اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛

خانواده‌ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند/ "عفت"، بنیان خانواده است

خانواده‌ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند/ "عفت"، بنیان خانواده است
ائمه جمعه استان همدان با اشاره به فرارسیدن روز خانواده بر اهمیت الگو گرفتن از زندگی ائمه تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ نماز جمعه این هفته استان همدان به امامت ائمه جمعه این استان در شهرستانهای مختلف برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

 

,

امام جمعه موقت همدان: خانواده ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند

, امام جمعه موقت همدان: خانواده ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند, امام جمعه موقت همدان: خانواده ها زندگی ائمه را الگو قرار دهند,

حجت الاسلام سید محمد حسن فاضلیان در خطبه های این هفته نماز جمعه ی همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت : روز های دوشنبه و سه شنبه ی پیش رو یعنی روز های ۲۴ و ۲۵ ذی الحجه روز نزول آیه تطهیر و آیه مباهله است که داستان هایش را همه ی شما مومنین میدانید، علمای بزرگ اهل سنت در تفسیرهایشان آورده اند که روز مباهله دیدند که پیامبر(ص) همراه با حسنین و امیرالمومنین و فاطمه ی زهرا برای این مباهله می آیند و آن بزرگ نصرانی وقتی این را دید گفت که چهره هایی را می بینم که اگر نفرین کنند، تا صبح قیامت یک مسیحی در زمین باقی نمی ماند.

,

وی ادامه داد: مناسبت دیگر نزول آیه ولایت است که بزرگان اهل سنت مینویسند: تنها کسی که هم نماز خواند و هم زکات داد امیر المومنین(ع) بود که در رکوع انگشتر خویش را به سائل عطا کرد.

,

حجت الاسلام فاضلیان بیان کرد : مناسبت بعدی نزول آیه ی هل اتی است که در شأن حضرت علی و حضرت زهرا و حسنین نازل شده که این روز را در جمهوری اسلامی به عنوان روز خانواده نامگذاری کرده اند و این به این معناست که خانواده ها باید از این خانواده ی نمونه الگو بگیرند، مردان از امیرالمومنین ، زنان از فاطمه ی زهرا و بچه های خانواده از حسنین و زینبین الگو بگیرند.

,

وی ادامه داد: آرامگاه بوعلی و خیابان بوعلی باید مظهر قانون بوعلی باشد، نه مظهر بد حجابی و مردم باید با قانون بوعلی، با شفای بوعلی آشنا شوند ، نه با بد حجابی ، این در شأن بوعلی و شهر دارالمومنین نیست.

,

امام جمعه موقت همدان گفت: فردا شنبه، آغاز هفته دولت است ،هفته ی دولت را به دولتمردان تبریک عرض میکنم ، زندگی شهید رجایی و باهنر باید برای دولت مردان ما درس باشد.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات  اخیر خود فرمودند که دشمنان می گویند غلبه با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی وجود ندارد و باید با نفوذ فرهنگی بر مردم غلبه پیدا کنیم افزود: حواستان باشد دشمن با اعتقاد مردم بازی می کند. این بی حجابی ها و بی فرهنگی ها که در جامعه مشاهده می کنید همه از طرف دشمن حساب شده و برنامه ریزی شده است که مردم مومن باید حواسشان باشد.

,

حجت الاسلام فاضلیان در پایان با اشاره به مظلومیت های مردم کشمیر گفت: باید برای مردم مظلوم و مسلمان کشمیر دعا کنیم که این مردم  در رنج هستند و این هدف دشمن است که مسلمانانی که با اسلام ناب محمدی آشنا هستند را اذیت کند و مقاومتی را در هر جای دنیا وجود دارد را تحت الشعاع قرار دهند که موفق هم نخواهند شد.

,

 

,

امام جمعه تویسرکان: فعالان اقتصادی جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند

, امام جمعه تویسرکان: فعالان اقتصادی جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند, امام جمعه تویسرکان: فعالان اقتصادی جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند,

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه  نخستین روز از شهریور ماه در تویسرکان گفت: ماجرای غدیر از عیدقربان شروع می شود و در روزهای هجدهم تا بیستم ذی الحجه به اوج می خود رسد.

,

وی با بیان اینکه ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی است، اظهار کرد: این روز فرصت مغتنمی برای برگزاری جشن  و مراسم های معنوی از سوی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

,

خطیب نماز جمعه تویسرکان با استناد به سخنی از آیت الله جوادی آملی که ۲۴ ذی الحجه یعنی روز مباهله را از غریب ترین ایام زندگی دانسته، افزود: این روز بزرگ را باید جزء واجبات رکنی ولایت برشمرد.

,

حجت الاسلام موحدی در ادامه عنوان کرد: رهبر انقلاب تولید کنندگان را به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی در مبارزه با معرفی می کنند و این مطلب نشان می دهد که  فعالان عرصه تولید چه جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی دارند.

,

وی همچنین به ابراز نگرانی رهبر انقلاب درباره مسئله حجاب در جامعه هم اشاره کرد و گفت: متولیان این حوزه رسالت سنگینی در ترویج عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان دارد.

,

امام جمعه تویسرکان همچنین با اشاره به اینکه  رهبر انقلاب فرمودند که از دشمن نباید ترسید، هیچ غلطی نمی تواند بکند، اذعان کرد: این کلام، سخن حقی است که برگرفته از قرآن، آموزه های دینی واقعیت های جهان امروز است.

,

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: یکی از این واقعیت های عینی را که همگان مشاهده کردند شکار پهپاد امریکایی و ناتوانی دشمن از تلافی این شکست بود و البته مسئله توقیف مقتدرانه نفتکش انگلیس را هم باید یادآور شد.

,

 

,

امام جمعه موقت شهرستان بهار: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است

, امام جمعه موقت شهرستان بهار: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است, امام جمعه موقت شهرستان بهار: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است,

حجت الاسلام حسینی  در خطبه های نماز جمعه شهر بهار با تاکید بر تقوای الهی در خصوص امامت و ولایت گفت: ولایت و امامت تکمیل کننده اسلام است.

,

امام جمعه موقت شهرستان بهار مردم را  به کسب روزی حلال و دقت در آن توصیه کرد و به سخنان پیامبر در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیامبر خدا در این باره مردم‌را به تقوا دعوت کرده است.

,

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مسئله اقتصادی گفت: هم اکنون مهمترین مشکل ما در جامعه مسئله اقتصادی است که باید توجه ویژه به آن شود و دولت تلاش خود را در برطرف کردن مشکلات مردم به کار گیرد.

,

امام جمعه موقت شهر بهار در پایان با اشاره به عملکرد خوب قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی این حرکت را در راستای اصلاح مفاسد در حوزه های مختلف برشمرد و از آن تقدیر کرد.

,

 

,

امام جمعه نهاوند: رسیدگی به معیشت مردم و توجه به تولید داخل وظیفه همه است

, امام جمعه نهاوند: رسیدگی به معیشت مردم و توجه به تولید داخل وظیفه همه است, امام جمعه نهاوند: رسیدگی به معیشت مردم و توجه به تولید داخل وظیفه همه است,

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: آمریکایی ها دشمن اصلی ملت ایران اسلامی هستند و رهبری انقلاب نیز در دیدار اخیر با اعضای هیئت دولت بر این موضوع تاکید داشتند.

,

وی اظهار داشت: نباید از دشمن اصلی غفلت کنیم چون دشمن اصلی ما آمریکا و صهیونیستها است و باید همیشه هوشیار باشیم و از نقشه های دشمنان آگاه باشیم.

,

امام جمعه نهاوند افزود: همه مسئولان خدمت رسانی را مد نظر قرار دهند و هفته دولت فرصت خوبی برای بیان اقدامات انجام شده و پروژه های اجرایی شده در شهرستان است.

,

وی گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با اعضای هیئت دولت فرمودند که باید به وضعیت معیشت مردم رسیدگی شود و به تولید داخل به عنوان کلید حل مشکلات در شرایط تحریم توجه شود.

,

مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: نظارت بر قیمتها و جلوگیری از سو استفاده و احتکار وظیفه مسئولان است که باید جلوی این گونه اقدامات گرفته شود و این وظیفه مسئولان دستگاه های مربوطه است تا از فشار بیشتر بر مردم جلوگیری شود.

,

وی گفت:آمریکایی ها از نبود وحدت در بین مسلمانان استفاده می کنند و از همین راه نقشه های شوم خودشان را بر علیه مسلمانان اجرایی می کنند.

,

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: حفظ وحدت در این شرایط که دشمن به ایجاد مشکلات مختلف اقتصادی و سیاسی اقدام می کند بسیار ضروری است و همه باید در راستای ایجاد وحدت قدم بردارد.

,

 

,

امام جمعه شهرستان درگزین:عفت بنیان خانواده است

, امام جمعه شهرستان درگزین:عفت بنیان خانواده است, امام جمعه شهرستان درگزین:عفت بنیان خانواده است,

حجت السلام خلیل ربیعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قروه درگزین با بیان اینکه مسئله بنیان خانواده را پدر و مادر تشکیل میدهند ادامه داد:تمام علما و دانشمندان هم صحه میگذارند بر این قضیه که حجاب برای یک زن سرمایه است .

,

امام جمعه شهرستان درگزین با اشاره به جایگاه عفت در بنیان جامعه تصریح کرد:عفت همه هستی یک زن است .تجربه و علم و منطق این را می‌گوید که بدون حجاب عفت امکانپذیر نیست و وقتی عفت به خطر افتاد نسلها و جامعه به خطر می افتند و دیگر نمی‌توانیم جامعه با نجابت داشته باشیم.

,

وی افزود: حجاب قانون الهی است و قانون کشور ما است.

,

حجت الاسلام ربیعی با اشاره به حملات رسانه ای غرب به خانواده و حجاب افزود:از نظر غربی ها  خانواده یعنی ازدواج با حیوانات و عروسک که اخیرا باب و روشی  در غرب شده است.

,

وی اضافه نمود:سبک زندگی غربی به عنوان خانواده با ابزاری نظیر سند ۲۰۳۰ این موارد و مسائل را بر جوامع دیگر غالب میکند

,

امام جمعه شهرستان درگزین با گرامی داشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود:زحماتی که کشیده میشود و تلاش میکنند جای قدردانی دارد.

,

وی با بیان اینکه در بحث گام دوم انقلاب که عصاره کلام و پیام این بیانیه ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای ظهور است ادامه داد:در این گام دوم که عصاره پیام رهبری است یکی از مسائل گام دوم ویژگی های دولت اسلامی است.

,

حجت السلام ربیعی حمایت از شعارهای انقلاب و التزام به آنان،باور به اقتصاد مقاومتی،گرایش به مبارزه به فساد و اشرافی گری،نگاه عبادی به معنویت و الگو قرار گرفتن سبک زندگی اسلامی و ایرانی، را از ویژگی های دولت اسلامی برشمرد.

,

وی اظهار کرد: امروز وضعیت اقتدار کشور ثمره صنعت و حوزه دفاعی و امنیتی است پهباد آمریکایی را زدیم ،کشتی انگلیسی را در خلیج فارس قدرتمندانه توقیف کردیم و هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند و اینها همگی نشان دهنده قدرت دفاعی کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه