اخبار داغ

آیت‌الله سعیدی:

دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت/ ملت ایران دشمنان را در عرصه فرهنگی زمین‌گیر خواهند کرد

دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت/ ملت ایران دشمنان را در عرصه فرهنگی زمین‌گیر خواهند کرد
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه امروز جبهه اصلی نظام جبهه‌های فرهنگی است گفت: بدخواهان نظام بدانند بسیجیان و ملت ولایت مدار در این عرصه دشمن را زمین‌گیر و به شکست خواهد کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه امروز اول شهریور ما اظهار کرد: خداوند  در تفسیر آیه 10 سوره توبه می‌فرماید مشرکان به عهد خود پایبند نیستند و این‌ها همان متجاوزان هستند این آیه برای همه مؤمنان برای همه زمان‌ها است، البته  خداوند برای 3 دسته از مشرکان استثنا قائل می شود که با این 3 گروه نباید جنگید مشرکانی که توبه کنند و ایمان بیاورند، مشرکانی که هنوز توبه نکردند اما درباره حقانیت اسلام در حال تحقیق هستند و دسته سوم کسانی هرچند توبه نکردند اما به عهد و پیمانی که با شما داشتند وفا دارند.

وی بیان کرد: خداوند می فرماید اما با مشرکانی که پای عهد و پیمان نیستند و مرتب در حال توطئه هستند و مرتب با اسلام در حال جنگ هستند باید با آن‌ها به جدال پرداخت.

امام جمعه قم افزود: یکی از خصوصیات این دسته از مشرکان که خداوند به آن اشاره کرده است این است آن‌ها به هیچ یک از حقوق و پیمانی که امضا کرده‌اند پایبند نیستید، در این زمان هم شاهد رفتار این مشرکان هستیم که با عهد  و پیمان و مذاکره خود وفادار نیستند مسلمانان خواهان کسب حقوق ازدست‌رفته خود توسط مشرکان هستند اما تعرض و تحریم مشرکان علیه مسلمانان بیشتر می شود و باکمال پرویی از مسلمان می خواهد به سندهای ننگین آنها مانند ستد2030 عمل کنند.

مشرکان از ریشه با اسلام مخالف هستند

سعیدی خاطرنشان کرد: مخالفت مشرکان با مسلمان بر اساس تعصبات جاهلیت قدیم و مدرن نیست حتی بر اساس نژاد و قومیت هم نیست بلکه آن‌ها از ریشه با باورهای مسلمانان مخالف هستند به همین جهت به هر طریقی که بتوانند با اسلام مبارزه می‌کنند و هر نظامی که بر اساس اسلام باشد می‌خواهد براندازی کنند پس مسلمانان با شناختی که خداوند به آن‌ها داده است  از انجام هرگونه پیمان و قراردادی که موجب تسلط مشرکان شوند پرهیز کنند.

اما جمعه با تبریک روز پزشک ادامه داد: پزشکان به کار خود به عنوان یک امر مقدس و یک امر الهی  و خدمت به مردم  نگاه کنند و رعایت حال مردم را داشته باشند.

دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت

وی ضمن گرامی داشت هفته دولت بیان کرد: در هفته دولتمردان میان مردم می آیند همچنین طرح هایی را هم افتتاح می کنند این سنت حسنه به پاس شهادت شهیدان بزرگ اسلام رجائی و باهنر کلید خورد، دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت  و 2 سال پایانی مهلت انجام کارهای نیمه‌تمام را دارند که صحبت های  رهبر انقلاب باید چراغ راه دولتمردان باشد.

سعیدی همچنین یاد و خاطره شهید اندرزگو را به عنوان شهید متدین و مخلص و محبوب قبل از انقلاب و شهید لاجوردی و عراقی و فرزندش را گرامی داشته  و افزود:23  ذی‌الحجه سالروز وفات شیخ عباس قمی صاحب کتاب مفاتیح‌الجنان در عصر خود خالق آثار بزرگی بود که باید الگوی محققان امروز باشد.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: 24 ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر با مسیحیان نجران روز همچنین انگشتر بخشی امیرالمؤمنین(ع) و روز نزول آیه ولایت و سوره "هل اتی" درشان اهل بیت است، این مناسبت های شادی بخش ازجمله عید غدیر فرصت های خوبی برای تاسی به اهل بیت و اثبات تشیع و محب بودن خودمان است که باید ثابت کنیم غدیر عبرت ها و درس ها دارد.

مخالفت با غدیر مخالفت باخداست

وی تأکید کرد: مخالفت با عید غدیر مخالفت باخدا، مخالفت با پیامبر و مخالفت با امیرالمومنین(ع) و مخالفت با ولایت‌فقیه است باید بر ولایت اهل‌بیت باید ثابت‌قدم بمانیم.

سعیدی گفت: 5شهریور روز تکریم خانواده است خانواده نقش اساسی در حفظ دیانت فرزندان را دارند همان‌طور که غم معیشت را دارد بیشتر از آن باید غم دیانت و طهارت آن‌ها را داشته باشد،همچنین  آموزش‌وپرورش و صداوسیما نقش اساسی در این فرهنگ‌سازی دارند، امام علی(ع) می فرماید مردم به مسئولان شبیه ترند تا به پدران خود این یعنی مسئولان باید درست رفتار و عمل کنند.

 امام جمعه قم تصریح کرد: اسلام‌ستیزان به سوی فرهنگ جامعه نشانه رفته و می خواهد روی اعتقادات مردم شبهه پراکنی کند و جوانان کشور را به سمت هوس های بی ارزش سوق دهد امروز جبهه اصلی نظام جبهه های فرهنگی است شما ملت در 8سال دفاع مقدس دشمن را به خاک سیاه نشاندید در فتنه 88 هست فتنه نگران را شکست دادید این روزها  خاک‌ریزها باید در جبهه فرهنگی ایجاد شود و  بدخواهان نظام بداند بسیجیان و ملت ولایت مدار در این عرصه دشمن را زمین‌گیر و به شکست خواهد کشاند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, مشرکان از ریشه با اسلام مخالف هستند,
,
,
,
,
,
, دولت اعتدال 6سال فرصت خدمت داشت,
,
,
,
,
,
,
,
, مخالفت با غدیر مخالفت باخداست,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه