اخبار داغ

ظریف پس از دیدار با ماکرون:

برجام‌قابل مذاکره مجدد نیست / تماس‌های «مکرون» و «روحانی» ادامه می‌یابد

برجام‌قابل مذاکره مجدد نیست / تماس‌های «مکرون» و «روحانی» ادامه می‌یابد
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه برجام را غیر قابل مذاکره مجدد می‌دانیم گفت: برای اجرای برجام همانطور که همیشه در کمیسیون مشترک گفتگو می‌کردیم کماکان آمادگی داریم در سطوح مختلف گفتگو کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه پس از دیدار با مکرون رئیس جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران در مورد جزئیات این جلسه، گفت: در ادامه گفتگوهای تلفنی آقای دکتر روحانی و آقای مکرون که در چند هفته گذشته صورت گرفت پیشنهادی را فرانسه ارائه کرده بود و پیشنهادهایی را نیز ما ارائه کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: همه این پیشنهادها در مورد نحوه اجرای برجام و گام‌های که نیاز است طرفین بردارند برای اینکه اجرای برجام به صورت کامل از طرف همه طرف‌ها اجرا شود بود و گفتگوها برای رسیدن به درک بهتر بود.
,
 
,
وزیر امور خارجه، گفتگوی دوجانبه را خوب و سازنده خواند و اظهار داشت: البته بستگی دارد به این‌که چگونه اتحادیه اروپا بتواند به تعهداتی که در قالب برجام به ایران داده و همچنین تعهداتی که بعد از خروج آمریکا از برجام به ایران  داده است پایبند باشد.
,
 
,
ظریف گفت: البته اجلاس جی ۷ نیز برگزار خواهد شد و فرصتی است برای آقای مکرون که با سایر اعضای اروپایی ۱+۴ و سایر اعضای گروه ۷ صحبت کنند.
,
 
,
وی مذاکرات اخیر خود با رئیس جمهور فرانسه را سازنده و خوب دانست و اظهار داشت: تماس های آقای مکرون با آقای روحانی ادامه خواهد داشت  و دیدگاه‌های ما نیز کاملاً مشخص است.
,
 
,
بنابر گزارش مهر، رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه ما برجام را غیر قابل مذاکره مجدد می دانیم گفت: برای اجرای برجام همانطور که همیشه در کمیسیون مشترک گفتگو می‌کردیم کماکان آمادگی داریم در سطوح مختلف گفتگو کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به بررسی آزادی کشتیرانی در جلسه با رئیس جمهور فرانسه گفت: جمهوری اسلامی در این زمینه کاملاً شفاف اعلام کرده است که آزادی کشتیرانی باید برای همه باشد و ایران به عنوان کشوری که سواحل طولانی در خلیج فارس و دریای عمان دارد و بخش شمالی تنگه هرمز را نیز در اختیار دارد و مطمئن‌ترین نیرو برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است و همواره علاقه مند به تامین آزادی کشتیرانی در این منطقه بوده است البته ضرورت دارد که آزادی برای کشتیهای ایرانی نیز که حامل کالا و نفت است نیز وجود داشته باشد.
,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه