعایت اخلاق ، بایدها و نبایدها را مدنظر قرار دهیم چون تقوا محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

,

وی ادامه داد: اهل تقوا کاری به غیبت ندارند دروغ نمی گویند ، گریه بر روضه اهلبیت دارند ، به دیگران‌تهمت‌نمی زنند ، در کارهامنیت ندارند و کار را فقط برای رضایت خدا انجام‌می دهند .

,

خطیب جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: اهل تقوا اهل منت گذاری بر دیگران نیستند و دیگران را ملامت و سرزنش نمی کنند و دست گناهکار را می گیرند تا آبروی او حفظ شود.

,

وی بیان داشت : شهید حمید سیاهکالی نمونه تقواست در حالی که به اتفاق همسرش قبل از مراسم ازدواج سه روز روزه گرفتند تا جشن عروسی آنان خالی از گناه باشد.

,

امامت جمعه موقت کوهبنان افزود: کوهبنان شهری بکر و مذهبی است مواظبت کنیم فضا را به هم نزنیم اگر قرار است کنسرت برگزار شود با گناه همراه نباشد.

,

وی تصریح نمود: کوهبنان دارای اژدهای خفته گسل است که به برکت بقاع متبرکه و نفس گرم مومنین تاکنون جلوی بلاها و مصیبت ها گرفته شده است .

,

حجت الاسلام فقیهی به هفته دولت اشاره کرد و با استناد به منویات مقام معظم رهبری افزود: آن چه بعنوان دولت اسلامی باید مد نظر داشته باشیم اولا حکومت ما علوی باشد و خود را با حکومت علوی بسنجیم و فاصله بین خود و دولت علوی را عقب افتادگی بدانیم.

,

وی بیان داشت : دولتمردان باید مردمی، اهل مسجد و نماز جمعه، عبادت و نماز شب، تحجد و‌پارسایی باشند و در مسیر مولای متقیان حرکت کنند.

,

خطیب جمعه کوهبنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی وباهنر و تبریک هفته دولت تصریح نمود: ما خدا قوت به فرماندار و مسئولین اجرایی شهرستان می گوییم در حالی که نقاط قوت و ضعف باید توسط مسئولین رصد شود و مردم این دو را در کنار هم ببینند مسئولین باید در جمع مردم باشند تا نقاط ضعف را یکی یکی رفع کنند

,

وی تاکید کرد: از جمله مشکلات مردم‌ شهرستان جاده اصلی کوهبنان به زرند و کرمان است در بسیاری ازشهرستان ها جاده ها دو بانده شده اند در حالی که مردم کوهبنان از این نعمت بی بهره هستند جا دارد مسئولین را از جاده پر پیچ و خم بیاورید تا فکری به حال مردم بکنند.

,

حجت الاسلام فقیهی ضمن تبریک روز پزشک گفت: جا دارد این روز را به پزشکان متعهد در شهرستان کوهبنان تبریک بگوییم البته وزیر بهداشت بداند که بیمارستان کوهبنان نیاز به امکانات بیشتر دارد در حالی که مسیر کوهبنان تا مرکز استان زیاد است باید تجهیزات در بیمارستان کوهبنان مستقر شود .

,

وی یادآور شد : روز خانواده را در پیش داریم زن و مرد هوای همدیگررا داشته باشند پای درد دل همدیگر بشینند تا شاهد کاهش مشکلات باشیم .

,

فقیهی خاطر نشان کرد: غدیر هویت و اصل ماست که زندگی ما بر اساس آن شکل گرفته برنامه ها و جلسات خوبی در این ایام در کوهبنان برگزار شد اما جا داشت نور افشانی و گلباران شهر بیشتر می شد.

,

خطیب جمعه کوهبنان تاکید کرد: شهردار کوهبنان هم اگر مسئول فرهنگی ندارد برای خود تعیین کند البته جا دارد مکانی نظیر خیابان ، میدان ، مسجد ،مدرسه و.. به نام غدیر هم در شهرستان داشته باشیم

,

 

,

مرکزی

, مرکزی,

امام جمعه اراک: حکومت اسلامی یعنی توجه به شایسته سالاری/ حج امسال با توفیق و اقتدار برای نظام اسلامی همراه بود

, امام جمعه اراک: حکومت اسلامی یعنی توجه به شایسته سالاری/ حج امسال با توفیق و اقتدار برای نظام اسلامی همراه بود,

به گزارش دیار آفتاب؛آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت گفت: حقیقت ولایت، غدیر، عاشورا، انتظار، عشق به اهل بیت و عشق به عدالت، تقوا، حق و خدمت است.

, دیار آفتاب,

دری نجف آبادی با اشاره به برگزاری طرح اطعام غدیر در استان عنوان کرد: به بیش از ۵۰ هزار نفر در اراک طعام غدیر داده شد که باید از زحمات صادقانه همه افراد دخیل در این حرکت تشکر کرد چرا که این طرح خوب، می تواند الگوی مناسبی برای دیگر ایام خاص سال نیز باشد.

,

وی به ایام مناسک حج پرداخت و بیان کرد: سفر حج امسال با توفیق و عزت و اقتدار برای نظام اسلامی همراه بود و در این مراسم دیدیم که جمهوری اسلامی جایگاه خود را در بین کشورهای اسلامی یافته است.

,

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امسال میزان سخت گیری های دولت سعودی نسبت به زائران ایرانی کاهش یافته بود که شاید اینها برآمده از موشکها و پهپادهای یمنی، بی فایده بودن تحریمها، ماجرای نفتکش انگلیسی، زدن پهپاد آمریکایی و حضور مردم در صحنه باشد.

,

وی تصریح کرد: دشمنان خیال کردند که می توانند کمر ملت ایران را بشکنند اما کمر خودشان خواهد شکست و این ملت روز به روز بیدار تر از گذشته پشت سر نظام اسلامی و رهبری خواهند بود و در برابر آمریکا خاضع نخواهند شد بلکه در دهان آنها خواهند زد، همانطور که تا به امروز این چنین بوده است.

,

دری نجف آبادی ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: در ملاقاتی که مقام معظم رهبری با دولتی ها داشتند تذکراتی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دادند که امیدواریم دولت مردان توجه بیشتری نسبت به این موارد مبذول دارند. مخصوصا در حوزه اقتصادی و در مسائلی چون کنترل بازار ارز، اشتغال، کنترل قیمت ها و... همت بیشتری داشته باشند.

,

وی با تاکید بر مدیریت دقیق بر روی خودروسازی و خصوصی سازی عنوان کرد: بارها در این موارد تذکر دادیم که این حوزه ها مدیریت شود. نباید کار به جایی برسد که مسئول بخشی را این چنین بازداشت کنند به همین دلیل نیاز است مدیریت دقیق تری صورت گیرد.

,

امام جمعه ارا‌ک تشریح کرد: دولتمردان باید کار را به دست افراد مدیر و مدبر بسپارند. نیازی نیست که در همه انتصابات بازی های سیاسی مد نظر قرار گیرد. پس در این شرایط شایسته سالاری چه می شود؟

,

وی ادامه داد: حکومت اسلامی یعنی توجه به شایسته سالاری و ورود افراد کاردان و امین نه افراد عقده ای و بی شخصیت. همه رده ها باید به افراد کاردان سپرده شود و معنای نظام ولایت، عدالتخواهی، امانت داری، تقوا و شایسته سالاری است و نظام اسلامی متصل به این موارد است.

,

دری نجف آبادی ضمن تاکید بر اینکه مسئله اصلی چپ و راست بودن افراد نیست عنوان کرد: مسئله اصلی پاک دست و امین بودن افراد است.

,

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد به اشتغال سالم و مولد، توسعه صادرات، کنترل نقدینگی، کنترل بازار، مدیریت بازار ارز، حمایت از مردم  بالاخص قشر مستضعف و ایجاد بستر برای توسعه صادرات غیر نفتی توجه شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه می توان با همکاری مردم و دولت از ظرفیت های موجود در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد، ادامه داد : انتظار داریم که ستاد اقتصادی استان بیشتر از گذشته فعال باشد و در حوزه تخصیص اعتبارات و تسهیلات به واحدهای مشکل دار  دقیق تر عمل کند چرا که هنوز هم برخی از واحدها مشکلاتشان پا برجاست.

,

وی افزود: امیدواریم دولت گام بلندتری بردارد. ما نمی خواهیم که دولت شکست بخورد فقط می خواهیم که برای آینده ای روشن تلاش کنند و خدمت گذار مردم باشند.

,

دری نجف آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود به روز پزشک و داروسازی اشاره کرد و گفت: باید در حوزه تجهیزات پزشکی و داروسازی بی نیاز شویم و در این حوزه ها گام های بلندی برداریم و در تجهیزات پزشکی به یکی از صادرکنندگان دنیا تبدیل شویم.

,

وی اظهار کرد: به جای اینکه وارد صنایع سنگین و زحمت شویم می توانیم وارد صنایع حساس این چنینی شویم که دارای ارزش افزوده بیشتری هم هستند.

,

امام جمعه اراک در همین خصوص تصریح کرد: باید با مسئله فساد در این حوزه ها مقابله کرد چرا که یکی از مواردی که به تولید داخل ضربه می زند وجود دلالی و سوء استفاده و فرصت طلبی در واردات است که صرف واردات را بیشتر از تولید می کند.

,

وی عنوان کرد: در حوزه تولید باید به سمت انسجام و بهره وری حرکت کنیم و به سمت خط تولیدی برویم که برای ۵۰ سال آینده قابل اعتماد باشد.

,

دری نجف آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود به روز مباهله و نزول سوره هل اتی اشاره کرد و افزود: روز مباهله یکی از روزهای مهم تاریخ اسلام است و از روز مباهله و نزول سوره هل اتی می توان به عنوان روز عظمت اهل بیت نام برد.

,

 

,

کرمانشاه

, کرمانشاه,

امام جمعه کرمانشاه: مسؤولان هیچ منتی بر سر مردم ندارند/ ضرورت حذف کاغذبازی در پیچ بروکراسی

, امام جمعه کرمانشاه: مسؤولان هیچ منتی بر سر مردم ندارند/ ضرورت حذف کاغذبازی در پیچ بروکراسی,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی مهمی اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: اظهار داشت: مسؤولان هیچ منتی بر سر مردم ندارند و باید از مسؤولیت‌های خود به‌عنوان فرصت خدمت به مردم استفاده کنند.

, مسؤولان,

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه تأکید و توجه مقام معظم رهبری در این دیدار بر روی اقتصاد و فرهنگ بود، گفت: ایشان دولت را به حمایت از تولید داخلی توجه دادند.

,

وی با اشاره به اینکه از نظر رهبر انقلاب حمایت از تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات کشور است، افزود: دولت باید مشکلات اداری و کاغذبازی‌ها را حذف کند و زمان صدور مجوز برای تولید را کاهش دهد.

,

علما با بیان اینکه مقام معظم رهبری تولید‌کنندگان را همچون رزمندگان می‌دانند، ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید دارند که باید از وابستگی به نفت خارج شویم و به اقتصاد، مسکن، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌‌بنیان و تولید کنندگان توجه شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با یادآوری 31 شهریورماه روز صنعت دفاعی، اول شهریورماه سالگرد شهادت شهید لاجوردی به دست منافقین و بزرگ داشت ابوعلی سینا و روز پزشک، دوم شهریورماه شروع هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، سالگرد شهید اندرزگو، چهارم شهریورماه روز کارمند و پنجم شهریور‌ماه روز خانواده؛ این ایام را گرامی داشت و از افراد جامعه خواست به خانواده به‌عنوان سلول نخست تشکیل جامعه اهمیت داده و از آن مراقبت کنند.

, روز کارمند,

وی به مناسبت عید غدیر به تشریح اهمیت موضوع امامت و ولایت پرداخت و گفت: رسول خدا از ابتدای بعثت و به هر مناسبتی مسأله ولایت و امامت را مطرح می‌کرد و این جزو اصول کار ایشان بود و شیوه ائمه نیز همین بود، چون این موضوع اساس اسلام و روح و جوهره تمام اصول اسلام است.

,

علما بیان کرد: رسول خدا(ص) فرمودند: حضرت علی (ع) هر کجا باشد حکم خدا و هدایت آن‌جاست.

,

خطیب نماز جمعه کرمانشاه تاکید کرد: صلاح آخرت و دنیای ما را امام تعیین می‌کند و عزت ما زمانی است که امام حاکم باشد.

,

وی در پایان همگان را به تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناه و معصیت دعوت کرد.

,

 

,

امام جمعه اسلام آباد: اقدامات قوه قضائیه سبب تقویت امید به تحقق عدالت در کشور شده است

, امام جمعه اسلام آباد: اقدامات قوه قضائیه سبب تقویت امید به تحقق عدالت در کشور شده است,

حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه‌های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب به بیانات رهبر معظم انقلاب بمناسبت آغاز هفته دولت در دیدار با هییت دولت اشاره کرد که معظم له فرمودند: مسئولان باید دوران مسئولیت را که یک لطف الهی برای خدمت به مردم است، قدر بدانند و برای عرصه بسیار دشوار آخرت، زاد و توشه فراهم کنند.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

,

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

,

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

,

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

,

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

,

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

,

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

,

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

,

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

,

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

,

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

,

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

,

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

,

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

,

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

,

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

,

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

,

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

,

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

,

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

,

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

,

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.

,

 

,

امام جمعه صحنه: کشور با روحیه انقلابی به شکوفایی می‌رسد

, امام جمعه صحنه: کشور با روحیه انقلابی به شکوفایی می‌رسد,

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: جریان جنگ فرهنگی دشمن بنیان خانواده ها ی کشور های مسلمان را نشانه گرفته است.

,

وی در ادامه اشاره ای به هفته دولت داشت و تشریح کرد: روزانه اگر سری به شبکه های خبری نگاه کنیم میبینم که همیشه پروژه های مختلفی در سطح کشور افتتاح می شود .

,

امام جمعه صحنه خاطر نشان کرد: دیدار رئیس جمهور و معاونان وی با مقام معظم رهبری انجام گرفت که ایشان اقتصاد و فرهنگ را دو محور اصلی کشور یاد کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی گفت: دشمن یک جنگ ترکیبی علیه کشور ما به راه انداخته است ولی در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ بیشتر در حال فعالیت می باشد.

,

وی اشاره ای به گام دوم انقلاب اسلامی داشت و تشریح کرد: کشور با روحیه انقلابی به شکوفایی می رسد.

,

 خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه گفت: در حوزه صنعت دفاعی که جوشش روحیه انقلابی است چه پیشرفت های خوبی داشته ایم که آخرین مورد را در رونمایی از سامانه موشکی ۳۷۳ دیدم.

,

حجت الاسلام و المسلمین  جواد الیاسی بیان کرد: سامانه موشکی ۳۷۳ تعجب همه را برانگیخته است که این امر فقط در روحیه جهادی و انقلابی ایجاد شده است.

,

 

,

امام جمعه سرپل ذهاب: دولت برای خدمتگزاری شایسته به مردم برنامه ریزی کند

, امام جمعه سرپل ذهاب: دولت برای خدمتگزاری شایسته به مردم برنامه ریزی کند,

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: یکی از مهمترین آموزه های قرآن و اهل بیت علیه السلام خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است.

,

وی افزود: ائمه اطهار علیه السلام همواره از خداوند تبارک و تعالی درخواست می کنند که توفیق خدمتگزاری و فرصت خدمت به مردم را به آنها بدهد ، هم چنانکه امام حسین (ع) و امام سجاد(ع) در فرازهایی از مناجات های خود با خداوند توفیق خدمتگزاری به مردم را از خداوند طلب می کنند.

,

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اذعان داشت: دولتمردان فرصت خدمتگزاری به مردم را بدست آورده اند که باید با برنامه ریزی درست و تلاش شبانه روزی از این فرصت به دست آمده جهت خدمتگزاری به مردم نهایت استفاده را ببرند.

 خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: جهت تحقق اهداف گام دوم انقلاب باید دولت تراز انقلاب اسلامی تشکیل شود دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیشرو را به درستی طی کند و به سمت تحقق آرمان ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی، ( ارواحنا فداه) حرکت کند.

,
,
,

وی با بیان اینکه دولت تراز انقلاب اسلامی باید دارای ویژگیها و خصوصیاتی باشد ادامه داد: التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی، تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری اجرای آن، مقابله با هر گونه رانت‌خواری و فساد اداری و اقتصادی ، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها برای جلوگیری از شکل گیری کانون های فساد، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون، جوانگرایی و زمینه سازی برای حضور جوانان، مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و شبانه روزی و عمل به قانون اساسی از ویژگی ها و خصوصیات دولت تراز انقلاب اسلامی است.

,

فاطمی نسب در ادامه به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: اول شهریور روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک است که باید از خدمات پزشکان در در ارتقاء سلامت جامعه قدردانی شود.

,

امام جمعه شهرستان باببان اینکه ۲۴ ذیحجه روز مباهله پیامبر (ص)با مسیحیان نجران است, ادامه داد: آیه مباهله از مهمترین ادله قرآنی در خصوص فضیلت و برتری اهل بیت علیه السلام محسوب می گردد و در این روز خداوند بر ارزش ها و فضیلت های اهل بیت علیهم السلام و جایگاه راستین آن در درک و شناخت اسلام راستین مهر تاییدی دیگر زد.

,

وی با بیان اینکه ۲۵ ذیحجه روز نزول سوره مبارکه دهر وروز خانواده است اذعان داشت : این سوره در شان امیرالمومنین(ع) ،حضرت زهرا (س) ،امام حسن(ع) و امام حسین (ع) نازل شده است .

,

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: خانواده پیامبر (ص) بالاترین خانواده اسلام است که تمام ارزش‌های اسلامی را در کانون گرم خود به ظهور و تعالی رساند و از این طریق الگویی برای تمام خانواده ها شد.

,

 

,

گلستان

, گلستان,
ائمه جمعه استان گلستان مطرح کردند؛ کار جهادی نیاز به نیروی جوان دارد/ با وجود تحریم، مشکل اصلی کشور در مدیریت است
, ائمه جمعه استان گلستان مطرح کردند؛ کار جهادی نیاز به نیروی جوان دارد/ با وجود تحریم، مشکل اصلی کشور در مدیریت است,

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین عین ا... شهابی، امام جمعه آزادشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی، اظهار کرد: امروز سالروز شهادت سید اسدا... لاجوردی یکی از ۱۷۰۰۰ شهیدی است که به وسیله منافقین، این مزدوران استکبار به شهادت رسیده اند، می باشد. بطور حتما یاد و نام لاجوردیها همیشه در تاریخ انقلاب می درخشد و زحماتشان فراموش نمی شود.

, گلستان ما؛,

وی در ادامه بیان کرد: امروز روز بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا و نامگذاری شده بنام روز پزشک است. از افتاخارات انقلاب اسلامی ایران است که امروزه از کشورهای مختلف، حتی از اروپا برای درمان به ایران می آیند. تا پیش از انقلاب پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور ما بسیار بودند و تعداد پزشکان ایرانی نزدیک به صفر بود.

,

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: علم پزشکی و تخصص پزشکان ما، امروزه جزء رتبه های برتر دنیا می باشد و این به برکت انقلاب اسلامی و جوانان انقلابی ایران اسلامی می باشد. از زحمات تمام پزشکان و خدمتگذاران در غرصه پزشکی تشکر می کنیم.

,

امام جمعه آزادشهر سپس به آغاز هفته دولت اشاره و اعلام کرد: فردا آغاز هفته دولت می باشد، این هفته و یاد و خاطره همه‌ی شهیدان دولت و تلاش خدمتگذاران عرصه های مختلف اجرایی را گرامی می داریم.

,

خطیب جمعه آزادشهر گفت: رهبر انقلاب ویژگیهایی را برای دولت تراز انقلاب در گام دوم انقلاب بیان نمودند و در ارزیابی دستاوردهای گذشته فرمودند؛ بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌ای از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نمی بود، که متاسفانه بود و خسارت هم به بار آورد، بی شک دستاوردهای انقلاب از این که هست بسیار بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.

,

وی افزود: با وجود شرایط تحریم اقتصادی، مشکل اصلی در اداره کشور و مشکلات معیشتی مردم، مدیریتی است. بنابراین باید خالصانه و جهادی مثل اول انقلاب کار کرد. البته در بین عزیزان اینچنین افرادی داریم، اما انتظار رهبری و مردم این است که کل مجموعه انقلابی و جهادی عمل کنند.

,

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: اگر کارها جهادی و انقلابی انجام نشود، ما نمی توانیم به اهداف و آرمانهایمان برسیم. هر کجا مسئولین از آرمانهای انقلاب عقب نشینی کردند، کشور دچار مشکل شده است. البته در طول ۴۰ سال انقلاب همه دولتها به سهم خود برای نظام و مردم تلاش کرده اند، منتهی بروز و ظهور یکی بیشتر و یکی کمتر بوده است.

,

امام جمعه آزادشهراظهار کرد: کار جهادی نیاز به نیروی جوان دارد. جوانان نباید دنبال کار بگردند بلکه این مسئولین هستند که باید به دنبال جوانان بیایند. حیف است این فکرهای عالی، انرژی‌ها، خلاقیتها و انگیزه‌ها هدر برود.

,

خطیب جمعه آزادشهر گفت: یکی از آسیبهای مهم کشور بیکاری جوانان است. از نیروی جوانان، باید به بهترین صورت استفاده شود. ما مسن‌تر‌ها نمی توانیم مانند جوانها پرتلاش و جهادی عمل کنیم. اگر جوانان به میدان نیایند، گام دوم انقلاب آنگونه که حضرت آقا می خواهند پیش نمی رود. چشمهای ما برای تحقق گام دوم انقلاب به حرکت صادقانه و جهادی جوانان دوخته شده است.

,

 وی در پایان بیان کرد: از همه کسانیکه در بازسازی واقعه غدیر در زائر سرای امام هستم آزادشهر مشارکت داشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم. واقعا مراسم آزادشهر در کشور بی نظیر بود با این موکبهایی که هیئتهای مذهبی در عید غدیر برپا کرده بودند و بازسازی‌ای که بسیجیان انجام دادند. بطور حتم این مراسم و پیام‌هایش از اذهان نوجوانان و جوانان ما بیرون نمی رود.

,

امام جمعه گرگان: تاکید براستفاده از محصولات ایرانی برای تقویت اقتصاد کشور

, امام جمعه گرگان: تاکید براستفاده از محصولات ایرانی برای تقویت اقتصاد کشور,

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه مرکز استان گلستان هم در خطبه های این هفته نمازجمعه در گرگان اظهارکرد: در دیدار اخیراعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، بحث اقتصاد و فرهنگ محوری ترین مباحث معظم الله بود که باید برای اجرای منویات ایشان حداکثر تلاش از سوی مدیران اجرایی کشور انجام شود.

,

وی افزود: تقویت کالاهای داخلی و ضرورت استفاده از محصولات ساخت ایران یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد کشور است که باید با تکیه بر توان داخلی محصولات مطلوب و شایسته ملت ایران تولید کرد، تا با این کار علاوه بر رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال را هم کاهش دهیم.

,

نورمفیدی تصریح کرد: ایجاد شکاف بین مردم و دولت بسیار خطرناک است و باید با تعامل بین قوای سه‌گانه و تقویت همکاری بین قوای مختلف مشکلات مردم حل شود و باید مسئولان با دلسوزی و دست در دست هم پیشرفت جامعه را رقم بزنند.

,

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از ایادی خود در منطقه درصدد این است که بین مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکاف ایجاد کند وبر روی مشکلات و تنگناهای معیشتی مردم تکیه و متمرکز شده است.

,

امام جمعه گرگان اذعان کرد: مشکلات و سختی‌های اقتصادی مردم در حوزه اقتصاد قابل کتمان نیست اما نباید اجازه داد تا این مسائل سبب سوء استفاده دشمنان شود.

,

نومفیدی با گرامیداشت سالروز ولادت بوعلی سینا، یادآورشد: پزشکی شغل شریف و بسیار حساسی است و خوشبختانه اغلب جمعیت پزشکان ایران اخلاق محور و درست کار هستند اما عده ای قلیل پزشکی را به عنوان دکان کسب و کار در نظر گرفتند که ما به آنها توصیه می‌کنیم این رویه را اصلاح کنند، به طور یفین  مردم هم در ارزیابی‌های خود از جامعه پزشکان منصف باشند و خطای چند نفر را به کل جامعه تعمیم ندهند.

,

نماینده ولی فقیه در گلستان به الگو قرار گرفتن شخصت ها و دانشمندان ایرانی تاکید کرد و گفت: باید شخصیت های ارزشمندی همچون ابوعلی سینا، زکریای رازی و دیگر دانشمندان قدیم کشورسرمشق جوانان ایران قرار گیرد.

,

 

,

گیلان

, گیلان,

امام جمعه رشت: برخی مسئولان باید از مردم عذرخواهی و در پیشگاه خدا توبه کنند

, امام جمعه رشت: برخی مسئولان باید از مردم عذرخواهی و در پیشگاه خدا توبه کنند,

به گزارش 8دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) می فرماید؛ ای بندگان خدا اکنون به فکر اعمال نیک باشید و این امر را به فردا موکول نکنید.

, 8دی,

وی به روز بزرگداشت ابن سینا و پزشک در یکم شهریورماه اشاره کرد و افزود: روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان مومن تبریک می گویم.

,

امام جمعه رشت با بیان یکه هفته دولت در شنبه هفته آینده آغاز می شود، تصریح کرد: هفته دولت را به همه دولتمردان و کارمندانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می کند تبریک عرض می کنم.

,

آیت الله فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه تلاش برای تولید را کمتر از جهاد در جنگ نمی دانم اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان ما برای رونق تولید تلاش می کنند و مسئولان باید مسیر را برای رونق تولید هموار کنند.

,

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب در برهه ای از ۴۰ سال انقلاب نبود بی شک دستاوردهای انقلاب بیشتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت، بیان کرد: در طول انقلاب ایستایی و توقف نداشتیم و همه دولت ها تلاش کردند اما شاهد بعضی کم کاری ها بودیم.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان به بیانیه گام دوم انقلاب و شرایطی که مسئولان باید آن را فراهم کنند، اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم مسئولان نسبت به شعارهای انقلاب عمل کنند.

,

آیت الله فلاحتی، برنامه ریزی عمیق برای تحقق اقتصادی را از توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: در دستگاه تقنین و اجرایی کشور باید با رانت خواری، فساد اداری و اقتصادی برخورد شود.

,

وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی نیستیم، اظهار کرد: ایجاد یاس در مردم گناه کبیره است اما با باندهای فساد در بدنه دستگاه ها باید برخورد شود.

,

امام جمعه رشت، وجود فساد در نظام اسلامی را خیانت خواند و افزود: برخی مسئولان باید هر روز از مردم عذرخواهی کرده و در پیشگاه خدا توبه کنند.

,

آیت الله فلاحتی، یکی از وظایف نمایندگان مجلس را نظارت بر دستگاه ها دانست و تصریح کرد: نمایندگان مجلس وظیفه عزل و نصب مدیران را ندارند و این امر موهوم است.

,

وی با تاکید براینکه مسئولان سه قوه نباید دل به بیگانه ببندند، بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی هر جا به مردم تکیه کردیم به موفقیت رسیدیم.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جوان گرایی دولت تاکید کرد و گفت: جوانان دارای تجربه و پایبند به مبانی اسلامی باید درون دولت باشند ضمن اینکه پاک دستی و ساده زیستی مسئولان حائز اهمیت است و مردم باید آن را احساس کنند.

,

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مسئولان نباید به مسئولیت ها به عنوان طعمه نگاه کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از مدیران خود را دوربینی می کنند تا به پست و مقام برسند البته مردم ما بصیر، عاقل و در مواقع حساس تصمیم گیر هستند و متوجه تمام امور می شوند.

,

وی با قدردانی از جوانان جهادی که در روستاهای دور بی منت تلاش می کنند، اظهار کرد: از تمام جوانانی که به جای اردوهای مختلط و هنجارشکنانه به اردوهای جهادی در روستاهای محروم می روند و خالصانه کار می کنند سپاسگزارم ضمن اینکه از دانشگاه علوم پزشکی گیلان می خواهم جوانان جهادی را حمایت کند.

,

امام جمعه رشت بر برداشته شدن عوارضی جاده امامزاده هاشم تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان استان که قول برداشتن این عوارضی را به مردم لوشان، منجیل و رودبار را دادند، بردارند زیرا این موضوع برازنده گیلان نیست.

,

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به الگوسازی برای فرزندان از نگاه اسلام، بیان کرد: پدر و مادر نخستین الگوی فرزندان، نوجوانان و جوانان محسوب می شوند و پس از آن معلمان برای فرزندان ما الگو هستند ضمن اینکه تمام کسانی که دارای مسئولیت های اجتماعی هستند برای جامعه الگو محسوب می شوند.

,

وی بر عامل بودن الگوهای جامعه تاکید کرد و افزود: نباید تضاد بین گفتار و رفتار الگوهای جامعه وجود داشته باشد.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هیچ الگویی بالاتر از پیامبر(ص) و امامان(ع) در دنیا وجود ندارد، تصریح کرد: بسیاری از ضایعات و بحران هایی که در جامعه اتفاق می افتد به خاطر این است که از پیامبر(ص) الگو نگرفتیم.

,

 

,

یزد

, یزد,
امام جمعه یزد: ضرورت مقابله با ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی/ دشمن به دنبال متزلزل کردن بنیان خانواده‌های ایرانی است
, امام جمعه یزد: ضرورت مقابله با ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی/ دشمن به دنبال متزلزل کردن بنیان خانواده‌های ایرانی است,

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به شان نزول سوره انسان اظهار داشت: دراین سوره که به‌عنوان سوره هل اتی نیز شناخته می‌شود  به مسئله خانواده به صورت جدی توجه شده است.

, یزدرسا,

وی اظهار داشت: امروز دشمنان کشور و عاملان نفوذی استکبار به دنبال ترویج سبک زندگی غربی در بین خانواده‌های ایرانی هستند و تلاش دارند خانواده‌ها را از احکام الهی و اخلاق دور کنند و در این راه از ابزارهای گوناگون برای تحقق هدف شوم خود استفاده می‌کند.

,

امام جمعه یزد با بیان این که دشمن به دنبال کاهش ارتباط بین والدین و فرزندان است که این موضوع باعث می شود فرزندان تربیت صحیحی نداشته باشند ادامه داد: با کاهش ارتباطات اعضای خانواده یک خلاء در وجود انسان ایجاد می‌شود که دشمن برای پر کردن آن محبت‌های کاذب از جمله ارتباط با حیوانات به ویژه سگ‌ها را ترویج می‌کنند.

,

ناصری زندگی با حیوانات و نگهداری از سگ در خانه وزندگی را از فرهنگ‌های بیگانه دانست و عنوان کرد: امروز در جامعه افرادی هستند که به‌دوراز اخلاق و ارزش‌ها، به بهانه های مختلف مانند علاقه فرزندان، حیواناتی مثل سگ را در خانه و زندگی خود نگه می‌دارند.

,

 وی ادامه داد: عده‌ای به بهانه آشنا کردن کودکان با طبیعت، هم‌نشینی و زندگی و محبت افراطی به حیوانات را به آن‌ها آموزش می‌دهند و این فرهنگ بیگانه و باطل را ترویج می‌کنند، این درحالی است که چنین رویه‌ای خسارت جبران‌ناپذیری برای بنیان خانواده و آینده آن به همراه خواهد داشت.

,

خطیب نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت گفت: رهبر معظم انقلاب با تاکید ویژه نسبت به‌ضرورت اهتمام بیشتر مسئولین و دولتمردان به مسئله فرهنگ و ارزش‌های اسلامی نسبت به‌ضرورت هوشیاری در مقابل تلاش بی‌وقفه دشمنان برای ضربه به فرهنگ کشور هشدار دادند.

,

ناصری اظهار داشت: دشمن از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی برای ترویج بی‌اخلاقی و ضربه به کشور استفاده می کند و این درحالی است که در اکثر کشورهای دنیا رهایی فضای مجازی قابل‌قبول نیست و با اقدامات ضد ارزشی و هنجارهای جامعه در این فضا مقابله و برخورد می‌شود در ایران نیز مسئولین و نهادهای ذی‌ربط با ولنگاری و بی‌اخلاقی در فضای مجازی باید برخورد کنند و خانواده ها نیز در این زمینه هوشیاری لازم ر ا داشته باشند.

,

وی در بخش دیگر از سخنان خود بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان در راستای منویات رهبری تاکید کرد و افزود: مسئولین باید از کسانی که به دنبال اشتغال‌زایی حقیقی بوده و به فکر ثروت‌اندوزی نیستند، حمایت کنند و با توجه به آن که در جنگ اقتصادی هستیم و بر همه مسئولان و دست اندرکاران یک وظیفه بسیار مهم است که مشکلات پیش روی صنایع به ویژه صنایع کوچک را رفع کنند.

,

 

,

قزوین

, قزوین,

امام جمعه موقت قزوین: اصلاح نظام بانکی، حفظ ارزش پول و حمایت از تولیدکنندگان جزو اولویت‌های مسئولان قرار گیرد

, امام جمعه موقت قزوین: اصلاح نظام بانکی، حفظ ارزش پول و حمایت از تولیدکنندگان جزو اولویت‌های مسئولان قرار گیرد,

به گزارش صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسلمان و مومن واقعی کسی است که با اهمیت دادن به آموزه‌های دینی از منکرات و گناهان دوری کرده و در مسیر جلب رضایت الهی حرکت می‌کند.

, صبح قزوین,

وی با تاکید بر ترویج اخلاق در جامعه و خودداری از تهمت زدن و ظن و گمان ناروا به دیگران افزود: با نزدیک شدن به انتخابات گاهی برخی افراد در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها اقدام به گرفتن عکس یادگاری با فرد خاصی کرده و در ادامه خود را منتسب به کسی و یا حزبی می‌کنند که این کار اشکال دارد و باید مراقب بود تا به دروغ شما را منتسب به حزب و گروهی نکنند.

,

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت جایگاه شهیدان باهنر و رجایی بیان کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است تا خدمات انجام شده در نظام به مردم اطلاع رسانی شود؛ البته در کشور مشکلات زیادی هم وجود دارد که قابل انکار نیست لذا از مسئولان انتظار داریم همه تلاش و همت خویش را در راستای رفع مشکلات موجود به کار گیرند.

,

باید روحیه و تفکر جهادی و اتکاء به توان داخلی در جامعه گسترش یابد

, باید روحیه و تفکر جهادی و اتکاء به توان داخلی در جامعه گسترش یابد,

وی در ادامه به سرنوشت برجام اشاره کرد و گفت: روزی که دولتمردان برجام را امضا کردند به منتقدین اهانت کردند؛ اما امروز اعلام می‌کنند مگر کسی دیوانه باشد که با آمریکا مذاکره کند که البته همین تغییر سیاست خارجی دولت نسبت به کشورهای غربی و آمریکا هر چند دیر شده اما ارزشمند است و امروز به کسانی که در مقابل آمریکا ایستاده‌اند افتخار کرده و از آنها تقدیر می‌کنیم.

,

قابل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید کنندگان، رونق تولید و اشتغال در کشور و حفظ ارزش پول تصریح کرد: با توجه به تشدید تحریم‌ها و اعمال فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان لازم است تا در کنار جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح سیستم بانکی در اولویت برنامه مسئولان باشد.

,

وی در ادامه تاکید کرد: باید روحیه و تفکر جهادی و اتکاء به توان داخلی در جامعه گسترش یابد تا در تحقق اهداف موفق و پیروز شویم؛ اما در غیر این صورت و با اتکاء به دیگران متضرر خواهیم شد.

,

امام جمعه موقت قزوین در پایان با اشاره به مناسبت‎های هفته و روز اصناف عنوان کرد: اصناف و بازاریان در کنار دیگر مردم نقش مهمی در پیروزی و حفظ و تداوم انقلاب داشتند.

,

 

,

خراسان شمالی

, خراسان شمالی,

ائمه جمعه خراسان شمالی عنوان کردند؛ هفته دولت فرصتی است برای بازگو کردم خدمات نظام است/ نباید مردم را از انقلاب و نظام دلسرد کنیم

, ائمه جمعه خراسان شمالی عنوان کردند؛ هفته دولت فرصتی است برای بازگو کردم خدمات نظام است/ نباید مردم را از انقلاب و نظام دلسرد کنیم,

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شیروان گفت: هفته دولت فرصتی برای بازگو کردن خدمات نظام و مرور بر کاستی هاست.

, عصراترک,

حجت الاسلام کوثری ضمن گرامیداشت هفته دولت ویاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر عدالت را خواستگاه انبیا وفلسفه بعثت وپیام غدیر وبرپادارنده زمین وآسمان ومایه حیات دولت ها عنوان کرد.

,

وی گفت:هفته دولت فرصتی است برای بازگو کردن خدمات نظام ومرور بر کاستی ها وعزم واراده برای سرعت بخشی به خدمت رسانی به مردم است.

,

امام جمعه شیروان با تبیین فرمایشات رهبری دربیان وظیفه دولتمردان در گام دوم انقلاب افزود: دولت طراز انقلاب اسلامی دارای ویژگی هایی همچون، التزام عملی به شعارهای انقلاب وحمایت از جریان انقلاب ومقابله با رانت خواری ومبارزه با فساد اداری واقتصادی  وپاکدستی وساده زیستی ومدیریت جهادی وپاسداری از ارزش ها ونگاه به درون ودل کندن از بیرون است.

,

امام جمعه شیروان خاطرنشان کرد :امروز جمهوری اسلامی درقله عزت وقدرت قرار دارد وآمریکا از هر زمان دیگر ضعیف تر ودرحال افول است.

,

 

,

امام جمعه فاروج: دولت، پیشانی نظام در مقابله با مشکلات است

, امام جمعه فاروج: دولت، پیشانی نظام در مقابله با مشکلات است, امام جمعه فاروج: دولت، پیشانی نظام در مقابله با مشکلات است, امام جمعه فاروج: دولت، پیشانی نظام در مقابله با مشکلات است,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین نایب علی نوروزی، امام جمعه فاروج در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به داستان مباهله اظهار کرد: دهه آخر ماه با برکت ذی‌الحجه و ایام نزول آیات شریفه قرآن کریم آن هم در شأن و جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امیرمومنان علی علیه السلام در پیش داریم.

,

وی با بیان سخن مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیئت دولت که دولت جمهوری اسلامی را پیشتاز خدمتگزاری در مقابله با مشکلات مردم دانست، گفت: پیشانی نظام در مقابله با مشکلات و مسائل دولت جمهوری اسلامی است.

,

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با بیان اینکه دولت یک ارزش است و باید ارزش ها را تقویت کنیم، اظهارکرد: دولت جمهوری اسلامی اگر در عرصه های داخلی، خارجی و بین المللی، در مقابله و مواجهه با مشکلات و فتنه‌ها قوی عمل کند، نظام قوی جلوه می‌کند و لذا باید همه کمک کنیم این قوت و قدرت در مقابل دیدگان همه به نمایش گذاشته شود.

,

وی با بیان اینکه زمانی که پهپاد آمریکایی را ساقط کردیم یا نفتکش انگلیسی را گرفتیم عده‌ای گمان می‌کردند جنگ شروع می شود ولی رهبری تاکید داشتند، جنگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر با قدرت در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم، خواهند فهمید که نمی توانند با زبان زور با این ملت صحبت کنند.

, .,

 

,

امام جمعه جاجرم: نباید کاری کنیم که مردم از انقلاب و نظام دلسرد شوند

, امام جمعه جاجرم: نباید کاری کنیم که مردم از انقلاب و نظام دلسرد شوند, امام جمعه جاجرم: نباید کاری کنیم که مردم از انقلاب و نظام دلسرد شوند, امام جمعه جاجرم: نباید کاری کنیم که مردم از انقلاب و نظام دلسرد شوند,

حجت الاسلام مقصودی، امام جمعه جاجرم نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه این نظام ثمره خون هزاران شهید است، گفت: نباید کاری کنیم که مردم نسبت به نظام و انقلاب دلسرد شوند.

,

حجت الاسلام مقصودی ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه مسئولیت فرصت خدمت است، ابراز داشت:  علت اینکه رجائی اینقدر محبوب شد این بود که او بر قدرت سوار بود نه قدرت بر او و مسئول اسلامی باید شجاعترین فرد باشد که بر هوای نفسش غلبه کند.

,

وی با اشاره به اتفاقات اخیر شهرستان گفت: خیلی از مطالبات از مسیر قانونی قابل پیگیریست و به نتیجه خواهد رسید.

,

وی خطاب به مسئولین خاطرنشان کرد: ارتباط بیشتر و تنگاتنگ با مردم از بسیاری از حوادث جلوگیری می کند و موضع گیری باید با بصیرت و تیز بینی باشد.

,

وی خطاب به مردم نیز گفت: در حوادث اینچنینی به شایعات توجه نکنید و اگر مسئولین و دلسوزین شماسخنی می گویند حرفشان را گوش کنید.

,

خطیب موقت نماز جمعه جاجرم با بیان اینکه در حوادث فتنه انگیز شناخت حق از باطل دشوار است، گفت: خویشتن داری و جلوگیری از تصمیمات هیجان زده و بدور از احساسات خیلی از مسائل و مشکلات را به وجود نمی آورد

,

 

,

خوزستان

, خوزستان,

خطیب نماز جمعه اهواز: بانک اطلاعاتی از مشکلات خوزستان ایجاد خواهد شد/ دستور رهبرانقلاب برای حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز

, خطیب نماز جمعه اهواز: بانک اطلاعاتی از مشکلات خوزستان ایجاد خواهد شد/ دستور رهبرانقلاب برای حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز,

به گزارش رهیاب، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اول شهریورماه اهواز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه بر لزوم توجه به شعارها و اهداف انقلاب تاکید دارند.

,
وی افزود: در بیانیه گام دوم آمده است که اگر در چهل سال گذشته انقلاب، به شعارهای انقلاب بی توجهی نمی شد، شاهد برخی خسارت ها نمی شد و بسیاری از مشکلات امروز ایجاد نمی شد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی یکی از اهداف انقلاب است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه تشکیل نشود، تمدن نوین اسلامی که زمینه ساز ظهور است، ایجاد نخواهد شد.
,
 
,
موسوی فرد گفت: اکنون که 40 سال از انقلاب ما گذشته است، با وجود خدمات و تلاش های بسیار زیادی که انجام شده، بازهم تا نقطه مطلوب و آرمانی انقلاب، فاصله دارد.
,
 
,
امام جمعه اهواز در تشریح ویژگی های دولت اسلامی، عنوان کرد: التزام عملی به شعارهای انقلاب، تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با رانتخواری و تبعیض، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه ها برای جلوگیری از ایجاد کانون های فسادخیز از ویزگی های دولت اسلامی است.
,
 
,
وی افزود: همچنین دل بریدن از بیگانگان و توجه به ظرفیت های داخلی، جوانگرایی، باورمند به مبنای انقلاب اسلامی، مدیریت جهادی، پاسدار آزادی و استقلال، پاکدستی و ساده زیستی مسئولان، رعایت بیت المال و اهتمام به مسئله حجاب و التزام به قانون اساسی نیز از دیگر ویژگی های دولت اسلامی می باشد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب، عنوان کرد: بنده در این جلسه به صورت خصوصی مشکلات مهم خوزستان را خدمت ایشان بیان کردم که مهمترین آنها مسئله آب و فاضلاب است.
,
 
,
موسوی فرد گفت: رهبر انقلاب طی قولی که به بنده دادند، چند روز قبل، دستور تامین بودجه حل و فصل مشکلات آب و فاضلاب اهواز را به رئیس جمهور دادند.
,
 
,
خطیب نماز جمعه اهواز بیان داشت: هم اکنون بالغ بر 300 نقطه در اهواز آب و فاضلاب تلاقی دارند و فاضلاب در بسیاری از محلات شهر روی زمین مانده است.
,
 
,
وی افزود: بنده این قول را به مردم خوزستان می دهم، که ظرف یکسال کل مشکلات استان را احصا می کنیم و بانک اطلاعاتی از آنها خواهیم داشت.
,
 
,
 
,

اردبیل

, اردبیل,

امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛ بطلان ادعای ترامپ در نقض تعهد هسته‌ای توسط ایران

, امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛ بطلان ادعای ترامپ در نقض تعهد هسته‌ای توسط ایران,
به گزارش سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل اظهار کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی این هفته با بی‌شرمی تمام مسؤولیت حمله به عراق را به‌عهده گرفت و با بی‌شرمی گفت؛ «جاسوسان اسرائیل را به ایران فرستادم تا به آرشیو فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست پیدا کنند تا ترامپ را به خروج از برجام راضی کنم»  او با بی‌شرمی گفت که هر کجای دنیا ضرورت اقتضا کند اسرائیل حمله نظامی خواهد کرد.

وی افزود: این تصریحات، همه، نقض قوانین بین المللی و تصریح به تروریسم دولتی است اما جامعه جهانی مخصوصا آمریکا تمام قد پشت این تروریسم عفن دولتی ایستاده و بلکه بالاتر از آن از این جرثومه فساد و سگ هار استفاده ابزاری می‌کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بمباران عراق توسط اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا صورت گرفت. اینکه نتانیاهو می‌گوید جاسوسان خود را به ایران فرستادم تا با دسترسی به آرشیو هسته‌ای ایران ترامپ را به خروج از برجام متقاعد کنم، این هفته بطلان آن معلوم شد.

وی ادامه داد: دولت ترامپ در گزارش به کنگره گفته بود؛ «ایران تعهد هسته‌ای خود را نقض کرده است»، کنگره با تأکید بر دروغ بودن این گزارش دولت ترامپ را وادار کرد که دوباره گزارش جدید به کنگره ارائه دهد و در گزارش جدید مشخص شده که ایران هیچ تخطی از توافق هسته ای نداشته و حالا دنیا این سؤال را از ترامپ دارد که اگر ایران تخطی نکرده، این فشار اقتصادی برای چیست؟!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: آمریکا دوباره یک اشتباه بزرگ مرتکب شد و با پهپادهای اسرائیلی مواضع حشد الشعبی در عراق را بمباران کرد. این موقعیت حشد‌الشعبی را در عراق فوق‌العاده بالا می‌برد چون نفرت از آمریکا در عراق فوق‌العاده است. بوش پسر با توهم سلاح کشتار جمعی دو میلیون انسان را در عراق بیچاره کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما در خصوص این حمله دو مطلب را باید تذکر دهیم؛ اول اینکه نا امن بودن فضای کشور عراق و تبدیل شدن آن به جولانگاه پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی هر لحظه عتبات را تهدید می‌کند. دشمن که قلبا و عملا به اصل «هدف وسیله را توجیه می‌کند» اعتقاد دارد ممکن است حرم ائمه را بمباران کند و آن را به گردن افراطیون اهل سنت بیاندازد و جنگ طائفی و مذهبی را در عراق شعله‌ور سازد.

وی ادامه داد: مطلب دوم این است که جانشین فرماندهی حشد الشعبی اعلام کرد که این حمله توسط چهار پهپاد اسرائیلی صورت گرفته و اضافه کرد این پهپادها را آمریکا وارد عراق کرده و اعلام کرد این پهپادها از طریق کشور آذربایجان وارد فضای عراق شده‌اند. این مساله برای ما بسیار دردناک است که دولت همسایه ما با اسرائیل همکاری می‌کند و کشور خود و پایگاه‌های هوایی خود را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. ثانیا به همسایه‌های خود خیانت می‌کند.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: من از دولت آذربایجان می‌پرسم این قدر به آمریکا و اسرائیل خدمت کرده‌اید چرا آنها ذره‌ای در موضوع قره باغ به شما کمک نمی‌کنند و بالعکس مدام جانب ارمنستان را می‌گیرند و تازگی اسنادی از ابوالفضل ائلچی بیگ منتشر شده که نشان می‌دهد کلبجر با دستور کلینتون سقوط کرده است.

عاملی تصریح کرد: از عجایب امور این است که آمریکا و اسرائیل می‌توانستند از پایگاه‌های خود در سایر کشورهای خاورمیانه استفاده کنند ولی آمریکا و اسرائیل ترجیح دادند که در این عملیات از آذربایجان استفاده کنند یعنی دیوار آذربایجان را از سایر کشورها کوتاه‌تر می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روز مسجد و علت نامگذاری این روز به روز مسجد اظهار داشت: در سال ۱۳۴۸ صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را به آتش کشیدند به همان علت ۲۱ اوت هر سال مصادف با ۳۱ مرداد توسط وزرای خارجه  کشورهای اسلامی روز مسجد نامگذاری شد.

وی به کارکردهای مختلف مسجد در اسلام تاکید کرد و گفت: رسول خدا بعد از ورود به مدینه اولین کاری که کرد بنای مسجد بود که در آن زمان به‌عنوان مقر حکومتی حضرت و محل عبادت مسلمانان مورد استفاده بود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دومین کار حضرت، بنایی در کنار مسجد برای فقرا و مستمندان بود که به اصحاب صفه مشهور بودند و این مجاورت برای این بود که مسلمانان هر روز وضع آنها را ببینند و فقر را از جامعه ریشه کن نمایند و کار سوم حضرت عقد اخوت بود بین مهاجرین و انصار تا این طور نباشد که در جامعه اسلامی یکی بخورد و دیگری نگاه کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: کار دیگر حضرت یاد دادن سواد به بی‌سواد‌ها بود. آن حضرت اولین کلاس را هم برای مردان و هم برای زنان برگزار کرد و محل و کلاس این تعلم، مسجد بود و لذا حضرت خطاب به مردم مدینه فرمود؛ هر کس به مسجد من بیاید و هدفی جز فراگیری دانش یا تعلیم به دیگران نداشته باشد به سان مجاهدی است که در راه خدا به جهاد می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسجد و نقش مساجد تکلیف بسیار بزرگی را برگردن هیأت امناء، ائمه جماعات، کانون ها و پایگاه ها آورده است.

وی عنوان کرد: مسجد قلب محله است، با وجود مسجد اختلاف نباید به دادگاه برود، طلاق باید در مسجد و محله حل شود. اگر محله نیازمند دارد در مسجد با احداث صندوق مساعدت و قرض‌الحسنه تامین شود. مسجد محل حفظ آبروی افراد است. افرادی که برای ازدواج، جهیزیه و... هزینه ندارند باید از طرف مسجد پشتیبانی شوند. اگرمحله معتاد دارد در مسجد باید تدبیر شود. اگر محله خانواده مشکل‌دار دارد باید در مسجد حل شود. اگر محله مدرسه دارد مسجد باید نخبگان مدرسه را تشویق کند. اگر محله خانواده بی‌سرپرست و یتیم دارد مسجد باید پدری نماید.

وی افزود: مسجد باید مظهر همت جمعی محله و منطقه باشد مثل یک مجمع عمومی تصمیم جمعی بگیرد و همت جمعی نشان دهد. مسجد در تامین عدالت آموزشی حتما باید فعال باشد یعنی حتما باید به فکر تقویت آموزشی دانش آموزان مخصوصا  جوانان و نوجوانان نخبه باشد برای آنها کتاب‌های کمک آموزشی فراهم کند کلاس‌های تقویتی باید در مسجد برگزار شود و حتما باید از قابلیت بسیج اساتید استفاده کند.

عاملی اذعان داشت: سپاه در استان ما 70 سالن ورزشی احداث کرده است مدیریت مساجد باید از این مراکز و از استخرهای احداث شده استفاده کند. مسجد باید اول مدرسه باشد و تربیت بچه‌های محله باید در مسجد انجام شود. مسجد باید برای بانوان، جوانان و نوجوانان کلاس و برنامه داشته باشد. و مسجد باید پاتوق فرهنگی، تفریحی، علمی، عبادی و تربیتی جوانان باشد.

امام جمعه اردبیل گفت: مسجد در یک کلمه پناهگاه است. مسجد محل عروج است همچنان که پیامبر از مسجدالحرام به مسجد الاقصی و از مسجد الاقصی به آسمان عروج کرد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‎‌فرمایند؛ «مسجد هسته‌ی مقاومت است؛ نه فقط مقاومت نظامی که بالاتر از آن مقاومت فرهنگی؛ حصار و خاکریز فرهنگی اگر سست باشد همه‌چیز از دست خواهد داد، اینکه با جمهوری اسلامی مخالفند به خاطر ایمان مردم است؛ این حصار فرهنگی برای حفظ ایمان مردم است.»

وی در توضیح فرمایش مقام معظم رهبری گفت: یعنی مسجد این طورنباشد که پیش نماز، نماز خود را بخواند و برود و مشغول کار دیگری باشد و هیأت امناء فقط موسم محرم برای ریاست به مسجد بیایند و یا مسجد فقط کاربرد برای اقامه مجالس ترحیم داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: اینها ظلم به مسجد و سعی در خرابی مسجد است. اوقاف باید ارزیاب داشته باشد و به محلات، ائمه جماعات و هیأت امناء نمره بدهد و مساجد آرمانی را تشویق کند.

عاملی گفت: هیأت امنای تمام مساجد باید کادر فرهنگی و تیم متخصص تربیتی داشته باشند و الا با اشخاص محترم و مسن که به عنوان هیأت امناء انتخاب شده‌اند اما تخصص فرهنگی ندارند کار پیش نمی رود.

, سبلان‌ما,

وی افزود: این تصریحات، همه، نقض قوانین بین المللی و تصریح به تروریسم دولتی است اما جامعه جهانی مخصوصا آمریکا تمام قد پشت این تروریسم عفن دولتی ایستاده و بلکه بالاتر از آن از این جرثومه فساد و سگ هار استفاده ابزاری می‌کند.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بمباران عراق توسط اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا صورت گرفت. اینکه نتانیاهو می‌گوید جاسوسان خود را به ایران فرستادم تا با دسترسی به آرشیو هسته‌ای ایران ترامپ را به خروج از برجام متقاعد کنم، این هفته بطلان آن معلوم شد.

,

وی ادامه داد: دولت ترامپ در گزارش به کنگره گفته بود؛ «ایران تعهد هسته‌ای خود را نقض کرده است»، کنگره با تأکید بر دروغ بودن این گزارش دولت ترامپ را وادار کرد که دوباره گزارش جدید به کنگره ارائه دهد و در گزارش جدید مشخص شده که ایران هیچ تخطی از توافق هسته ای نداشته و حالا دنیا این سؤال را از ترامپ دارد که اگر ایران تخطی نکرده، این فشار اقتصادی برای چیست؟!

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: آمریکا دوباره یک اشتباه بزرگ مرتکب شد و با پهپادهای اسرائیلی مواضع حشد الشعبی در عراق را بمباران کرد. این موقعیت حشد‌الشعبی را در عراق فوق‌العاده بالا می‌برد چون نفرت از آمریکا در عراق فوق‌العاده است. بوش پسر با توهم سلاح کشتار جمعی دو میلیون انسان را در عراق بیچاره کرد.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما در خصوص این حمله دو مطلب را باید تذکر دهیم؛ اول اینکه نا امن بودن فضای کشور عراق و تبدیل شدن آن به جولانگاه پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی هر لحظه عتبات را تهدید می‌کند. دشمن که قلبا و عملا به اصل «هدف وسیله را توجیه می‌کند» اعتقاد دارد ممکن است حرم ائمه را بمباران کند و آن را به گردن افراطیون اهل سنت بیاندازد و جنگ طائفی و مذهبی را در عراق شعله‌ور سازد.

,

وی ادامه داد: مطلب دوم این است که جانشین فرماندهی حشد الشعبی اعلام کرد که این حمله توسط چهار پهپاد اسرائیلی صورت گرفته و اضافه کرد این پهپادها را آمریکا وارد عراق کرده و اعلام کرد این پهپادها از طریق کشور آذربایجان وارد فضای عراق شده‌اند. این مساله برای ما بسیار دردناک است که دولت همسایه ما با اسرائیل همکاری می‌کند و کشور خود و پایگاه‌های هوایی خود را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. ثانیا به همسایه‌های خود خیانت می‌کند.

,

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: من از دولت آذربایجان می‌پرسم این قدر به آمریکا و اسرائیل خدمت کرده‌اید چرا آنها ذره‌ای در موضوع قره باغ به شما کمک نمی‌کنند و بالعکس مدام جانب ارمنستان را می‌گیرند و تازگی اسنادی از ابوالفضل ائلچی بیگ منتشر شده که نشان می‌دهد کلبجر با دستور کلینتون سقوط کرده است.

,

عاملی تصریح کرد: از عجایب امور این است که آمریکا و اسرائیل می‌توانستند از پایگاه‌های خود در سایر کشورهای خاورمیانه استفاده کنند ولی آمریکا و اسرائیل ترجیح دادند که در این عملیات از آذربایجان استفاده کنند یعنی دیوار آذربایجان را از سایر کشورها کوتاه‌تر می‌دانند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روز مسجد و علت نامگذاری این روز به روز مسجد اظهار داشت: در سال ۱۳۴۸ صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را به آتش کشیدند به همان علت ۲۱ اوت هر سال مصادف با ۳۱ مرداد توسط وزرای خارجه  کشورهای اسلامی روز مسجد نامگذاری شد.

,

وی به کارکردهای مختلف مسجد در اسلام تاکید کرد و گفت: رسول خدا بعد از ورود به مدینه اولین کاری که کرد بنای مسجد بود که در آن زمان به‌عنوان مقر حکومتی حضرت و محل عبادت مسلمانان مورد استفاده بود.

,

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دومین کار حضرت، بنایی در کنار مسجد برای فقرا و مستمندان بود که به اصحاب صفه مشهور بودند و این مجاورت برای این بود که مسلمانان هر روز وضع آنها را ببینند و فقر را از جامعه ریشه کن نمایند و کار سوم حضرت عقد اخوت بود بین مهاجرین و انصار تا این طور نباشد که در جامعه اسلامی یکی بخورد و دیگری نگاه کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: کار دیگر حضرت یاد دادن سواد به بی‌سواد‌ها بود. آن حضرت اولین کلاس را هم برای مردان و هم برای زنان برگزار کرد و محل و کلاس این تعلم، مسجد بود و لذا حضرت خطاب به مردم مدینه فرمود؛ هر کس به مسجد من بیاید و هدفی جز فراگیری دانش یا تعلیم به دیگران نداشته باشد به سان مجاهدی است که در راه خدا به جهاد می‌پردازد.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسجد و نقش مساجد تکلیف بسیار بزرگی را برگردن هیأت امناء، ائمه جماعات، کانون ها و پایگاه ها آورده است.

,

وی عنوان کرد: مسجد قلب محله است، با وجود مسجد اختلاف نباید به دادگاه برود، طلاق باید در مسجد و محله حل شود. اگر محله نیازمند دارد در مسجد با احداث صندوق مساعدت و قرض‌الحسنه تامین شود. مسجد محل حفظ آبروی افراد است. افرادی که برای ازدواج، جهیزیه و... هزینه ندارند باید از طرف مسجد پشتیبانی شوند. اگرمحله معتاد دارد در مسجد باید تدبیر شود. اگر محله خانواده مشکل‌دار دارد باید در مسجد حل شود. اگر محله مدرسه دارد مسجد باید نخبگان مدرسه را تشویق کند. اگر محله خانواده بی‌سرپرست و یتیم دارد مسجد باید پدری نماید.

,

وی افزود: مسجد باید مظهر همت جمعی محله و منطقه باشد مثل یک مجمع عمومی تصمیم جمعی بگیرد و همت جمعی نشان دهد. مسجد در تامین عدالت آموزشی حتما باید فعال باشد یعنی حتما باید به فکر تقویت آموزشی دانش آموزان مخصوصا  جوانان و نوجوانان نخبه باشد برای آنها کتاب‌های کمک آموزشی فراهم کند کلاس‌های تقویتی باید در مسجد برگزار شود و حتما باید از قابلیت بسیج اساتید استفاده کند.

,

عاملی اذعان داشت: سپاه در استان ما 70 سالن ورزشی احداث کرده است مدیریت مساجد باید از این مراکز و از استخرهای احداث شده استفاده کند. مسجد باید اول مدرسه باشد و تربیت بچه‌های محله باید در مسجد انجام شود. مسجد باید برای بانوان، جوانان و نوجوانان کلاس و برنامه داشته باشد. و مسجد باید پاتوق فرهنگی، تفریحی، علمی، عبادی و تربیتی جوانان باشد.

,

امام جمعه اردبیل گفت: مسجد در یک کلمه پناهگاه است. مسجد محل عروج است همچنان که پیامبر از مسجدالحرام به مسجد الاقصی و از مسجد الاقصی به آسمان عروج کرد.

,

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‎‌فرمایند؛ «مسجد هسته‌ی مقاومت است؛ نه فقط مقاومت نظامی که بالاتر از آن مقاومت فرهنگی؛ حصار و خاکریز فرهنگی اگر سست باشد همه‌چیز از دست خواهد داد، اینکه با جمهوری اسلامی مخالفند به خاطر ایمان مردم است؛ این حصار فرهنگی برای حفظ ایمان مردم است.»

,

وی در توضیح فرمایش مقام معظم رهبری گفت: یعنی مسجد این طورنباشد که پیش نماز، نماز خود را بخواند و برود و مشغول کار دیگری باشد و هیأت امناء فقط موسم محرم برای ریاست به مسجد بیایند و یا مسجد فقط کاربرد برای اقامه مجالس ترحیم داشته باشد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: اینها ظلم به مسجد و سعی در خرابی مسجد است. اوقاف باید ارزیاب داشته باشد و به محلات، ائمه جماعات و هیأت امناء نمره بدهد و مساجد آرمانی را تشویق کند.

,

عاملی گفت: هیأت امنای تمام مساجد باید کادر فرهنگی و تیم متخصص تربیتی داشته باشند و الا با اشخاص محترم و مسن که به عنوان هیأت امناء انتخاب شده‌اند اما تخصص فرهنگی ندارند کار پیش نمی رود.

,

 

,

هرمزگان

, هرمزگان,

ائمه جمعه هرمزگان مطرح کردند؛ برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، امید را در مردم زنده می کند/ هر مدیر و مسئولی عملکرد سال خودش را بررسی کند

, ائمه جمعه هرمزگان مطرح کردند؛ برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، امید را در مردم زنده می کند/ هر مدیر و مسئولی عملکرد سال خودش را بررسی کند,

ائمه جمعه هرمزگان ضمن تشکر از تلاش های قوه قضاییه در برخورد با مفسدان گفتند: با این کار امیدها در دل مردم زنده می شود و مردم وقتی ببینند با مفسدان افتصادی و کسانی که می خواهند به کشور ضربه بزنند برخورد جدی می شود به نظام و انقلاب امیدوار می شوند.

,

جت الاسلام محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس با بیان اینکه همواره باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی باشیم، اظهار کرد: در برابر شایعات اجتماعی و سیاسی باید نگاهمان به سخنان رهبر انقلاب باشد که در این موارد چه چیزی می فرمایند.

,

امام جمعه بندرعباس با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم است که کارگزاران نظام، کارنامه خود را مرور کنند و میزان رشد و ضعف های خود را بررسی سازند.

,

عبادی زاده با تاکید بر اینکه هفته دولت فرصتی برای دولتمردان برای برنامه ریزی مسیر آینده است، عنوان کرد: در این هفته دولتمردان خود ارزیابی از کارهای خود می کنند.

,

وی با بیان اینکه یکی از موانع رونق تولید سنگ‌اندازی برای فعالان اقتصادی است، گفت: باید همواره راه را برای فعالیت اقتصادی فعالان این حوزه تسهیل کرد.

,

خطیب جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه جامعه را زودتر از موعد ملتهب مسائل انتخاباتی نکنیم، عنوان کرد: گروه های سیاسی و دولتمردان در زمینه انتخابات مراقبت کنند و خود را وارد حواشی نسازند.

,

عبادی زاده با اشاره به روز پزشک اظهار کرد: پزشکان سرمایه های عظیم جامعه هستند که حرکت آنها باید حفظ و عزتشان در جامعه همواره مورد توجه قرار گیرد و همان گونه که معلم و روحانی طبیب روح هستند، پزشکان مداوا گران جسم به شمار می روند.

,

وی با بیان اینکه طبق آمار های مدیران حوزه سلامت در انتقال بیمار به مراکز درمانی در استان ضعف هایی وجود دارد، گفت: باید در بحث انتقال هوایی، دریایی و زمینی بیماران به مراکز درمانی اقداماتی صورت گیرد تا هم وطنان در راه رسیدن به مراکز درمانی جان خود را از دست ندهند.

,

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به ایجاد جامعه‌ای جوان و بانشاط تصریح کرد: کاهش جمعیت در کشور و استان امری نگران کننده به شمار می رود که مسئولان و رسانه ها برای آگاهی رسانی و اقدامات لازم را انجام دهند.

,

عبادی زاده با اشاره به سفر اخیر خود به کوشا احمدی گفت: کوشا یکی از مناطق محروم هرمزگان به شمار می رود که مشکلات متعددی در زمینه های مختلف دارد.

,

وی با بیان اینکه بشاگرد امروز نسبت به سال های قبل از انقلاب پیشرفت های فراوانی داشته است، عنوان کرد: کوشای احمدی مانند بشاکرد محروم است که مهمترین مشکل آن راه های ارتباطی روستایی به شمار می رود و با اقدامات لاک پشتی نمی شود مشکلات آنها را حل کرد.

,

 

,

امام جمعه رودان:‌ برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، امیدها را در مردم زنده می کند

, امام جمعه رودان:‌ برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، امیدها را در مردم زنده می کند,

حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت اظهار کرد: چندین سال است که رهبرمعظم انقلاب به وابستگی درآمد کشور به نفت اشاره می کنند که ما باید از وابستگی به درآمد نفت خارج شویم یک زمانی مجبور بودیم درآمد زیادی از کشور را بابت بنزین بپردازیم نفت را به کشورهای دیگر می فروختیم تبدیل به بنزین می کردند وبا چندین برابر به ما می فروختند اراده کردیم والحمدالله در بحث بنزین نه تنها به خودکفایی رسیدیم بلکه صادر هم می کنیم.

,

امام جمعه رودان با بیان اینکه باید از شکل خام فروشی نفت بیرون بیاییم افزود: اگر درآمد کشور را به سوی فروش نفت ببریم ضربه مهمی به کشور وارد کردیم الآن در خود کشور آمریکا تمام چاه های نفتشان بسته شده یعنی خودشان دارند ولی استفاده نمی کنند و از کشورهای دیگر نفت میخرند چون نفت تمام شدنی است.

,

دُری با اشاره به تاکید رهبرانقلاب در توجه ویژه به بخش های مسکن و شرکت های دانش بنیان ادامه داد: ساخت و ساز مسکن اگر راه بیافتد اشتغال زایی خوبی می شود وباید خانه ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد وهمچنین شرکت های دانش بنیان که با تولیدات خیلی ریز، درآمدهای خیلی زیادی عاید کشور کرد.

,

وی با اشاره به تعبیر رهبرانقلاب از تولیدکننده بعنوان رزمنده جنگ اقتصادی اضافه کرد: همه از رزمنده جنگ حمایت می کردند و کمک می کردند که از کشور دفاع کند رزمنده بدون حمایت و کمک در وسط جنگ کاری نمی توانست انجام دهد الآن رزمنده جنگ اقتصادی هم زمانی می تواند موفق باشد  که مشکلات آن برطرف شود اگر واردات و یا دستی که به تولید این رزمنده ضرر می رساند باید آن دست قطع شود.

,

امام جمعه رودان کشور چین را بعنوان یک اقتصاد موفق نام برد و تصریح کرد: چینی ها تولید کننده خودشان را تقویت کردند وحتی کارگاه و کارخانه کوچک را در منازل ایجاد کردند و الآن می بینیم که چطور دنیا را فرا گرفته اند.

,

دُری همچنین گفت: ما باید هدف گذاری اقتصادمان را به سمت و سوی عدالت محور حرکت دهیم و نگذاریم یک عده افراد خاص به منافع اقتصادی برسند متاسفانه  بعضی از بانک ها وام های کلانی را به یک سری از افراد می دهند و از آن سوء استفاده می کنند و این فاصله طبقاتی شکل می گیرد.

,

وی تاکید کرد:هر مدیر ویا مسئولی عملکرد سال خود را بررسی کند و قاضی خودش باشد و کارهای خودش را مورد بررسی قرار دهد.

,

خطیب جمعه رودان در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از قوه قضائیه بخاطر برخوردهای مناسب با مفسدان اقتصادی اظهار کرد: با این کار امیدها در مردم زنده می شود و مردم وقتی ببینند با مفسدان افتصادی و کسانی که می خواهند به کشور ضربه بزنند برخورد جدی می شود به نظام و انقلاب امیدوار می شوند ولی اگر کسی به راحتی بتواند هرچقدر که بخواهد اختلاس و دزدی کند و برخورد نشود همه ناامید می شوند و ناامیدی بدترین چیزی است که می تواند به نظام ما ضربه برساند.

,

دُری با اشاره به روز پزشک و شخصیت بزرگ ابوعلی سینا در علم پزشکی افزود: ابوعلی سینا علم پزشکی ما را به جایگاه بلندی رساند و دنیا الآن مدیون این فرد است.

,

وی با اشاره به استفاده نکردن پزشکان از کارتخوان برای دریافت وجه یادآور شد: از صداوسیما اعلام می شود که جامعه پزشکی برای آموزش استفاده از کارتخوان یک ماه فرصت خواسته اند با این حرف جایگاه خود پزشکان زیر سئوال می رود بحث پرداخت و یا عدم پرداخت مالیات از طریق پرداخت کارتخوان مشخص می شود شاید بعضی می خواهند سوء استفاده کنند و بیشتر از تعرفه دریافت کنند و باعث می شود زحمات پزشکان دیگر به حدر رود.

,

امام جمعه رودان با اشاره به روز کارمند گفت: این عزیزانی که کارمند هستند توجه داشته باشند ارباب رجوع را تکریم کنند وبا کوتاهی در کار افراد، نظام و انقلاب را زیرسئوال می برند و باید با توجه و دقت بیشتری کار را دنبال کنند و رضایت افراد را جلب کنند.

,

دُری با اشاره به روز خانواده اظهار کرد: متاسفانه دشمنان خانواده را هدف قرار داده است و تلاشش در از بین بردن نظام خانواده است اگر می بینیم طلاق ها زیاد می شود نتیجه اش از بین رفتن بنیان خانواده است.

,

وی با اشاره به اعزام مبلغین از قم به شهرستان رودان در ماه محرم افزود: این عزیزان مبلغ، سال ها درس خواندند و نتیجه این همه سال را می خواهند در اختیار ما قرار دهند انتظار داریم مساجد، هیئت امنا ها و هیئت های مذهبی از اینها استفاده کنند.

,

دُری ادامه داد: طلاب بزرگواری که در شهرستان هستند در طول سال از آنها استفاده می شودو اگر قرار باشه چندین جا را در شهرستان سخنرانی کنند جایی برای آن بزرگواری که این همه راه با علوم و مباحث جدید اعزام شده برای تبلیغ نمی ماند خواهشی که داریم سازمان تبلیغات برنامه خوبی در این زمینه داشته باشد و هیت امناها با سازمان تبلیغات همکاری داشته باشند تا از این عزیران به نحو احسن استفاده شود.

,

وی خاطرنشان کرد: هفتم محرم ان شاالله  پخش زنده عزاداری از صداوسیما در امامزاده شاه قطب الدین حیدر(ع) شهرستان برگزار می شود و می طلبد که همه هیئت های مذهبی کمک کنند و دست بدست هم دهند عصر روز هفتم حضور پررنگ داشته باشند و جمعیت باشکوهی باشد.

,

 

,

امام جمعه بندرلنگه: برخورد با مفسدین اقتصادی کار ارزشمند دستگاه قضایی است

, امام جمعه بندرلنگه: برخورد با مفسدین اقتصادی کار ارزشمند دستگاه قضایی است,

آیت الله سید محمد جواد رکنی، امام جمعه شهرستان بندرلنگه ظهر امروز در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به روز مباهله، اظهار کرد: بیست و چهارم ذی‌الحجّه نه تنها روز مباهله و روز نزول آیه «تطهیر» بر قلب مبارک پیامبر(ص) است بلکه در این روز حضرت امیرالمؤمنین(ع)در حال رکوع انگشترى خود را به سائل داد و آیه «اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ..» در شان ایشان بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل گردید.

,

وی در ادامه به دیدار رئیس جمهور و هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم له در این دیدار  با اشاره به لزوم قدرشناسی مسئولین از فرصت خدمت به مردم و ضرورت همکاری و هم افزایی قوای سه گانه، «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و با تأکید بر توجه کامل مسئولان به «تولید داخلی» به عنوان «کلید اصلی حل مشکلات موجود» نکات مهمی را درباره «رهایی کشور از وابستگی به درآمد نفت»، «توجه ویژه به بخشهای پیشران اقتصادی نظیر مسکن، کشاورزی و شرکتهای دانش بنیان»، «ضرورت تغییر نگاه به تولید کننده به‌عنوان رزمنده جنگ اقتصادی» و «لزوم جهت‌گیری و هدفگذاری پیشرفت اقتصادی به سمت تأمین عدالت و ریشه کن کردن فقر» بیان کردند.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با بیان دیدگاههای مقام معظم رهبری در این دیدار؛ اضافه کرد: معمولا یکی دوسال آخر کار دولت ها گرفتاری هایی پیش می آید و می گویند ما انتخابات در پیش داریم که رهبر انقلاب در این دیدار اخطار دادند که دولت نباید سست شود و باید اولویت ها را در نظر بگیرد و به آنها بپردازد.

,

رکنی به برگزاری مراسمات عید غدیر درشهرستان اشاره و بیان کرد: مراسمات خوبی در مساجد، حسینه ها و سطح شهر برگزار شد که گرمای هوا هم نتوانست مانعی بر برگزاری این مجالس با شکوه شود و بازسازی واقع غدیر هم بسیار خوب برگزار شد که از همه دست اندرکاران نیز تقدیر وتشکر می کنیم.

,

وی گفت: موانع آمریکا بر سر راه آزادی نفتکش ایرانی راهی از پیش نبرد و آزادی این ابرنفتکش  نتیجه مقاومت و قدرت‌نمایی ما در مقابل دشمنان است و پس از سرنگونی پهباد آمریکایی و توقیف نفت‌کش انگلیسی در خلیج فارس ورق برگشت.

,

امام جمعه بندر لنگه در پایان از تلاش های قوه قضاییه در برخورد با مفاسد تقدیرکرد و یادآور شد: برخورد با کسانی که در فسادهای گندم و خودرو دست داشتند کار بسیار ارزشمندی از سوی قوه قضاییه خصوصا در راس این قوه آیت الله رئیسی بود.

,

 

,

البرز

, البرز,

تذکر جدی امام جمعه کرج درباره بکارگیری محکومان سیاسی در شهرداری‌های البرز/ سامانه موشکی باور 373 نفسِ مستکبرین را در سینه خفه می‌کند

,

تذکر جدی امام جمعه کرج درباره بکارگیری محکومان سیاسی در شهرداری‌های البرز/ سامانه موشکی باور 373 نفسِ مستکبرین را در سینه خفه می‌کند

, تذکر جدی امام جمعه کرج درباره بکارگیری محکومان سیاسی در شهرداری‌های البرز/ سامانه موشکی باور 373 نفسِ مستکبرین را در سینه خفه می‌کند,

به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه مباهله یکی از مهمترین وقایع تاریخی و معجزه رسول خدا (ص) است و نبوت پیامبر و فضیلت اهل بیت (ع) را ثابت کرد، گفت: متاسفانه این واقعه همانند غدیر به فراموشی سپرده شده است. 

, تیتریک,
آیت الله حسینی همدانی افزود: خانواده مورد طمع دشمن بوده و برای از کار انداختن قابلیت های آن تلاش می کنند، رکن اصلی خانه زن است در نتیجه به عنوان کانون عاطفه مورد هجمه قرار دارد و ریشه بحران در کشورهای غربی به آزادی هایی باز می گردد که بر خلاف فطرت زن و مرد به آنها داده شده است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه به جز اسلام کسی حرف قابل قبولی برای استحکام خانواده ندارد، اظهار داشت: نگاه اسلام به زن رفیع است اما غرب وی را تا حد صفات شیطانی پائین آورد و بعضا به وی قبولاند که شیطانی عمل کن، متاسفانه برخی نیز آن را پذیرفته و خانواده را متلاشی کردند. 
,
 
,
امام جمعه کرج تصریح کرد: بی حجابی مقدمه تخریب خانواده است، اقدامات سازمان یافته و ضد ارزشی برای نفوذ در تولیدات فرهنگی مانند سینما و تئاتر وجود دارد زیرا دستگاه های اطلاعاتی به این موضوع ورود کند. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی خطاب به وضعیت حجاب در مراکز خصوصی گفت: اینکه به اسم خصوصی، مراکز هر غلطی که می خواهند می کنند قابل پذیرش نیست و باید دستگاه های نظارتی به این مسئله ورود کنند. 
,
 
,
وی افزود: تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات کشور است زیرا تولید کننده رزمنده جنگ اقتصادی خواهد بود، زمانی که مسئولین در مجوز و بانک دروام و ... سنگ اندازی می کنند تولید به خطر می افتد، همه تلاش ها باید برای از بینبردن فقر و تحقق عدالت اجتماعی باشد. 
,
 
,
ایت لله حسینی همدانی با اشاره به اینکه سامانه موشکی پدافند هوایی باور 373 نفس مستکبرین و متجاوزین را در سینه خفه خواهد کرد، اظهار داشت: پشت هر میزی که می نشینید مطالبه مردم را مطرح کنید که قدرت موشکی و تضعیف فروش نفت و برقراری ارتباط بانکی از خطوط قرمز است و قابل مذاکره نیست. 
,
 
,
وی در تذکری جدی تصریح کرد: افراد مسئله دار، محکومین دادگاه ها و مجرمین سیاسی و کسانی که دستگاه های امنیتی درباره انها تامل دارند در شهرداری های البرز به کار گرفته نشود و عدم رسیدگی به کودکان کار و تکدی گری آنها چهره شهر را کدر می کند که باید به ان رسیدگی شود. 
,
 
,

خطیب جمعه کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: مردم شیوه های تبلیغ و معرفی کاندیداها، از وعده های دروغ تا روش های پوپولیستی و  ... را رصد کنید زیرا باید امتیاز منفی دریافت کنند و برخی از تبلیغات با عوام فریبی نیز همراه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه